Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig Eksamen: 3SK-A- Hjelp

Anbefalte innlegg

Emnet er: Lokaldemokrati og regionsreform

Tid: 1 uke fra i dag.

Hjelp: Alt, husker ingenting. Hva burde jeg lese om, hva er aktuelle saker rundt dette temaet, hvilke andre temaer burde jeg lese om angående dette temaet?

I bunn og grunn alt. Her har jeg for å forsove meg til en lett oppgave om nato. :/

ALL hjelp taes hjertelig imot, hjelp meg å skaffe et brukbart resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du selv bør vel vite hva som står om dette i pensumet du er gitt. Jeg vet ikke hvor dyp innsikt er nødvendig i tema.

Her er uansett en oversikt over dokumenter offentliggjort rundt regionsreformen. Clickedy . Kortversjonen av stortingsmeldingen rundt reformen burde være god nok oversikt for VGS.

En skal kanskje drøfte lokalt demokrati mot regionsreformen og hvordan den bevarer lokal kontroll over velgeres interesser, så du kan kanskje lese noen formeninger fra folk i opposisjonspartier og regjeringspartier som kan komme med forskjellige argumenter. En fra FRP gir en kommentar til reformen, Avisartikkel, med en kommentar fra fylkesordføreren (AP), En bloggartikkel fra en Høyrepolitiker. Pensum bok/bøker trekker kanskje også frem sider ved reformen.

Ellers vil jeg anbefale deg å lese eller skumme gjennom pensumet som omhandler lokalpolitikk/kommunal og fylkespolitikk og finne begreper og danne en forståelse av disse for så å trekke dem frem i drøftingen. Å vise begrepskunnskap fra pensumet er alltids fint for sensor.

Lykke til på eksamen :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...