Nord-Skandinav Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg kjøpte et G31 hovedkort for ikke så lenge siden for mine foreldre. Jeg tenkte da såklart at det var integrert grafikk siden det var et chipsetnavn med "G" i. Det sto også på Netshop at det var en intel GMA 3100 eller noe lign. Dette var da et Asus P5KPL e.lign. Når jeg fikk hovedkortet så jeg til min store overraskelse at det ikke var noen VGA eller DVI utgang på det. Heller ikke noen pci-kort, med i pakken, som det også ville vært rart om det var. Jeg tenkte ikke så mye mer over saken, og sendte mail til netshop hvordan de ville løse problemet, og de sendte meg et Geforce 7300GS. Ok, tenkte jeg, helt til jeg så på wikipedia nå, en liste over Intel-chipset. Og hva så jeg der? Jo det står der at G31 chipset skal ha GMA3100 integrert! Jeg er veldig forvirret nå. Legger ved en link fra både Wikipedia og prisguiden, med hovedkortet jeg kjøpte. https://prisguiden.no/product.php?productId=78310 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_chipsets Kan også ta bilde av hovedkortet som er montert opp, kvittering og eske om dere ikke tror på meg. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Har G31 selv og den har i hvertfall integrert GMA 3100. Dette er gigabyte sitt kort. Skulle ikke forundre meg om netshop har gitt deg feil hovedkort Men de løste det bra ved å sende deg et nytt kort synes jeg. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Gikk på ASUS sine produksider og så at det var intet mindre enn 3 forskjellige PK5KPL. To av de hadde integrert grafikk, og dere kan tenke der hvilket jeg fikk. Ja, det tredje. Jeg lurer bare på hvorfor de fjerner den integrerte grafikkbrikken fra kortet. Er det noe kostnadseffektivt? Ellers, god service fra Netshop, og alle ble fornøyd til slutt, jeg fikk til og med en liten gåte å løse=) Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Nå ser jeg faktisk også at det står på Intel sine sider at dette brikkesettet SKAL ha GMA3100. Er det rett av Asus å fjerne denne da? Skjønner de ikke at folk føler seg lurt av noe sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå