Gå til innhold

Microsoft Starts Mass Banning on Xbox Live!

lonnj89

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette bør vel strengt tatt ikke sjokkere folk, man er vel fullt klar over at dette ville kunne skje når man moddet sin 360, og dersom man ikke var det har man ikke gjort sin research.

Ganske godt tidspunkt å gjøre det på ettersom det har kommet ut såpass mange storspill, og det ikke har vært noen åpenlys grunn (alá dashboard update) til at det skulle skje noe nå, og folk flest har vel trodd at de senere firmwarene har vært a-ok.

Selv synes jeg Live er en såpass viktig komponent på 360-en at jeg har valgt å ikke modde min konsoll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt greit at de banner folk som laster ned hvert jævla spill, men når jeg blir banna uten å ha gjort noe galt eller modda kjeksboxen min blir jeg litt sint..

Kjøpt brukt box tilfeldigvis?

Hvis ikke så er det selvfølgelig nedtur. Dessverre har det vel vist seg at noen få personer vil være ofre for feil i slike prosesser. Var jo folk som ble feilaktig bannet ved siste korsvei også.

Lenke til kommentar
Idiotisk å komme med slike bastante uttalelser, jeg regner da med at dere har 100% ren samvittighet selv når det gjelder nedlasting, f.eks. aldri rørt så mye som en eneste ulovlig mp3?

Jeg laster ned musikk, ja, det kan jeg innrømme. Men jeg er også aktiv kjøper da jeg liker bedre følesen av en cd-plate enn en fil på PC-en. En stor del av det jeg laster ned kjøper jeg senere på nettet eller i butikker, så det blir på en måte testing det jeg driver med om jeg får lov til å si det :p Vil si det er litt verre å laste ned spill hver uke.

Filmer laster jeg ikke ned.

Så jeg har rett til å si det, jo.

Lenke til kommentar
hehe, ble nok tatt på forige runde jeg.. rundt 200 dager siden.. litt ufint.. savner live egentlig... Må ha en boks til så fort jeg har råd. Kjøper jo alle spill nå uansett ettersom jeg får de raskere da enn på internett.

de burde jo strengt tatt la folk fortsette og bruke live, så tjener de i det minste penger på det:P

Du får jo lov til å bruke live, ettersom det "bare" er selve Xboxn de banner. Gamertagen kan du forsette å bruke (På en annen box da seff :) )

(Rett meg vist jeg tar feil)

selvsagt, tenkte meg ikke om når jeg skrev. (som vanlig) :p

Lenke til kommentar
Uten 100% bekreftelse enda så er det spillene som gjør at det blir banning på xbox live, Extreme Firwmware'ene gjør jobben sin helt fint

"backup" spillene som er blitt modifisert feil og blir oppdaget, om det gjelder alle/noen/få vites ikke enda

Har lest på xbox-scene at folk har blitt bannet uten noengang og ha spilt ett kopiert spill så den teorien henger i en tynn tråd. Og dette var i tillegg med iXtreme-firmware. Men er jo ikke bekreftet at alt man leser på ett forum er sant da :whistle:

Høres merkelig ut å legge inn xtreme firmware uten å starte et eneste kopiert spill

Lenke til kommentar

Det er vel forsåvidt 0 vits og starte diskusjonen dere allerede har starta.. det er INGEN forskjell på å laste ned musikk, film eller spill. Alt er ulovlig og det er piratkopiering.. "alle" gjør det på en eller annen måte, og det blir for dumt å drive syte om det. Det hele har vel noe om hvor mye det koster å utvikle/spille inn, som gjør at prisene blir dyrere for oss, ikke alle har råd, derfor er det en grei løsning. Noen er selvsagt verre enn andre, men jeg tviler sterkt på at bransjen dør ut pga piratkopiering.

Lenke til kommentar

*UPDATE*

It appears that modified fw is NOT being detected, and is instead once again due to 'bad' discs. Keep in mind that the only full proof way to make a 1:1 backup is to do it yourself. iXtreme is as fullproof as it can be, in that it validates everything it possibly can from a firmware point of view, but a game can have slight data change somewhere, most commonly in DMI. Or it can be due to early copies being watermarked so to speak.

This is why you run the risk of being banned on xbox live if you pirate games. Always remember that you run a risk doing such actions.

Lenke til kommentar
*UPDATE*

It appears that modified fw is NOT being detected, and is instead once again due to 'bad' discs. Keep in mind that the only full proof way to make a 1:1 backup is to do it yourself. iXtreme is as fullproof as it can be, in that it validates everything it possibly can from a firmware point of view, but a game can have slight data change somewhere, most commonly in DMI. Or it can be due to early copies being watermarked so to speak.

This is why you run the risk of being banned on xbox live if you pirate games. Always remember that you run a risk doing such actions.

Det kan være sannhet i dette. Jeg lager mine egne kopier direkte fra originalplatene og jeg er enda ikke bannet. Jeg spilte online nå nettopp med en av mine kopier. Litt tidlig å si enda, skal bli moro å se om jeg forblir "ubannet".

Lenke til kommentar
*humre*

Så mye hjalp det med "helt sikre firmwares" som mange her inne trodde var utviklet.

Slenger meg på den der, at folk ikke lærer at man aldri skal stole på utviklere/produsenter som roser sitt eget produkt. Mye bedre å vente til mer nøytrale personer kommer med sine innspill.

Og, angående skinnhellig, jeg laster ned, i massevis. Betyr det at jeg ikke har rett til å kritisere? Jeg har ingen illusjon om at det jeg driver med ikke er helt i henhold til loven, og blir jeg tatt får jeg som jeg fortjener. Ikke at jeg er noen storfisk innen pirat miljøet, men det er en annen sak. Men, når noen av disse som blir bannet løper rundt som hodeløse høns og klager over at dette er urettferdig syns jeg at man har lov å si noe om saken ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Så jeg har rett til å si det, jo.

Du har ingen grunn til å kalle de som laster ned 360 spill for "jævler" når du laster ned selv. Det gjør deg ikke noe bedre bare fordi du laster ned musikk mens andre laster ned spill.

Ytringsfrihet på internettet :D

Selv er jeg en eksnarkoman når det kommer til å laste ned greier.

Hadde selv en dødsmodifisert xbox med alt som fantes av ulovligheter.

Nå er ting annerledes. Har en orginal 360 og 15 spill ^^

Jeg merker at jeg setter mye mere pris på et spill jeg faktisk

har betalt for. Ikke bare derfor, men også fordi det fungerer online.

Lenke til kommentar
Uten 100% bekreftelse enda så er det spillene som gjør at det blir banning på xbox live, Extreme Firwmware'ene gjør jobben sin helt fint

"backup" spillene som er blitt modifisert feil og blir oppdaget, om det gjelder alle/noen/få vites ikke enda

Har lest på xbox-scene at folk har blitt bannet uten noengang og ha spilt ett kopiert spill så den teorien henger i en tynn tråd. Og dette var i tillegg med iXtreme-firmware. Men er jo ikke bekreftet at alt man leser på ett forum er sant da :whistle:

Høres merkelig ut å legge inn xtreme firmware uten å starte et eneste kopiert spill

Hehehe joda første jeg tenkte på også, men mener og huske at han forklarte at grunnen var at han rett og slett ble bannet første gang han skrudde på boxen. Men som sagt kun en person på ett forum så det må inntas med 2-3klyper salt. Det eneste som er veldig viktig her er at firmware-gutta flere ganger har endt opp med og spise sine tidlige konklusjoner og at mange har blitt bannet av den grunn opp igjennom. Problemet for C4EVA og den gjengen er at de rett og slett ikke vet 100% sikkert hvordan MS banner, de kan sjekke div logger og slikt men sikre blir de aldri. Også en interessant tanke at dette skjer rett før jul slik at salgstallene til MS vil bli kunstig oppjustert av alle som kjøper ny box fordi de har blitt bannet.

Forresten litt vittig at MS kan starte med og spre warez for på den måten banne folk som bruker ulovlig kopi. Så kan de samtidig la folk som har kopiert selv slippe unna. Jeg hadde i hvert fall ikke turt spille hvilken som helst kopi fra piratbukta hadde jeg hatt moddet konsoll :!: Ahh så morro med konspirasjonsteorier.

Blir spennende og se hva som skjer fremover nå. Må si jeg er rimelig forundret over folk som helt frivillig kjøper seg en 3de box og skal modde den med en gang bare for og spare penger på spillkjøp. Etter hvert kunne de hatt en del lovlige spill for og si det slik. Og ja nå tenker jeg på de som ikke bruker mod for backup-bruk.

Lenke til kommentar
Fint, ban jævlene som laster ned hvert eneste spill. Får som fortjent ...
Som jeg skulle sagt det selv, vel fortjent.

Enig der!

Idiotisk å komme med slike bastante uttalelser, jeg regner da med at dere har 100% ren samvittighet selv når det gjelder nedlasting, f.eks. aldri rørt så mye som en eneste ulovlig mp3?

Forøvrig ville det vært blåøyd å ikke anta at noe slikt som dette ville skje fra Microsoft sin side, det var bare spørsmål om tid. Dette blir nok en katt og mus jakt til evig tid.

Jeg føler personlig at jeg har en rimelig ren samvittighet, og synes det er flott at folk som laster ned spill blir bannet.

Alle utviklere fortjener lønn for det arbeidet de har lagt ned i et spill, og i dag mener jeg at det holder ikke med argumentet at man får muligheten til å prøve spillene ved å laste ned og spille på modda boks. De fleste spill kommer som demo, og det er også en enorm informasjonskilde på nettet med tanke på anmeldelser og generelle tilbakemeldinger om spill. Mer enn nok til å ta en avgjørelse om man vil like spillet og om man vil legge penger i det.

Lenke til kommentar

Jeg har en bekjent som faktisk har flashet Xbox med en av disse firmware greiene; KUN! for å slippe spetakelet fra dvd-spilleren (12x er som en jet i følge han). Har ikke hørt om han er bannet eller ikke, i følge han er det kun orginalspill han har.

Min XB360 brukes for det meste som mediacenter, derfor lurer jeg om en ban også blokker oppdateringer av nye updates til dashboardet og sånt. (Litt kjipt å miste muligheten for å få integrert offisiell divx støtte f.eks)

Lenke til kommentar
Helt greit at de banner folk som laster ned hvert jævla spill, men når jeg blir banna uten å ha gjort noe galt eller modda kjeksboxen min blir jeg litt sint..
Om microsoft hadde utestengd folk utan å væra sikker på kvifor - hadde unge lovande amerikanarar starta noko som er populert kalla, class action suit. Og Microsoft kunne pakka baggen, og lagt ned drifta. Sjølvsagt utestenger dei ikkje folk utan å væra 177,4% sikker på at denne personen har gjort noko hurlumhei.

Så om du er utestengd, er det nok ein glimrande grunn for akkurat det. Må seie eg ler litt av folk som kastar seg på defangsiven og kostar ut utsagn som dine på diverse fora.

Rart det der, så ufatteleg mange som IKKJE HAR GJORT NOKO! Men OMFG, Utestengd?! Men.. men!

Shady business :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...