Gå til innhold

Microsoft Starts Mass Banning on Xbox Live!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Helt greit at de banner folk som laster ned hvert jævla spill, men når jeg blir banna uten å ha gjort noe galt eller modda kjeksboxen min blir jeg litt sint..

Kjøpt brukt box tilfeldigvis?

Hvis ikke så er det selvfølgelig nedtur. Dessverre har det vel vist seg at noen få personer vil være ofre for feil i slike prosesser. Var jo folk som ble feilaktig bannet ved siste korsvei også.

Hgar ikke kjøpt brukt, nei.

Kjøpte helt ny på Expert.

Men har blitt unbanna igjen nå, da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du noen gang har vært innom f.eks xbox-scene så ser du at det er særdeles mange moddere som bryr seg om live.

Jeg har selv modifisert for andre eiere av Xbox1 og Xbox360 og vet derfor mer om dette enn du aner. Jeg er klar over at "alle" som er Gamere eller som er aktive på et forum er opptatt av Live. Men brorparten av de som eier konsoller (både modifiserte og umodifiserte) hører du aldri noe fra, fordi de ikke er aktive på internett forum vedrørende konsoller. (For å si det på en annen måte: Jo mer aktivt interessert du er i spill eller spill-konsoller - desto større sannsynlighet er det for at du også er opptatt av å spille spill online)

Jeg har enda til gode å modde for en person som sa han hadde tenkt å bruke konsollet på Live tjenesten. (Om de likevel kanskje har prøvd å gå Live til tross for hva de sa når de fikk konsollet moddet, se det er en helt annen sak, det vet jeg lite om)

At LIVE tjenesten er fantastisk bra og at de ikke aner hva de går glipp av er også en helt annen sak.

Men ja, 90/10 tallene var hentet ut fra løse luften. Jeg tror dog fremdeles det ikke er så langt fra sannheten når det gjelder aktiv bruk av LIVE, og ikke bare det å være registrert der.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Men ja, 90/10 tallene var hentet ut fra løse luften. Jeg tror dog fremdeles det ikke er så langt fra sannheten når det gjelder aktiv bruk av LIVE, og ikke bare det å være registrert der.

Nå er det solgt noe slikt som 12mill X360 hvis vi stoler på div nettsider. Når det på ett døgn er over 850000 som aktivt har spilt ett eneste spill nemlig Halo3 så sier det seg selv at du er langt fra sannheten her. Glemmer vi at det er en haug med ødelagte X360 og at vi kun snakker om ett døgn her så er det ca 7% av alle xbox-eiere som har spilt Halo3 det siste døgnet alene. Da har vi nesten spist opp hele 10%-eren din på ett spill på en dag. Tar vi bort alle ødelagte xboxer og boxer som tidligere er bannet etc så er vi faktisk ganske nærme at Halo3 alene motbeviser teorien din.... Og dette er Halo3 på en dag... Husker jeg rett så var det vel over 1mill unike live-brukere som logget seg live den første dagen Halo3 var i salg noe som tilsier at ca 33% av alle Halo3 kjøpere kastet seg på live så fort de hadde fått spillet.

Legger vi til at Halo3 er noen måneder gammelt og at spill som COD4 er hottere enn Halo3 om dagen så er det ganske enkel matte og se at langt flere enn 10% av xbox-eiere bryr seg om Live. At du har moddet x-anntall xboxer for folk som ikke bryr seg om live har i den store sammenhengen ingen statistisk signifikans overhodet.

Må heller ikke glemme at Live silver er en del av live det også. Jeg sier ikke at Live er alfa omega for alle xbox-eiere, men at kun 10% eller mindre faktisk bryr seg om live er nok ønsketekning fra din side.

Lenke til kommentar

Håper alle consollene blir hacket til helvete. Mye mere interessant å bruke en hacket console fremfor det ordinære, ja ofte litt kjedelige produktet i utgangspunktet.

Og for de mindre begavede i denne tråden som lurer på hvorfor disse hackerne bruker energi på dette her, og ikke utfører sine mirakler andre steder.. du vet at mennesker gjerne har delt inn hverdagen sin i "jobb og fritid" ikke sant? Hva driver du med på kveldene da?

Jeg blir matt av enkelte...

Lenke til kommentar
Håper alle consollene blir hacket til helvete. Mye mere interessant å bruke en hacket console fremfor det ordinære, ja ofte litt kjedelige produktet i utgangspunktet.

Og for de mindre begavede i denne tråden som lurer på hvorfor disse hackerne bruker energi på dette her, og ikke utfører sine mirakler andre steder.. du vet at mennesker gjerne har delt inn hverdagen sin i "jobb og fritid" ikke sant? Hva driver du med på kveldene da?

Jeg blir matt av enkelte...

Så hvis man lurer på hvorfor ekstremt flinke folk kaster bort evnene sine på xbox-hacking som nevnt i denne tråden så er man automatisk mindre begavet? Det sier vel mer om dine sjeleevner enn andre i denne tråden. F.eks han som moddet første xbox først jobbet lenge for luselønn mens han fint kunne jobbet for million-lønn i USA. Er det da ikke ett legitimt spørsmål hvorfor de ikke bruker kunnskapen sin til noe nyttig?

Og ja jeg mener at man kaster bort tiden når man stresser vilt for og finne ut hvordan man kan unbanne en X360 siden det ikke har noen som helst form for nytte med tanke på f.eks homebrew. Det vil kun ha en innvirkning på om man kan spille kopierte spill eller ei og det er vel uansett hvordan man vrir og vender på det ikke noen nobel geskjeft akkurat.

Selvsagt finnes jobb og fritid, men hadde du ikke lurt litt hvis en utrolig flink fotballspiller ikke gadd spille fotball på ett lag men heller sto hjemme foran garasjen og sparket ballen i veggen? Kunnskap/evner kan kastes bort selv om man bruker det til hobbyformål.

At du har en annen mening enn meg om dette emnet gjør hverken meg eller andre mindre begavede. Det gjør oss kun uenige. Hvis du mener at andre som ikke ser på verden gjennom samme briller som deg er mindre begavede per def er det vel ett tegn på at du ikke har vært mye utenfor gutterommet til mor og kanskje bør ta deg ett par år i livets skole før du tøffer deg på internett. Hvis du faktisk ikke bor på gutterommet hos mor og dermed kan bruke det som unnskydlning så synes jeg regelrett synd på deg.

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Nå er det solgt noe slikt som 12mill X360 hvis vi stoler på div nettsider. Når det på ett døgn er over 850000 som aktivt har spilt ett eneste spill nemlig Halo3 så sier det seg selv at du er langt fra sannheten her. Glemmer vi at det er en haug med ødelagte X360 og at vi kun snakker om ett døgn her så er det ca 7% av alle xbox-eiere som har spilt Halo3 det siste døgnet alene.

Må heller ikke glemme at Live silver er en del av live det også. Jeg sier ikke at Live er alfa omega for alle xbox-eiere, men at kun 10% eller mindre faktisk bryr seg om live er nok ønsketekning fra din side.

Jeg skal gi deg rett i at 10% sikkert var et litt lavt tall. Men tallene for aktive brukere er heller ikke så høye som det du tror. Tallene du opererer med lyver litt (pga folk har flere silver abonnementer, som er gratis, og som derfor ikke blir sagt opp selv om de ikke er aktive lenger) og du glemmer at også mange Xbox1 brukere har Live kontoer så det totale antallet xboxer med Live muligheter som er solgt, er høyere enn det tallet du bruker i regnestykket ditt.

Dessuten var utgangspunktet for diskusjonen hvorvidt folk bryr seg om å spille online, og en xbox silver abonnent kan jo ikke det uansett, så du må trekke fra alle xbox silver abonnenter fra de 7 millionene. Da står vi igjen med antallet xbox 360 Gold abonnenter. Det er egentlig det eneste tallet som er interessant i denne sammenhengen fordi et gold abonnement koster penger og blir derfor sagt opp når det ikke lenger er i bruk. Hvis antallet gold abonnenter hadde vært 7 millioner så ville regnestykket ditt vært korrekt - ellers ikke.

Lenke til kommentar
Så hvis man lurer på hvorfor ekstremt flinke folk kaster bort evnene sine på xbox-hacking som nevnt i denne tråden så er man automatisk mindre begavet? Det sier vel mer om dine sjeleevner enn andre i denne tråden. F.eks han som moddet første xbox først jobbet lenge for luselønn mens han fint kunne jobbet for million-lønn i USA. Er det da ikke ett legitimt spørsmål hvorfor de ikke bruker kunnskapen sin til noe nyttig?

Hvorfor driver flinke folk med nærmest veldedighetsarbeid i Afrika, når legene, lærerne og alle de andre sikkert kunne tjent mye mer penger andre steder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...