Fisk1 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hallois! Holder på med et prosjekt på skolen, der vi skal redigere noen klipp fra Camtasia i Vegas. Problemet er rett og slett av vi ikke finner ut hvordan vi skal få klippene til å gå 200% hastighet, slik at det blir Fast Forward, i stedet for real time. Er det noen som har en løsning? På forhånd takk! Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 For å justere hastigheten direkte på klippet har dere 3 muligheter som er meg bekjent: 1) Hold inn Ctrl samtidig som du klikker og drar på klippet, da vil du se at det blir lengre og kortere og endrer hastigheten på klippet samtidig. Klikker du i midten av klippet mens du holder inne Ctrl lager du en kopi av klippet, så pass på å ikke gjøre dette:P 2) En noe mer tungvindt måte, men fint hvis en vet nøyaktig hvilken hastighet man vil ha klippet i, er å høyreklikke på klippet-> Properties og sett playback til 2 (vanligvis er 1). 3) Høyreklikk på klippet-> Insert/remove envelope-> Velocity. Da får du opp en grønn strek. Denne kan du trekke opp og ned og se prosentvis økning/saktning (?? ) i hastighet. Du kan også nå legge til keyframes ved å dobbeltklikke et på den grønne linjen. Lykke til! Joachim Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Forresten, legg merke til at et lydspor som er koblet til videosporet som en gruppe (dvs. de beveger seg sammen når du flytter på en av dem...), vil også endre hastighet synkront med endring av hastighet på videoklippet KUN når du holder nede Ctrl og drar på kanten. Da vil både video og lyd og likt saktere eller fortere.. Men ved endring av hastighet ved envelope eller i properties (nr 2 og 3 over) så forblir lyden vanlig hastighet og det blir fort usynkront... Det finnes sikkert en måte å koble dette sammen bedre:P Men det vet ikke jeg=/ Joachim Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Tusen takk! Dette skal testes, lyd er ikkeno problem da opptaket er lydløst. Hehe... Takk for hjelpa enn så lenge! Lenke til kommentar
Yep Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Forresten, legg merke til at et lydspor som er koblet til videosporet som en gruppe (dvs. de beveger seg sammen når du flytter på en av dem...), vil også endre hastighet synkront med endring av hastighet på videoklippet KUN når du holder nede Ctrl og drar på kanten. Da vil både video og lyd og likt saktere eller fortere.. Men ved endring av hastighet ved envelope eller i properties (nr 2 og 3 over) så forblir lyden vanlig hastighet og det blir fort usynkront... Det finnes sikkert en måte å koble dette sammen bedre:P Men det vet ikke jeg=/ Joachim Høyreklikk trykk group - clear nå vil lyden på filmklippet bli separert slik at en kan bestemme hastighet hver for seg. Lenke til kommentar
pairox Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hallois! jeg har ikke lest svarene og sett hva andre har skrevet. Men jeg vet hva du skal gjøre du har to valg, du kan enten endre playback rate med og høyre-klikke og trykke på Egenskaper eller Preferences (kommer ann på om du har engelsk eller norsk) Men det enkleste er og høyreklikke på selve klippet, og trykke Insert/Remove Envelopes, så merker du av Velocity, og drar opp streken som kommer i midten på klippet til 200 %. Dette funker ikke på trial version btw. Det kan hende at lydsporet også endrer speed. I så fall må du : 1. åpne filmen din i Trimmer. 2. Merke av det du skal ha med. 3. Høyreklikke på det markerte, og trykke "Select Video Only" 4. Legg til Velocity og fiks farten. 5. Gå inn i Trimmer igjen og legg til samme klippet under alternativet "Select Audio Only" (hvis du skal ha lyd med da) Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Det er mottatt. Problemet er løst og filmen levert, takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
pairox Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det er mottatt. Problemet er løst og filmen levert, takk for hjelpen alle sammen! Ingen Hårsmak. Lenke til kommentar
Mrfluesikring Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ét annet spørsmål i samme sjanger: Jeg har redigert lenge nå, også skal jeg legge til en fil mellom to klipp, men når jeg gjør det så overlapper klippene hverandre. Hvordan får jeg klippene til å bli skyvd fram når jeg legger til et klipp. Mer detaljert forklart: Har 100 klipp som er redigert etter hverandre. Jeg skal legge til et bilde før det ene klippet, men når jeg legger det til å legger det seg over det allerede eksisterende klippet. What gjør jeg feil? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Lag en ny videolinje. Høyreklikk i den eksisterende videolinjen (der det ikke er video) og velg å opprette et nytt videospor. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Men det er vel også en knapp som gjør at klippet legger seg mellom, og ikke oppå? eller husker jeg feil? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Forstår jeg det riktig, så er ikke det mulig uten å kutte opp klippet som allerede er der. Det gjør du ved å markere hvor du vil kutte, og trykke S. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 jaja. men det funker da fint med flere spor eller s. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det høres bra ut. Synes det sparer meg en masse arbeid å jobbe med masse linjer, fremfor å skvise alt inn på en. Skaper litt system i rotet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå