theck1 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hei! Jeg har fire seagate 250GB harddisker i RAID 5 på en silicon image 3114 kontroller som er en del av asus a8n sli deluxe hovedkortet. Jeg sliter med å komme meg inn i windows og maskinen henger når den skal vise raid settet i oppstart av maskinen. Jeg kommer meg inn i RAID Configuration Utility, og under Logical Drive Info står disk 0,1,2 som "128K/CURRENT" med Sil Raid5 Set 698GB. Disk 3 står alene med 232GB og "Invalid Raid drive". Betyr dette at den disken har tatt/er på vei til å ta kvelden? Vil disk 3 i configuration utility være den disken som er koblet til raid sata port 4? Er det bare å koble fra denne disken så vil raid settet fungere i windows, men med redusert sikkerhet? Dette har aldri skjedd meg før, så råd mottaes med stor takk mvh theck1 Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Kom omsider inn i windows og fikk rebuildet raidet, og da var alt oppe å gikk igjen. Merkelige greier. Kontrolleren som er merkelig igjen, tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå