NeoGeo Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Headingen er sakset fra forumet til OCZ og jeg lurte på om noen her kan utdype følgende tekst litt: If you are using any of the following performance based memory. 6400 Platinum 6400 EB (enhanced bandwidth with reaper heatspreader) Cas3 flex Cas4 flex ATI 6400 (red heat spreader) 6400 1T These are based on Elpida IC's with differing speed binning. It is important you set some timings in bios manually to get the best from the modules. TRFC needs to be at least 42 or higher Write to precharge needs to be 11 or 12...10 is to tight and will cause issues These 2 timings can make a huge difference to how the board boots and overclocks with these memory kits, using any higher than 2.2vdimm is also bad with most kits doing best around 2 to 2.1V max. Jeg har ett Asus hovedkort P5K og OCZ 6400 ram, men fant kun "Read from precharge" ikke Write i biosen min. TRFC vet jeg ikke hva er en gang, noen som kan utdype litt? Hva skal jeg forandre på?? Link til orginalpost: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=30907 Lenke til kommentar
Ventrue Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Googlet meg fram til dette: Row Refresh Cycle Time (tRFC): This is a key memory refresh figure. Possible values are usually Auto, or 9 to 24: lower values are best, usually two to four more than the Row Precharge Time setting. Kilde Har ellers ingen formening om dette. Mitt google søk. Håper dette kan være til noe hjelp. Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg har OCZ 6400-minne, og et nforce 650i-kort. Dersom jeg setter minnet til angitt standard fra produsent, 4-5-4-12, krasjer PC-en ganske så fort. Den krasjer/(fryser med bluescreen), også på 5-5-5-15. Derimot setter den automatisk cas-latencies på 5-5-5-31-2t Dette svekker minneytelsen. En enkel test i Vista-performance scale, (1-6. der 6 er best), viser et fall fra 5.1 til 4.7, og alt annet på PC-en er 5.9 Så jeg tipper det er problemer med dette brikkesettet også. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Jeg fikk først problemer når jeg satte 4BG i maskinen min. Alle 4 brikkene er OCZ 6400 brikker a 1GB. Da får jeg også bluescreen, så jeg lurte på om det lå noe her for å få stabil maskin igjen. Men er liksom redd å knote for mye i biosen med timings å slik, blir vel ikke akkurat mer stabil om man ikke vet hva man skal stille på Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 NeoGeo, du kan gå inn på produsentens side og se hva slags volt minnet ditt tåler. Å stille opp volten til minnet litt i bios har gjennom tidene vært løsningen for veldig mange med bluescreen-utfallet, meg selv inkludert. De fleste DDR2- minnebrikker tåler 2.1 volt, (jeg tar ikke ansvaret for den uttalelsen utover at den er erfaringsbasert), og det kan løse problemet ditt. Når du setter inn flere minnebrikker, blir også spenningen fordelt på flere bruksområder, og noen hovedkort klarer ikke å holde en stabil spenning da, og hvis spenningen blir for lav, kutter maskinen ut, og du får gjerne en uspesifisert bluescreen av type 0x000000800 som feilmelding, eller de kan variere. Du kan også slakke av litt på timings, det er ikke vanskelig. Bare se hva timings settes til under oppstart, det er ganske lettfattelig i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå