indahla Skrevet 4. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg bruker: $db = mysql_connect($server,$brukernavn,$passord_connect); for å koble mot en mysql-database. Hvis mysql-databasen er nede (f.eks.) kommer det en hel rekke feilmeldinger. Spørsmålet er så: hvordan bli kvitt disse feilmeldingene. Kanskje bli sendt til en annen side som bare sier "databasen er nede. prøv igjen senere..." Tips? Lenke til kommentar
christt Skrevet 5. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2003 Vil tror noe slikt skulle gjøre jobben: if(!@mysql_connect($server,$brukernavn,$passord_connect)) header('Location: dberror.php'); Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2003 Vil tror noe slikt skulle gjøre jobben: if(!@mysql_connect($server,$brukernavn,$passord_connect)) header('Location: dberror.php'); det løste forsåvidt problemet, men et nytt oppsto... jeg la dessverre ikke med hele koden. Den er som følger: $db = mysql_connect($server,$brukernavn,$passord_connect); mysql_select_db($database,$db); Siste linje skaper da litt problemer... Er jo ikke noe som heter $db lengre hvis jeg bruker: if(!@mysql_connect($server,$brukernavn,$passord_connect)) en løsning er jo en kombinasjon: if(!@mysql_connect($server,$brukernavn,$passord_connect)) header('Location: dberror.php'); $db = mysql_connect($server,$brukernavn,$passord_connect); mysql_select_db($database,$db); men da får jeg 2 mysql_connect. Ikke bra det heller... tips? Lenke til kommentar
christt Skrevet 5. februar 2003 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2003 Ja, gjør sånn: if(!@mysql_connect($server,$brukernavn,$passord_connect)) header('Location: dberror.php'); mysql_select_db($database); du trenger ikke $db. Test greiene ved f.eks å skrive feil passord... Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2003 Funka som bare det. BIG THX! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå