evgeny Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hei. Jeg bygger web app hvor jeg har en del data som hentes fra SQL database. Problemet er at hvis jeg får opp en side med data fra SQL basen, endrer dataen i basen og åpner opp den siden på nytt så skjer ikke endringer hos klienten fordi siden lastes inn fra klient cachen sikkert. Hvordan gjør jeg slik at sidene refreshes hver gang jeg navigerer meg på siden? Takk på forhånd Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Response.Expires = -1; Response.ExpiresAbsolute = DateTime.Now.AddYears( -1 ); Response.AddHeader( "pragma", "no-cache" ); Response.AddHeader( "Pragma", "no-store" ); Response.AddHeader( "cache-control", "private" ); Response.CacheControl = "no-cache"; Noen av dem er sikkert smør på flesk, mens andre forteller browseren/proxy serveren på forskjellige måter at siden ikke skal caches. Om du gidder å lese HTTP/HTML rfc'ene og også hvordan forskjellige browsere forstår dette kan du sikkert fjerne noen av linjene... Endret 21. november 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Tusen takk denne fungerer Response.Expires = -1; Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Tusen takk denne fungerer Response.Expires = -1; Poenget er: Fungerer den med alle browsere? Fungerer den med alle proxy servere? Det er en grunn til at det er flere måter å gjøre dette på... Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 <meta HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache"> Det er vel den "riktige" måten å gjøre det på. Vil tro overnevnte måte gjør akkurat det samme. Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Response.Cache.SetCacheability(HttpCacheability.NoCache) Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) <meta HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache"> Det er vel den "riktige" måten å gjøre det på. Vil tro overnevnte måte gjør akkurat det samme. Standard HTTP headere er å foretrekke fremfor html meta data. Derfor bør manhelst evt. sende begge deler (da HTTP headere blir brukt først). Så, Nei, det er ikke den riktige måten. Og som jeg sa tidligere... mange proxy servere og browsere har bugs/"features" som gjør at de ignorerer noen av metodene. Derfor bør man bruke alle for å være sikker! Edit: Bold, så kanskje folk får med seg den viktige delen... Endret 9. mai 2008 av jorn79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå