Gå til innhold

Søkes: Bærbar PC, ikke til spill, MÅ ha XP installert

swanky

Anbefalte innlegg

Av en eller annen merkelig grunn har min søster funnet ut at den beste til å bistå henne i kjøp av ny bærbar PC, er hennes bror (dvs. meg). Det er noen umiddelbare svakheter ved dette valget, den største er nok at jeg bruker Mac selv, og således er blank på feltet. Det er noen ufravikelige krav knyttet til dette kjøpet:

- Maskinen må ha minimum 15" skjerm

- Maskinen må komme med Windows XP Pro installert

- Støynivået bør være relativt normalt

- Maskinen må komme fra en seriøs leverandør

Det siste punktet er helt vitalt. Jeg vet at jeg kan spare tusenlapper og få bedre ytelse på kjøpet dersom jeg velger en "noname" maskin, men dette er helt uaktuelt. I utgangspunktet er Dell interessant, men jeg ser at de har ventetid på de modellene som kan komme med XP ferdig installert. Maskinen kommer til å bli kjøpt med serviceavtale dersom dette er mulig (slik som Dells 3-års on-site-avtale)

Grafikkort og harddiskstørrelse er uviktig. Prosessor: Fortrinnsvis Core Duo eller Core 2 Duo. Minne: 1-2GB.

Noen som sitter på et stalltips?

Endret av swanky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjettet er 8-10 000 for selve maskinen. Det er selvsagt uaktuelt å kjøpe en brukt maskin. En MacBook har ikke stor nok skjerm, så den ryker på det. Forøvrig så har jeg vel til dels svært dårlig erfaring med kundeservicen til Apple, og spesielt on-site har den nok aldri vært...

Jeg skal sjekke med Dell om de kan levere en annen maskin med XP.

Lenke til kommentar

Støtter forslaget når det gjelder maskinserie, men foreslår en annen modell. Disse har begge C2d-prosessor noe som gir generelt bedre ytelse, samt plusser på både strømforbruk og støy/ varme.

https://prisguiden.no/product.php?productId=84793

https://prisguiden.no/product.php?productId=73827

De vesentligste skillene mellom disse er prosessor og skjerm, bedre prosessor og høyere skjermoppløsning på den nederste. Derfor er prisen også noe høyere, men etter min mening forsvarer den dette (særlig pga oppløsningen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...