Gå til innhold

Noen erfaringer/tanker om Rosenkorsordenen A.M.O.R.C. ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. ble oppfordret til å skrive en bok, men det ble ikke gjort.. mange følelsesbilder som har gått i glemmeboka (forstår ikke meg selv nå som da). Noen tekster har kommet til overflaten andre steder på nettet, jeg "dikterte" Liber Choronzon.. dog er det ikke rare greia, Angels of Chaos er ikke stort bedre (den forklarer noe om hvorfor jeg snublet), går i den boka under navnet ITISUS.

Lenke til kommentar

Det er lett å komme i kontakt med demoner, vi har alskens dop å velge i, men her er det ingen jording. Det er ikke noe å spøke med, hverken dop eller demoner (ikke kult å ende opp på et sinnsykehus eller i en grav). Når en sier slikt så vil mange tenke: kult!

Kult? Da blir man et lett bytte, nei.. ikke jeg (altså du, leseren). Tenk deg et vesen uten kropp og dertil øyeblikkets intelligens, flere okkultister som hevder å ha omvendt demoner, f.eks Samael Aun Weor (linket til siden hans tidl. ang. klifot) hevder å ha fått Beelzebub på andre tanker. Slik jeg opplevde Beelzebub så var han forsåvidt av de mer sympatiske "der nede" (faktisk min fav. derav mitt brukernavn), hvorfor er han så mektig? Herre over alt som kan fly, makt gjennom stolhet, alle har et ego som kan stimuleres og der ligger hans styrke.

Den kjappeste måten slik jeg ser det er å erklære seg (ta eden) som en tempelmester (magister templi), dette vil føre til at du kjapt blir kastet ut i avgrunnen (m.m. satori er hverdagskost), dog dette er ingen lek.. eneste veien ut er å kravle blindt gjennom klifoten og forhåpentligvis ut/ opp.

Hvordan jeg havna i denne smørja (altså essensen), står som sagt i Angels of Chaos, bare å søke: +angels+of+chaos+itisus (blekka er 99% piss for min del).

Vet ikke hvor langt A.M.O.R.C. tøyer strikken? Går de til Ad. Exemptus (som i A∴A∴), altså en fininnstilling av kontakten med ens skytsengel?

Hvis i så fall så aner jeg ugler i mosen.

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

I hvilken grad AMORC er involvert i okkulte/mystiske saker ala det du beskriver aner jeg dessverre ikke..

Men når du sier du blir kastet i avgrunnen, og kravler opp igjen osv.. Jeg tar (nesten) som en selvfølge at du snakker rent psykisk?

Hvordan blir man da kastet i en avgrunn, rent praktisk? Rammet av depresjon/sinnslidelser osv, eller..?

Lenke til kommentar

Avgrunnen (daath) fikk meg til å bli alt fra psykotisk til paranoid (og mye i mellom, men aldri deprimert), rent psykologisk kaller man det stemmehøring/ hørselhallusinasjoner, hadde til tider også det man så fint kaller synshallusinasjoner (alt fra å se Lilith til å ikke kunne skille trafikklys, riktig klokkeslett, altså totalhack av sinnet). Har på det mest ekstreme opplevd følelseshallusinasjoner, altså ren smerte uten en ekstern årsak (for å si det slik, da var jeg nær ved å begå selvmord).

Hvis ikke demoner greier å manipulere deg, så prøver de å knekke deg gjennom alskens skreddersydd tortur.

Edit: Hadde hallusinasjoner på de to andre sansene også, men de var ikke så fremtredende eller rettere sagt de var mye lettere å ignorere.

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

Avgrunnen (daath) fikk meg til å bli alt fra psykotisk til paranoid (og mye i mellom, men aldri deprimert), rent psykologisk kaller man det stemmehøring/ hørselhallusinasjoner, hadde til tider også det man så fint kaller synshallusinasjoner (alt fra å se Lilith til å ikke kunne skille trafikklys, riktig klokkeslett, altså totalhack av sinnet). Har på det mest ekstreme opplevd følelseshallusinasjoner, altså ren smerte uten en ekstern årsak (for å si det slik, da var jeg nær ved å begå selvmord).

Hvis ikke demoner greier å manipulere deg, så prøver de å knekke deg gjennom alskens skreddersydd tortur.

Edit: Hadde hallusinasjoner på de to andre sansene også, men de var ikke så fremtredende eller rettere sagt de var mye lettere å ignorere.

Snakker vi nå om en eller annen form for energi med egen vilje og samt en evne til å påvirke andre, eller har jeg misoppfattet deg helt?

Lenke til kommentar

Det er riktig det toth, kan legge til at kontakten nå er minimal og under kontroll (av det jeg vet).

Edit: Jeg mener definitivt at det er noe i klifoten, og ikke bare et ekko av mitt ego (karma) selv om jeg som oftes velger å se det slik. Rent psykologisk kan en si at vi her snakker om negative arketyper som jeg velger å kalle demoner, disse påvirker oss om vi vil det eller ikke. De fleste velger å fornekte det helt, men tenk f.eks på Thoths ape.

The other form of Thoth represents him primarily as Wisdom and the Word. He bears in his right hand the Style, in his left the Papyrus. He is the messenger of the gods; he transmits their will by hieroglyphs intelligible to the initiate, and records their acts; but it was seen from very early times that the use of speech, or writing, meant the introduction of ambiguity at the best, and falsehood at the worst; they therefore represented Thoth as followed by an ape, the cynocephalus, whose business was to distort the Word of the god; to mock, to simulate and to deceive. In philosophical language one may say: Manifestation implies illusion. This doctrine is found in Hindu philosophy, where the aspect of Tahuti of which we are speaking is called Mayan. This doctrine is also found in the central and typical image of the Mahayana school of Buddhism (really identical with the doctrine of Shiva and Shakti).
Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...