Gå til innhold

Separat sensitivtet på to forskjellige mus

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en sak her der en jeg kjenner har to mus, en som er PS2, og som ikek har noen spesielle drivere, og en "vertikalmus" som bare er en vanlig usb-mus med litt spesiell form, den sistnevnte "overtar" kontrallpanelet for mus, og legger til noen ekstra innstillinger, men det bør ike være noe problem i seg selv, og er det det kan man bare la være å installere denne funksjonaliteten.

Det jeg vil fram til er at vedkommende ønsker å ha separat sensitivitet på disse to musene, er det noen måte å gjøre dette fra kontrollpanelet, 3djeparts programvare eller annet?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en sak her der en jeg kjenner har to mus, en som er PS2, og som ikek har noen spesielle drivere, og en "vertikalmus" som bare er en vanlig usb-mus med litt spesiell form, den sistnevnte "overtar" kontrallpanelet for mus, og legger til noen ekstra innstillinger, men det bør ike være noe problem i seg selv, og er det det kan man bare la være å installere denne funksjonaliteten.

Det jeg vil fram til er at vedkommende ønsker å ha separat sensitivitet på disse to musene, er det noen måte å gjøre dette fra kontrollpanelet, 3djeparts programvare eller annet?

AtW

Så vidt jeg vet er sensitiviteten på ei mus styrt av hvor nøyaktig sensoren i musa er, og ikke driverne/programvare. Det kan kanskje være mulig å få satt ned sensitiviteten, men tror ikke du får den høyere enn det sensoren er god for.

Må bare understreke at dette er noe jeg tror, så det kan godt være jeg tar feil.

/GT

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg forstår i problemstillingen. Du ønsker to forskjellige sensitivitetsinnstillinger (puh) på to forskjellige tilkoblede mus. Dvs den ene bruker kanskje USB, den andre kanskje PS2. Har ikke hørt om noe som gjør dette, men det betyr ikke at det ikke lar seg gjøre. Søk litt på MS sitt forum så er det kanskje noen som har vært borti samme problemstillingen der.

Hadde den vertikale musa blitt gjenkjent som en egen pekeenhet hadde det nok ikke vært noe problem, men siden den gjør som du sier og "overtar" museinnstillingen så blir det med en gang vanskeligere... Beklager at jeg ikke kan gjøre mere nytte.

Men si gjerne ifra hvis du finner en løsning. Det er en nyttig problemstilling da man kanskje kan se for seg at man ønsker å koble til to mus til en maskin i fremtiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...