Håkon D Sandt Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har et Asus P4T533-C HK med en P4 1.80 GHz. Den er klokket i BIOS til 1979.82 MHz = 1.9 Ghz. Maskinen fungerer bra(stabil). Men jeg har et problem. Jeg har ikke noen lyd mer, bare knitring på widowslydene. DVD, avi og mp3 gir ingen lyd fra seg. Har sett på innstillingene i kontrollpanelet, men finner ingen feil. I Dxdiag får jeg denne feilmld når jeg skal teste DirectSound: DirectSound test results: Failure at step 19 (User verification of software): HRESULT = 0x00000000 (error code). Hva kan være galt? Må jeg klokke ned igjen? På forhånd takk. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Prøvd å formatere ?? har du integrer lydkort eller har du pci kort ? Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg har integrert lydkort. Hva har formatering å gjøre med overklokkingen? bare lurer... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Når man stiller opp fsb betyr dette at også frekvensen for agp og pci portene øker. Hvis den øker for mye kan det hende at lyden ikke funker, fordi ikke lykortet klarer det (hvis man har pci lydkort da). Men burde jo tåle litt overklokking . Prøv å se om du har mulighet til å låse agp og pci frekvensen i bios. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 opps! leste ikke ordentlig :oops: Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Prøv å se om du har mulighet til å låse agp og pci frekvensen i bios Dette er vel da ikke aktuelt siden jeg har intergrert lykort? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 opps! leste ikke ordentlig :oops: Det var med dette jeg innrømte at jeg ikke hadde lest ordentlig og derfor hadde skrevet feil. Med integrert er det værre....... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Onboard lydkort går også på PCI-bussen. Mitt onboard lydkort streiker på 36MHz Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Men tåler PCI-kort mer enn on-boardkort?? Og isåfall har dere noen forslag på kort som tåler litt klokking? Kan godt legge litt penger i et lydkort altså. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Men tåler PCI-kort mer enn on-boardkort??Og isåfall har dere noen forslag på kort som tåler litt klokking? Kan godt legge litt penger i et lydkort altså. Mitt audigy2 funker fett på 42,5MHz. Har ikke testa høyere (enda) Lenke til kommentar
ilstang2 Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har et Asus P4T533-C HK med en P4 1.80 GHz. Den er klokket i BIOS til 1979.82 MHz = 1.9 Ghz. Maskinen fungerer bra(stabil). Men jeg har et problem. Jeg har ikke noen lyd mer, bare knitring på widowslydene. DVD, avi og mp3 gir ingen lyd fra seg. Har sett på innstillingene i kontrollpanelet, men finner ingen feil. I Dxdiag får jeg denne feilmld når jeg skal teste DirectSound: DirectSound test results: Failure at step 19 (User verification of software): HRESULT = 0x00000000 (error code). Hva kan være galt? Må jeg klokke ned igjen? På forhånd takk. Har du forsøkt å oppdatere driveren til lyd? Jeg har et Asus P4B533-E med P4 1.8 som kjører fint på 2808 FSB 156 Men jeg måtte oppdatere driveren til lyd :wink: Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Har du forsøkt å oppdatere driveren til lyd? Ja. Jeg bruker enhetsbahandling. Der velger jeg Win Update som sted for å finne driver. Der får får jeg beskjed om at en passende driver er allerede installert. Klokker nå ved hjelp av DSW som er på kortet. System Busen er nå på 448MHz og Systemklokken på 112MHz. Tallene er hentet fraWCPUID Multipiler er satt til default. Alle bryterene er av(1-4) 6-7 er av mens resten er på(opp) 5 er av. Prosessoren går nå på 2016Mhz(den er stabil med ikke noe lyd). FSB 156 Er det Systemklokke eller System Busen? EDIT: Nå finner ikke Windows lydkortet...(onboard og greier) Lenke til kommentar
ilstang2 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Ikke bruk Win update den forteller deg bare at du har den beste driveren uansett Ta heller turen innom Asus sin side for å finne en oppdatert driver Jeg kjører med versjon 5.12.1.638 lyddrivere kjører AGP/PCI på 86/43 helt stabilt har ikke prøvd høyere enda FSB (Front side bus eller systembus) 156x18 2808Mhz :wink: Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg kjører med versjon 5.10.0.3840. Fant ingen som var nyere på Asus sine sider. Har du en link til en side om du ikke bruker FTP'en? Bruker du den FTP siden hos asus(ftp://ftp.asuscom.de/pub/)? Lenke til kommentar
Håkon D Sandt Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Takk for all hlep. Har nå et nytt lydkort(ikke-integrert) Maskinen kjører nå på 2.0 GHz, har ikke prøvd høyere ennå, men gleder meg til å se om den kommer over 2.5. Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg tror jeg ville prøvd med en fsb på 133Mhz, for noen HK setter automatisk 1/4 divider når du kommer over 133. Mitt skal vist gjøre det ved 166 fsb (amd), men da 1/5 divider. Har ikke fått testet dette ennå for en stakkars gammel palomino liker ikke å kjøre på 1826Mhz. Ny cpu er i posten. Heldigvis Lenke til kommentar
ilstang2 Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg kjører med versjon 5.10.0.3840. Fant ingen som var nyere på Asus sine sider. Har du en link til en side om du ikke bruker FTP'en? Bruker du den FTP siden hos asus(ftp://ftp.asuscom.de/pub/)? Her er siden du trenger(http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4t533-c/overview.htm) Du skal ikke ha noen problemer med å nå 2.5 Ghz tror også 2.8 Ghz skal gå fint FSB 156. sett da minne divideren til 1:1 står sikkert på auto og blir da satt ned til 3:4 over 133 FSB Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå