lonnj89 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) http://n4g.com/xbox360/News-86798.aspx http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=22959 http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EE...uFyZuyXdjmt.php >> We don't have a lot of information yet (it just started, but we try to warn you all as early as possible), but it looks like Microsoft started a new wave of bans against modified DVD firmwares or DVD+/-R DL discs.Several users on our forums and on IRC report their Xbox 360 has been banned from LIVE today. We get reports of Toshiba-Samsung and Hitachi-LG drives banned with both Xtreme and even the newer iXtreme firmwares. However we also see many reports of people who are currently on LIVE and have no been banned (yet). No reports of banned BenQ drives yet (but few of these drives have been flashed yet). We don't know yet if Microsoft is detecting the modified firmware or the discs (or maybe only with a specific game?). If you have the 'Z Code' 8015-190D it means you are banned. As always Microsoft bans the console serial from LIVE, not your LIVE account. If your console is banned or if you have been playing on LIVE today with modified FW without getting banned, report you findings in this thread (include at least your live status, full drive model (swapped drive?, spoofing?) and firmware version used). Må være litt obs de som har flashet/modifisert sin 360 nå da! Update: Tatt fra kewell79, håper det er greit *UPDATE*It appears that modified fw is NOT being detected, and is instead once again due to 'bad' discs. Keep in mind that the only full proof way to make a 1:1 backup is to do it yourself. iXtreme is as fullproof as it can be, in that it validates everything it possibly can from a firmware point of view, but a game can have slight data change somewhere, most commonly in DMI. Or it can be due to early copies being watermarked so to speak. This is why you run the risk of being banned on xbox live if you pirate games. Always remember that you run a risk doing such actions. Endret 21. november 2007 av mX Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Er nok for sent å bli obs NÅ Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Er nok for sent å bli obs NÅ Det er jo så... Endret 21. november 2007 av mX Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Rapporter sier det ikke er firmware sin feil at folk blir bannet, men at spillene ikke har god nok stealth beskyttelse Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Rapporter sier det ikke er firmware sin feil at folk blir bannet, men at spillene ikke har god nok stealth beskyttelse Og det betyr? Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Fint, ban jævlene som laster ned hvert eneste spill. Får som fortjent ... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Synes det er helt greit. EULA-en sier at modding ikke er greit. Så back at ya! Birger Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 *humre* Så mye hjalp det med "helt sikre firmwares" som mange her inne trodde var utviklet. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Fint, ban jævlene som laster ned hvert eneste spill. Får som fortjent ... Som jeg skulle sagt det selv, vel fortjent. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Fint, ban jævlene som laster ned hvert eneste spill. Får som fortjent ... Som jeg skulle sagt det selv, vel fortjent. Enig der! Lenke til kommentar
zellpropell Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 hehe, ble nok tatt på forige runde jeg.. rundt 200 dager siden.. litt ufint.. savner live egentlig... Må ha en boks til så fort jeg har råd. Kjøper jo alle spill nå uansett ettersom jeg får de raskere da enn på internett. de burde jo strengt tatt la folk fortsette og bruke live, så tjener de i det minste penger på det:P Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) hehe, ble nok tatt på forige runde jeg.. rundt 200 dager siden.. litt ufint.. savner live egentlig... Må ha en boks til så fort jeg har råd. Kjøper jo alle spill nå uansett ettersom jeg får de raskere da enn på internett. de burde jo strengt tatt la folk fortsette og bruke live, så tjener de i det minste penger på det:P Du får jo lov til å bruke live, ettersom det "bare" er selve Xboxn de banner. Gamertagen kan du forsette å bruke (På en annen box da seff ) (Rett meg vist jeg tar feil) Endret 21. november 2007 av mX Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Fint, ban jævlene som laster ned hvert eneste spill. Får som fortjent ... Som jeg skulle sagt det selv, vel fortjent. Enig der! Idiotisk å komme med slike bastante uttalelser, jeg regner da med at dere har 100% ren samvittighet selv når det gjelder nedlasting, f.eks. aldri rørt så mye som en eneste ulovlig mp3? Forøvrig ville det vært blåøyd å ikke anta at noe slikt som dette ville skje fra Microsoft sin side, det var bare spørsmål om tid. Dette blir nok en katt og mus jakt til evig tid. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Idiotisk å komme med slike bastante uttalelser, jeg regner da med at dere har 100% ren samvittighet selv når det gjelder nedlasting, f.eks. aldri rørt så mye som en eneste ulovlig mp3? Deeet...er en annen sak...eeh:Host:hee... (Men var det ikke snakk om spill da? ikke musikk og filmer??) Endret 21. november 2007 av mX Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Fint, ban jævlene som laster ned hvert eneste spill. Får som fortjent ... Som jeg skulle sagt det selv, vel fortjent. Enig der! Idiotisk å komme med slike bastante uttalelser, jeg regner da med at dere har 100% ren samvittighet selv når det gjelder nedlasting, f.eks. aldri rørt så mye som en eneste ulovlig mp3? Forøvrig ville det vært blåøyd å ikke anta at noe slikt som dette ville skje fra Microsoft sin side, det var bare spørsmål om tid. Dette blir nok en katt og mus jakt til evig tid. Hehe måtte jo komme slike uttalelser da.. Er for så vidt enig i at folk som har lastet ett eller annet ned ulovlig burde holde seg litt i skinnet her.. Men det finnes faktisk folk som aldri har lastet ned noe som helst ulovlig fra det store internettet, og de må få lov til og uttale seg slik spør du meg. *host* Personlig så synes jeg det er morsom at de som mente iXtreme X.X var 100% sikkert nå må bite i det sure eple og kjøpe sin 3de xbox Er flere på dette forumet som var veldig høyt oppe når iXtreme dukket opp.. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Ikke dra den moraldiskusjonen der igjen da værsåsnill. Den har vært oppe her et utall ganger og utfallet blir alltid to sider som dunker hverandre i hodet med sine "argumenter" og ingen løsning... Når det er sagt så er det helt greit at MS gjør dette, man er klar over risikoen når man flasher boksen sin så dette kan man ikke klage på. Boksen er fortsatt helt grei å bruke uten Live så man har ikke mistet produktet man har betalt for. Hadde derimot MS gjort slik at disse boksene ble "ødelagt" og ikke kunne lese noen type disker i etterkant kunne MS gjort seg klar for søksmål deluxe. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (Men var det ikke snakk om spill da? ikke musikk og filmer??) Spill, filmer, musikk... å laste ned uten å betale for seg, prinsippet er det samme. Derfor morsomt å se folk bli så skinnhellige når de garantert ikke har ren samvittighet selv. Og antall medlemmer på dette forumet som aldri har rørt ulovlig nedlasting, tror jeg du kan telle på 1 hånd. Det har alltid blitt advart om banning, selv på de nyeste firmwarene. Den som er med å leken, får smake steken, er det ikke noe som heter? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Uten 100% bekreftelse enda så er det spillene som gjør at det blir banning på xbox live, Extreme Firwmware'ene gjør jobben sin helt fint "backup" spillene som er blitt modifisert feil og blir oppdaget, om det gjelder alle/noen/få vites ikke enda Endret 21. november 2007 av kewell79 Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Uten 100% bekreftelse enda så er det spillene som gjør at det blir banning på xbox live, Extreme Firwmware'ene gjør jobben sin helt fint "backup" spillene som er blitt modifisert feil og blir oppdaget, om det gjelder alle/noen/få vites ikke enda Har lest på xbox-scene at folk har blitt bannet uten noengang og ha spilt ett kopiert spill så den teorien henger i en tynn tråd. Og dette var i tillegg med iXtreme-firmware. Men er jo ikke bekreftet at alt man leser på ett forum er sant da Lenke til kommentar
Walts Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Bare tenkte jeg skulle spørre om en liten ting her, om man har flashet dvd-romen på xbox 360 å da blir bannet, kan man forsatt oppdatere xboxen via live eller er man helt utestengt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå