_Jacob_ Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Er det noen som har noen tv kort å anbefalle? kriterier: -usb 2.0 / firewire -funker i vista, kjekt hvis det støtter linux også -ikke egen lydkabel til hovedkortet -god programvare. -pris klasse, helst under 1000,- ... til analog kabel tv Endret 21. november 2007 av _Jacob_ Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hadde det vært til digital kabel, hadde svaret vært FireDTV, men den har ingen analoge innganger... Hvilken leverandør har du? Lenke til kommentar
_Jacob_ Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Har Canal Digital. Kanskje jeg kan kjøre digitalt i stedet?.. kjører digital dekoder på tven i stua. Er dette plug n play? Endret 21. november 2007 av _Jacob_ Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Siste HjemmePC testet FloppyDTV med Conax CAM med Canal Digital kabel-tv, og det funket perfekt. Dette vil nok koste "litt" mer enn 1000, men heller 2600... Men da får du skikkelige saker Ellers er stort sett det meste fra Hauppauge til rundt 1000 ganske godt. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Gigabyte U8000-A-GB eller hva det nå heter... Sørg for å få versjonen med A. Den kosta 395,- når jeg kjøpte den og er en hybrid DVB-T/Analog mottaker. Funker i Vista. -C- Lenke til kommentar
_Jacob_ Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Gigabyte U8000-A-GB eller hva det nå heter... Sørg for å få versjonen med A. Den kosta 395,- når jeg kjøpte den og er en hybrid DVB-T/Analog mottaker. Funker i Vista. -C- Den med A støtter bare analog, uten A begge deler. Dette var jo billig, men hva må til for å få den digitale delen til å fungere med Canal Digiatal?... Er du fornøyd med programvaren? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 For å få digitalt mottak fra Canal Digital MÅ du ha CI og CAM. Conax-CAM koster 995,-, og da har du sprengt budsjettet ditt en smule. CI er avhengig av hvilket kort du bruker, men det er alt fra 400-900 som jeg har sett i norske butikker. Der er du oppi 1400-1900 + et tv-kort... Lenke til kommentar
_Jacob_ Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Ok, da tror jeg at jeg holder meg til det analoge en stund til. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Gigabyte kortene er software basert (= spiser CPU). Anbefaler at du kikker på Hauppauges PVR USB2 . Vet ikke hovrdan støtten er i Vista, men Hauppauge sine PVR produkter er generelt godt søttet (også i MediaPortal) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Gigabyte kortene er software basert (= spiser CPU). Anbefaler at du kikker på Hauppauges PVR USB2 . Vet ikke hovrdan støtten er i Vista, men Hauppauge sine PVR produkter er generelt godt søttet (også i MediaPortal) Ja det stemmer at de er softwarebasert, men det er vel av den enkle grunn at det primært er et DVB-T kort med analogfunksjonen "slengt på" som en ettertanke. Evt. et utgangspunkt med oppgraderingsmuligheter. Hørte rykter om at WinTV PVR er usb 1.1 basert men det stemmer sikkert ikke. Alternativer med usb og hw-basert er få. Gigabyte U8000-A-GB eller hva det nå heter... Sørg for å få versjonen med A. Den kosta 395,- når jeg kjøpte den og er en hybrid DVB-T/Analog mottaker. Funker i Vista. -C- Den med A støtter bare analog, uten A begge deler. Dette var jo billig, men hva må til for å få den digitale delen til å fungere med Canal Digiatal?... Er du fornøyd med programvaren? Her tror jeg du tar feil. U8000 er i utgangspunktet et digitalt adapter. Så versjonen med A i modellnavnet har analog i tillegg, den uten har bare digital. (Jeg har nemlig den med "A" og jeg har begge deler) EDIT: Og der oppdaget jeg raskt en ny funksjon i den nye forumprogramvaren som setter flerpostinger i samme post -C- Endret 26. november 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Mener WinPVR USB var 1.1, men WinPVR USB2 er.... jepp... USB2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå