Gå til innhold

Problemer med fil-deling etter installasjon av Service Pack 3

RamGuy

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har alltid hatt hele harddisken på min Bærbare-PC og Partisjon E: på min stasjonære-PC åpen på vårt lokale nettverk hjemme.

Altså jeg har bare høyre klikket på diske C: på den bærbare, og Partisjon E: på min stasjonære, gått fil fanen "Sharing" og klikket på teksten som sier "If you understand the risk but still want to share the root of thge drive, click here"

For så å huke av på "Share this folder on the network" også skrevet inn et passende "Share name", for så å huke av "Allow network users to change my files".

Dette har jeg alltid gjort de siste to årene på min diske C: på min bærbare-PC og partisjon E: på min stasjonære. Fordi jeg ønsker å ha begge de områdene fullstendig åpent, slik at jeg kan overføre, klippe, lime, endre filer på kryss og tvers når jeg måtte ønske.

Og dette har alltid fungert, aldri tidligere hatt noe problem med at jeg ikke har tilgang eller noe slikt.

Men etter å ha installert Service Pack 3 v3244 (RC1) til Windows XP Professional, så klarer jeg ikke lengre å koble meg til disk C: på den bærbare pc-en fra min stasjonære lengre. Dette gikk som sagt helt fint tidligere, har aldri opplevd noe som helst problem før jeg installerte Service Pack 3.

Den bærbare kan derimot uten problemer koble seg til partisjon E: på min stasjonære.

Ingen andre i familien klarer å koble seg til disk C: på den bærbare lengre heller, så det er på den bærbare feilen tydeligvis ligger. Og det er bare på den bærbare jeg har installert og kjører Service Pack 3, så det virker helt klart som om det er den som skaper problemet.

Jeg vet ikke hva som kan være feil. Sharing innstillingene er identiske slik de alltid har vært, og det har jo alltid fungert tidligere. Jeg har også prøvd å "re-aktivere" sharing av disk C: osv.. Men uten hell.

Noen som vet hva som kan skape dette problemet? Virker helt klart som det er noe i Service Pack 3 som blokker noe på en eller annen måte.. Men hva? Hvordan kan jeg få fil-delingen til å virke normalt igjen?

Feilmeldingen jeg får når jeg prøver å koble meg til disk C: på den bærbare er den vanlige:

\\Thomas-berbar is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

Access is denied.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leksjon 1: Ikke legg inn et produkt før det er den ferdige utgaven. Det er en grunn til at det ennå er til betatesting.

Har du forsøkt å slå den av og på igjen, slik at filrettighetene blir nullstilt? Det er også mulig det er grunnet brannmuren som kanskje har aktivert seg grunnet oppdateringen.

Lenke til kommentar
Leksjon 1: Ikke legg inn et produkt før det er den ferdige utgaven. Det er en grunn til at det ennå er til betatesting.

Har du forsøkt å slå den av og på igjen, slik at filrettighetene blir nullstilt? Det er også mulig det er grunnet brannmuren som kanskje har aktivert seg grunnet oppdateringen.

Alle brannmur etc.. Er deaktivert. Akkurat sånn som det var før SP3. Og som sagt har jeg prøvd å resette sharingen.

Tenkte siden SP3 nå var i Release Candidate var den relativt trygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...