Bruker-93156 Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Ja, skulle skrive "så _vidt_ jeg vet". Har dessverre ikke Frontpage selv, så føler at jeg dessverre ikke er så altfor mye til hjelp. Men husker at jeg brukte det som liten gutt i fjortisperioden. No offense Er vel temmelig enkelt som i de fleste WYSIWYG-programmer. Du bestemmer bakgrunnsfarge. Deretter kan du vel sette inn et bilde, og si at dette skal være en link. Tror det blir vanskelig å importere et bilde, knipse med fingra og håpe at de funker som linker. Tviler også på at du på en måte skal kunne markere et område og si at dette skal være en link. Så sant du skal bruke Frontpage tror jeg ikke utkastet du har laget er verdt ei krone i henhold til videre arbeid, sett bortifra at det er et utkast. Jepp. Det blir vell like nyttig som om jeg har tegnet det på mobilen, men en greimal å gå etter. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jada. Absolutt smart å lage design i PS eller hva du enn bruker først. Har du skaffet deg domene og webhotell enda? Holder på å lage fotoportefølje selv, for øyeblikket. Nå vet jeg ikke hvor mye tekst du skal ha på siden, men foreløpig ser det ut som om du satser på engelsk. Noen grunn til dette? Håper du f. eks å få solgt bilder internasjonalt med det første? Ikke noe kritikk mot deg på noen måte. Bare lurer i henhold til meg selv. Lurer fælt på om jeg burde gå for norsk eller engelsk. Alt ser egentlig kulere ut da Lenke til kommentar
verdifull Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ja, skulle skrive "så _vidt_ jeg vet". Har dessverre ikke Frontpage selv, så føler at jeg dessverre ikke er så altfor mye til hjelp. Men husker at jeg brukte det som liten gutt i fjortisperioden. No offense Er vel temmelig enkelt som i de fleste WYSIWYG-programmer. Du bestemmer bakgrunnsfarge. Deretter kan du vel sette inn et bilde, og si at dette skal være en link. Tror det blir vanskelig å importere et bilde, knipse med fingra og håpe at de funker som linker. Tviler også på at du på en måte skal kunne markere et område og si at dette skal være en link. Så sant du skal bruke Frontpage tror jeg ikke utkastet du har laget er verdt ei krone i henhold til videre arbeid, sett bortifra at det er et utkast. Man kan faktisk markere et område å si at det skal være en link i frontpage utrolig men sant :!: Problemet med frontpage er at det er mye mer vanskeligere å finne fram til forskjellige funksjoner.. Som andre har sagt: let rundt på nettet! Finn tekster som forklarer enkelt å greit om HTML koding. Finn litt info om forskjellige layouter (frames, tabels, div), og CSS koding. Hvis vil ha siden så ren og enkel som mulig vil jeg anbefale deg å se litt på javascript (med tanke på hvordan du skal presentere fotografiene), slik at folk enkelt kan velge ut å se på et og et bilde, i stedet for å scrolle seg nedover en side med mange bilder. Når det gjelder lightbox, synes jeg det er en enkel og fin måte å se fotografier på, men er utrolig lei av den (syns jeg ser den overalt). Hvis du vurderer et slikt oppsett, prøv å lag den med en egen vri i så fall... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Jeg skal ha engelsk på alt. Det er fordi jeg har noen (Få kontakter) som er fra England, og jeg vil at den skal framstå best mulig. Omjeg får lagt inn 2 versjoner med engelsk og norsk får tiden vise. Har ikke skaffet meg noe webhotel, vil se om jeg klarer å designe en side først Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Og ha mulighet for flere språk kan være en god idé, ja. Dog krever det mer arbeid i form av dobbelt som mye skriving. Men vet som sagt ikke hvor mye tekst du skal ha. Lightbox er så sykt irriterende. Blir altfor mye Flash-inntrykk av det, og rett og slett en tungvindt løsning for brukeren. Å ha en form for "Filmstripe"-visning, basert på prinsippet man finner i bildemapper i Windows er noe jeg tipper mer i mot. Bare vær obs på at åpning av bilder i nye faner og slikt er styr. Slitsomt å måtte gå tilbake eller lukke faner hele tiden. Endret 25. november 2007 av IceFox Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Og ha mulighet for flere språk kan være en god idé, ja. Dog krever det mer arbeid i form av dobbelt som mye skriving. Men vet som sagt ikke hvor mye tekst du skal ha. Lightbox er så sykt irriterende. Blir altfor mye Flash-inntrykk av det, og rett og slett en tungvindt løsning for brukeren. Å ha en form for "Filmstripe"-visning, basert på prinsippet man finner i bildemapper i Windows er noe jeg tipper mer i mot. Bare vær obs på at åpning av bilder i nye faner og slikt er styr. Slitsomt å måtte gå tilbake eller lukke faner hele tiden. Jeg har sett for meg en Thumnnail-løsning, og når man trykker på et bilde vil man få opp et bilde med piler på hver side og man kan bla. Thumnail syns jeg er best selv. Da velger man enkelt de bildene som ser gode ut, og om man bare vil bla gjennom kan man gjøre det også. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 En Thumbnail-løsning som linker til et galleri med frem- og tilbakeknapper er nok en enkel og fin løsning. Får se hva jeg gjør selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå