Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ekstremt mange prøver på en uke. Lovlig?

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at om to uker, i uke 49, så har jeg funnet ut at jeg har ekstremt mange prøver og lurer dermed på om dette var lovlig.

Prøveplanen ser ut som følger:

Mandag: IB5, 2 timer

Tirsdag: Nyere Historie, 2 timer

Onsdag: Religion, 2 timer; Gym, 2 timer; IT1, 2 timer

Torsdag: Psykologi, 2 timer

Fredag: Norsk heldags

Grunnen til at jeg har dette er fordi jeg tar samfunnslære som privatist (må det siden jeg var i USA), og da blir de fleste prøvene jeg har neste uke forflyttet. Allikevel er dette noe jeg må igjennom, og jeg vil ikke si det er "min feil" at jeg har priv.eksamen den uken.

Viste denne listen til en lærer, hvor han sa sarkastisk: "Ja, det ser ut som en spennende uke" og gikk vekk.

Er det faktisk lov å pålegge meg til å ta så mange prøver på 5 dager?

Går VK2 om det skulle være til noen hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VK2 er håra bud.. Går det selv, og det er ikke akkurat lite prøver.

Tror ikke det er en lov som sier at du kan ha en viss mengde prøver, men ikke mer enn det. Noe vi fikk gjennom var at det visst var en lov som sa at det ikke var lov til å ha mer enn 50 sider til en prøve. Om det var læreren som var naiv eller no vet jeg ikke :wee:

Det som er saken, er at det er noe som heter valgfagsuker og obligatoriske faguker (sikkert noen andre navn).. Det går på skift, sånn at du kan feks ikke ha en norsk prøve i den uken hvor det er forbeholdt å ha valgfagsprøver, hvis du skjønner?

Mer enn 2 prøver i uka må være lov, tross alt VK2 vi går på og ikke 10ende :p

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Går VG1 elektro og læreren min sier det ikke er lov legge opp mer enn 2 prøver på en uke ....

Det er nok en ordning som gjelder bare på din skole, og dermed ikke relevant for denne saken?

Det med fellesfag/studieretningsfaguker er også opp til den enkelte skole. Samme gjelder hvor mange prøver en kan ha på et visst tidsrom, skolene pålegger gjerne lærere/seg selv ikke å ha mer enn et visst antall prøver på en dag/en uke, men jeg tror ikke det er lovbestemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...