Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskina henger seg ved spilling av høg lyd

Anbefalte innlegg

Hei

Har en hp nx9420.

Det har seg slik at når eg spiller høg musikk med pc høgtalerene på PC-en så "hakker" maskina. Eg trur at høgtalerene trekker så mye strøm at cpu eller noe ikkje får nok.

Fordi når eg "mute"er musikken, så vips har maskina henta opp foreksempel firefox. Men vist eg speler høgt for så og starte firefox går det treigt til til stillestående og musikken begynner å hakke.

Denne maskintypen har mute knapp oppomfor tastaturet. Går maskina treigt og eg speler høg musikk, trykker eg berre på den knappen, og maskina slutter å henge.

Vist maskina står med kun avspillingsprogrammet kjørende. Eg eg har eit relativt høgt volum på lyden, hakker den med jevne mellomrom. Dette er veldig irriterende for ein pc som eg ein gang i tida betale over 14 tusen for.

Vurderer å sende den inn til hp. Men studerer fortida, og trenger den!

mvh Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At volumet skulle ha noe si er jo merkelig. Høyttalerene trekker ikke strøm fra PC, de har sin egen strømforsyning. Er i alle fall slik på de høyttalerene jeg har sett.

Når du muter lyden stopper lydkortet å jobbe. Det høres ut som det er noe konflikt (f.eks IRQ setting). Har du sjekket CPU bruk, er det noe utslag når du muter?

Lenke til kommentar

når eg kobler til headphones har eg ikkje det problemet og kan spele så høgt eg berre vil :D

Startet eit program mens eg hadde full musikk på. Når eg såg på cpu arbeidsmengden grafen så låg den på 7%, men når eg trykte på mute knappen kom den opp i 45%++ med ein gang. Prøvde fleire ganger og det kan virke som om at mute knappen påvirker. Veldig merklelig dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...