Incense Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hei Etter at skjermkortet tok kvelden kjøpte jeg meg 2 stk XFX 8800 GTS i SLI oppsett (resten av oppsett sees i signatur). I 3Dmark06 funker dette utmerket (11342p). Også i andre spill ser jeg en tydelig forbedring i grafikken. MEN.... i CSS (med det oppsettet som automatisk blir valgt) får jeg ca 230 fps i 1280*1024 på stresstesten... Men i spillet får jeg fortsatt ikke noe særlig bedre ytelse enn før (med 7950gx2)? Ligger vel i snitt på 150fps. Ikke at det ikke er nok, men undrer litt på hvorfor ikke 2 bedre skjermkort i SLI utklasser ett 7950gx2? Noen som har en plausibel forklaring? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Er ikke sikkert at CS:S har støtte for SLi, og da får du bare utnytte det ene skjermkorte. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) hmm.. Du kan jo være inne på noe der. Skal sjekke litt rundt på nett for å se om det står noe om dette... Synes det er en anelse rart at ikke valve har fikset dette i så tilfelle men.... CSS er jo tross alt ett rimelig utbredt spill. PS! Glemte å nevne at det da er litt rart stresstesten gir ca 80-90 fps mer enn før... Endret 21. november 2007 av Incense Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hva skal du med 150+ FPS i CSS? Prøv det heller på et skikkelig spill med en brutal oppløsning, så skal du se Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 uhm...om du kjører Vista så er problematikken der. Microsoft og nVidia har sakt at problemet med at SLI sliter i Vista er.....Vista. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Hva skal du med 150+ FPS i CSS? Prøv det heller på et skikkelig spill med en brutal oppløsning, så skal du se Dette sa jeg jo i første posten, jeg bare undret! Og nei, jeg har ikke vista... Går i XP pro SP2. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) CSS er veldig cpu krevende. Bedre skjermkort hjelper ikke vis cpu holder deg igjen. Det kan være en grunn til at du ikke får bedre fps. Endret 21. november 2007 av Megern Lenke til kommentar
Incense Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 OK.. men trodde jo ikke at en 6000+ skal holde igjen på CSS...?? Hva må en ha da? Intel quadcore?? Har sjekket prosesser (ctrl + alt +del ) under spilling og cpu bruker jo ikke halvparten av en kjerne engang.. CSS bruker jo også en del minne (ca 1gb) under spilling, men det er heller ikke det (avverget neste kommentar der ). Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) 6000+ holder i bøtter for CSS, har selv en FX-60 socket 939. Jeg ligger på mellom 80 og 180 FPS i CSS, mere enn hva øye får med seg med andre ord. Endret 21. november 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Incense Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Regnet med at den holdt ja Tror jeg sender en mail til support i valve og spør jeg... Takk for alle svar (selv om jeg ikke ble så mye klokere av de ). Skal vel uansett spille litt crysis og Lost Planet fremover for å få valuta for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå