El chico Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Siden Canon har et par linser som frister (24-104/f4 IS, 70-200/f4 IS) så lurte jeg på om det fins en overgang som gjør det mulig å bruke disse på Nikon hus? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Siden Canon har et par linser som frister (24-104/f4 IS, 70-200/f4 IS) så lurte jeg på om det fins en overgang som gjør det mulig å bruke disse på Nikon hus?Nope, i hvert fall ikke uten teleconvertereffekt. Problemet er kombinasjonen liten objektivfatning (Nikon) og kort avstand til fokusplanet, som gjør at det knapt finnes konvertere til Nikon. Canon-optikk er også litt vanskelig generelt, fordi fatningen er så stor rent fysisk. Nikon-optikk kan brukes på mange systemer med konverter, men veldig lite andre veien. Du får tråle eBay en måned eller to, og håpe på at du kan finne en Nikkor 70-210 f/4 der, og spare til en Nikkor AF-S 24-70 f/2.8... Ønsker du deg de objektivene, er det dessverre ikke noen annen (god) løsning enn å kjøpe dem, og sette dem på et Canon-hus. Tro meg - det er svært mange som gjerne skulle hatt nettopp de to objektivene på et Nikon-kamera, eller Pentax/KM/Sony etc. for den saks skyld, men det er ikke mange convertere som finnes... Lenke til kommentar
El chico Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Too bad. Virkelig interessante objektiver. Har ikke så lyst til å bytte system. Digger det trådløse blitssystemet til Nikon. Men takk for svar, k-ryeng. Chico Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Too bad. Virkelig interessante objektiver. Har ikke så lyst til å bytte system. Digger det trådløse blitssystemet til Nikon. Da må du prioritere, eller ty til en av Canons løsninger på blitsproblemet. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Too bad. Virkelig interessante objektiver. Har ikke så lyst til å bytte system. Digger det trådløse blitssystemet til Nikon. Da må du prioritere, eller ty til en av Canons løsninger på blitsproblemet. Fins jo alltids denne til 1900 spenn... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Too bad. Virkelig interessante objektiver. Har ikke så lyst til å bytte system. Digger det trådløse blitssystemet til Nikon. Da må du prioritere, eller ty til en av Canons løsninger på blitsproblemet. Fins jo alltids denne til 1900 spenn... Nettopp.. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Eller 1100 fra eBay inkludert frakt og moms. Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 E-TTL er nok ikke galt i det hele tatt. Nikon er den store innovatøren på blitssystemene, men Canon har like god alternativ selv. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 E-TTL er nok ikke galt i det hele tatt. Nikon er den store innovatøren på blitssystemene, men Canon har like god alternativ selv. Ikke like godt nei, men et godt alternativ ja Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hvis du har pengene er jo Nikon 70-200 f/2.8 et meget bra alternativ! Og nye 24-70 skal også være kvalitetsglass. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 70-200 F4 IS har vel sin nærmeste ekvivalent i Nikkor 70-200mm f2.8 G AF-S VR- men den er noget dyrere. Nikon har derimot ikke noe fullgodt alternativ til 24-105mm f4 IS, som mange misunner Canonistene. Nikkor har et kjipt 24-120mm f3.5-5.6 VR, men den er både trist i byggkvaliteten, har underlegen bildekvalitet og variabel lysstyrke- DOH! Jeg vurderte seriøst å dumpe Nikonutstyret mitt da jeg kunne kjøpe Canon 5D + 24-105mm f4 IS for 15000,- Tokyo!! (angrer egentlig litt på det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå