Gå til innhold

USB/Firewire TV kort til Vista og Linux

_Jacob_

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tv kort å anbefalle?

kriterier:

-usb 2.0 / firewire

-funker i vista, kjekt hvis det støtter linux også

-ikke egen lydkabel til hovedkortet

-god programvare.

-pris klasse, helst under 1000,-

... til analog kabel tv

Endret av _Jacob_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gigabyte U8000-A-GB eller hva det nå heter... Sørg for å få versjonen med A. Den kosta 395,- når jeg kjøpte den og er en hybrid DVB-T/Analog mottaker. Funker i Vista.

-C-

Den med A støtter bare analog, uten A begge deler. Dette var jo billig, men hva må til for å få den digitale delen til å fungere med Canal Digiatal?... Er du fornøyd med programvaren?

Lenke til kommentar
Gigabyte kortene er software basert (= spiser CPU). Anbefaler at du kikker på Hauppauges PVR USB2 .

Vet ikke hovrdan støtten er i Vista, men Hauppauge sine PVR produkter er generelt godt søttet (også i MediaPortal)

Ja det stemmer at de er softwarebasert, men det er vel av den enkle grunn at det primært er et DVB-T kort med analogfunksjonen "slengt på" som en ettertanke. Evt. et utgangspunkt med oppgraderingsmuligheter. :)

Hørte rykter om at WinTV PVR er usb 1.1 basert :hmm: men det stemmer sikkert ikke. Alternativer med usb og hw-basert er få.

Gigabyte U8000-A-GB eller hva det nå heter... Sørg for å få versjonen med A. Den kosta 395,- når jeg kjøpte den og er en hybrid DVB-T/Analog mottaker. Funker i Vista.

-C-

Den med A støtter bare analog, uten A begge deler. Dette var jo billig, men hva må til for å få den digitale delen til å fungere med Canal Digiatal?... Er du fornøyd med programvaren?

Her tror jeg du tar feil. U8000 er i utgangspunktet et digitalt adapter. Så versjonen med A i modellnavnet har analog i tillegg, den uten har bare digital. (Jeg har nemlig den med "A" og jeg har begge deler)

EDIT: Og der oppdaget jeg raskt en ny funksjon i den nye forumprogramvaren som setter flerpostinger i samme post :D:woot:

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...