Gå til innhold

Noen erfaringer/tanker om Rosenkorsordenen A.M.O.R.C. ?

Anbefalte innlegg

Var ikke Illuminati derre konspirasjonsnettverket til han Adam Weishaupt da?

Edit: Bare glem den, misforstod trodde det var 'Bavarian Illuminati' det var snakk om, men kom på at det finnes flere organisasjoner som har gått under navnet Illuminati. :thumbup:

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener de utgir seg for å være en slags studienettverk, litt alá ideen bak Illuminati, altså et forbund av mennesker som ønsker å bidra til hverandres opplysning. Og for alt jeg vet stemmer dette.

Det jeg egentlig er interessert i, er om noen mener de er noe annet enn det åpenbare. Det er jo en form for orden som er helt typisk offer for konspirasjonsteorier.

Ja, A.M.O.R.C. kan by på bla studier om hvordan verden er skrudd sammen.

I følge A.M.O.R.C. sin nettside sitter også inne med en "sannhet" som vedrører politisk, sosial og historiske hendelser. Disse "sannhetene" blir bevist skjuler for omverdenen, og er forbeholdt deres håndplukkede medlemmer. (yrke og forhold til Norsk lov er noe av vurderingsgrunnlaget for å bli innviet)

http://www.amorc.no/intro/preamble.htm

http://www.amorc.no/application/soknad.htm

En konspirasjonsteori forsøker å forklare en hendelses (typisk en politisk, sosial eller historisk hendelse) bakenforliggende årsak som en hemmelig og ofte avledende sammensvergelse, iscenesatt av en hemmelig allianse mellom mektige personer (noen ganger omtalt som «en usett maktelite») og ikke som åpne aktiviteter eller som naturlige hendelser.

http://no.wikipedia.org/wiki/Konspirasjonsteori

Så ut i fra A.M.O.R.C. nettside å bedømme, blir det derfor ikke direkte uriktig å kalle A.M.O.R.C. en "konspirasjon".

En konspirasjon betyr ikke nødvendigvis New World Order, eller global trussel...

At noen snuser i sakene deres og har teorier om hva denne "konspirasjonen" går ut på, må de bare finne seg i :dribble:

A.M.O.R.C. er en verdensomspennende "organisasjon" som har avdelinger i de fleste land.

De har forøvrig ikke lokale grupper i bla. følgende land: Iran, Irak, Viet Nam, Afganistan, Nord Korea og mange muslimske land...

http://www.amorc.org/wwdirectory/index.html

NB: Tot: Tøff avatar :thumbup:

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Takk for det.. Der har du min teori om "hvordan verden er skrudd sammen." ;)

De er verdensomspennende, nettopp. Derfor er det merkelig at google gir så få "skumle" resultater. Prøv å søk illuminati eller bohemian grove, skull & bones osv, så får man en haug konspirasjonstekster som jeg rett og slett finner underholdende å lese. :)

Rosenkorsordenen er med på noen av sidene som http://www.illuminatiarchives.org/category/rosicrucian/ , men det er lite skremmeri.. Litt skuffende. :p

Lenke til kommentar

Takk for det.. Der har du min teori om "hvordan verden er skrudd sammen." ;)

De er verdensomspennende, nettopp. Derfor er det merkelig at google gir så få "skumle" resultater. Prøv å søk illuminati eller bohemian grove, skull & bones osv, så får man en haug konspirasjonstekster som jeg rett og slett finner underholdende å lese. :)

Rosenkorsordenen er med på noen av sidene som http://www.illuminatiarchives.org/category/rosicrucian/ , men det er lite skremmeri.. Litt skuffende. :p

Synes ikke det er så merkelig...

Rosenkorsordenen er en av de mest hemmelighetsstempede ordnene i verden, og det er så og si umulig å finne noe detaljert info om deres virksomhet. Da faller grunnlager for konspirasjoinsteorier bort, siden det er lite dokumentasjoner å bygge teorier på.

Joda, det er mange konspirasjonsteorier som er noe tullete, som da får de med noe fornuftig innhold til å miste troverdighet.

Feks. 9/11 der hvor mange har blitt utpeket (Kristne gruppe/r, Jødiske gruppe/r, Zionister, Muslimske gruppe/r, USA, Bush, Antikrist, Satan, reptils, Ondskap, Skull and bones, A.M.O.R.C., UFO, Romvesner, etc) men siden gjerningsmenn og motiv kun kan sansynliggjøres og ikke dokumenteres, blir det derfor riktig å kalle det en konspirasjon.

Har du noen tanker om det jeg har drøftet i tråden frem til nå?

Dhwtj: iw imn i Apd k ;)

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Vel, jeg synes fortsatt det er rart de ikke er mer konspirert om. Ta Illuminati, ingen vet særlig mye om dem, det meste folk "vet" er oppspinn. Jeg har annerledes inntrykk enn deg, jeg føler at jo mer hemmelig noe er, jo mer konspireres det om.

"vi driver med mystikk og slikt, men du får ikke vite noenting uten å melde deg inn!" er i mine øyne perfekt grobunn for konspirasjonsteorier..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Er AMORC så kjent i "eksoteriske" kretser at det blir noe særlig konspirasjoner ut av det da? Det ligger jo i esoteriske ordeners vesen at de ikke forteller så veldig mye om sine arbeider. I hovedsak går jeg ut fra at medlemmene selv jobber mot, for å si det med Gurdijeff, oppvåkning. Personlig tror jeg ikke en enkelt orden sitter inne med Svaret*, men at de har satt i system sin egen vei til Svaret; og som kjent leder alle veier til Rom. Selv har jeg litt erfaring med en lukket orden, for en del år siden. Og jeg lærte da noe gjennom den erfaringen. Kanskje ikke den lærdommen man skulle tro, men likevel. Det hadde uansett vært ønskelig for meg også å gjort meg kjent med noen fler skoler/systemer med tiden, da jeg har lang tids interesse i selve temaet.

* for å kalle det noe.

Lenke til kommentar
Er AMORC så kjent i "eksoteriske" kretser at det blir noe særlig konspirasjoner ut av det da? Det ligger jo i esoteriske ordeners vesen at de ikke forteller så veldig mye om sine arbeider. I hovedsak går jeg ut fra at medlemmene selv jobber mot, for å si det med Gurdijeff, oppvåkning. Personlig tror jeg ikke en enkelt orden sitter inne med Svaret*, men at de har satt i system sin egen vei til Svaret; og som kjent leder alle veier til Rom. Selv har jeg litt erfaring med en lukket orden, for en del år siden. Og jeg lærte da noe gjennom den erfaringen. Kanskje ikke den lærdommen man skulle tro, men likevel. Det hadde uansett vært ønskelig for meg også å gjort meg kjent med noen fler skoler/systemer med tiden, da jeg har lang tids interesse i selve temaet.

* for å kalle det noe.

Litt enig med deg der ;)

Går jo ikke an å lage noe konspirasjonsteori uten å ha noe håndfast å bygge teorier på :thumbup:

Skull and bones derimot har bæsja på leggen et par gangen, noe som fører til større volum av konspirasjonsteorier.

Her er en laaaaaaaange dokumentar. (5 deler)

Den vedrører kanskje ikke A.M.O.R.C. direkte, men den viser til dels noe av det de står for samt at den viser de forskjelling mytologiene fra et annet perspektiv.

I del 3 viser den også at ww2 trolig var en hellig krig drevet av bla tyske frimurere/tempelriddere for å frigjøre verden fra onskap. De skulle utrydde alt som ikke var guds folk. De som ikke hadde opphav fra atlantis -jepp, vi snakker om legenden...

Kjennetegnet var lys hud, lyst hår, blå øyner, som i dagens samfunn er kjent som den ariske rase.

http://video.google.com/videoplay?docid=7380611327825391213

Dette kommer også frem på vigrid sin nettsede:

"Schwartz, Weiss og Rot). Vårt folks gamle hellige farger fra Atlantis-perioden (Helgoland). Jødisk frimureri er forræderi og må forbys"

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"There is a wonderful truth about Mankind that is hidden.

But not so hidden that it cannot be found

This knowledge is ancient. It belongs to no sect or creed, but to those whose home is the Earth.

This ancient gnosis, does not deliver riches or power.

Its gift is a homecoming,

the return of a certainty that we are not a random creation;"

Virker på meg som de fornekter evolusjonsteorien...

Lenke til kommentar

Tempelriddere ja.. fint med litt romantisering av sine aspirasjoner, personlig holder jeg meg langt unna alle ordener o.l. Har snust på flere (kaos, thelema, zen, gnostisisme, tyfoniansk etc.) uten at jeg har blitt "lurt" inn videre, de fleste ansamlinger av spirituelle mennesker fører med seg problemer som rangering, maktutøvelse, medlemsavgift, ansvar, tilhørighet (veldig effektiv) ehh.. personlig synes jeg det er bedre å gå min egen vei. Altså gjennom daath eller under malkuth om du vil -> klifot /valley of death/ helvete bla bla.. for alt jeg vet er diagnosen paranoid schizofren med en god slump megalomani.

Dog ble jeg drita lei av å gå i fella vingeslag -> ego-boost, bedre ble det ikke når jeg fra to vidt forskjellige personer (som ikke hadde lest noen esoteriske bøker) fikk høre at jeg befant meg i: "en blå container". Da tok jeg heelt av og tenkte på "Babe in the egg of blue" = den hellige skytsengel som (dette irriterer meg ennå grenseløst) var erkeengelen Ariel, ikke nok med det (ja, de er fandenivoldsk utspekulert) så ble jeg advart om at veien så absolutt ikke ville bli lett. Hvis noen skulle tro kristne fundamentalister er helt koko, så tror jeg faktisk at mitt kandidatur som ravende tåpe er solid, særlig hvis man ikke har hørt om Parsival.

Hvor noen støtter deg, så river andre deg i filler. Enten så stagnerer man i grammatikkens sirupsaktige egenskaper ellers så rives man i filler av en horde.

Egentlig samme faen hvilket system en velger (karma avgjør appellen), på et eller annet snedig vis (om så ubevisst) så blir det til krykker som ditt ego benytter seg av til å videre halte bortover.

Det være seg A.M.O.R.C. eller hvilken annen slags orden med en *oooh* så obskur forkortelse. Gulrot foran eselet er som regel velkomstritualet, så bærer det av sted til de høye kalde tinder hvor luften er klart og sikten er godt.

Edit: La oss ta for oss Aleister Crowley som var i kontakt med Lam (grå fremmed som Tyfonianske O.T.O. kommuniserer med), skjult visdom fra de hemmlige sjefer.. *host* *hark* demon! Ja, har vært i kontakt med en slik irriterende gnom. Ikke moro å se sin aspirasjon bare er et patetisk ultra-rasjonelt kosmisk pattebarn, a sucker is born every minute...

crowley04_01_small.jpg

Lam!

Thou Voice of the Silence,

Glyph of Hoor-paar-kraat:

The Dwarf-Self, the Hidden God.

Gateway to the Aeon of Maat!

I evoke Thee! I evoke Thee!

With the mantra Talam-Malat,

Talam-Malat,

Talam-Malat ...

Hørt slik sprøyt? ja.. her gjelder det å klamre seg til et halmstrå (Hoor-paar-kraat = "Babe in the Egg of Blue").

Edit II: Rosenkorsordenen og dets hemmeligheter? For min del blir det klart og tydelig lagt frem i Minervalgraden i kalifat O.T.O. hva hele greia går ut på (korset og rosen), mange hemmlige dokumeter (de tre siste grader innen kalifat O.T.O.) er for lengst lekket ut på WWW.

Edit III: Føyet til noe her og der, absolutt ikke lurt. Uansett så er det et unikt perspektiv, så får det bare være slik.

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

Må innrømme jeg sliter godt med å se budskapet i deler av innlegget ditt, ba'al-sebul..

Mener du at du har vært i kontakt med en demon?

Og i andre tråder har jeg oppfattet deg som å være religiøs på et vis (gnostisisme?). Tar jeg feil? Nicket ditt minner forøvrig mye om belzebul/baal/satan.. Har litt vanskelig for å plassere deg rett og slett. Lyst å oppklare litt?

Lenke til kommentar

Ja, har vært i kontakt med flere faldne engler (Belsebul (a.k.a. Ba-al-Sebul), Legion etc.). Når det gjelder båssetting så føler jeg meg mest hjemme i gnostisismen, bedre enn en polstra celle for å si det slik.

Edit: Ved nærmere ettertanke og dertil endring av forrige innlegg så beskrives det (forhåpentligvis klarere) det å gå på limpinnen, det var i hvertfall det jeg gjorde toth. Hva jeg nå står igjen med utbroderes ikke mer enn å si klifot og Nehema (tidl. Ariel), har kuttet mange gordianske knuter.. og fortsetter med det.

Edit II: Hvis det er noe som ennå er diffust ved *ehh* mitt vitnesbyrd, så bare si i fra.. kjemper mot "the black lodge" til det ikke er noe igjen.

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

Åpne daath -> klifot, mer er det ikke å si om den saken (punktum).

Kan jeg spørre om på hvilken måte du kom i kontakt med disse demonene?

Uhm.. If you don't mind.. På hvilken måte har du vært i kontakt med demoner?

Åpne daath -> klifot, mer er det ikke å si om den saken (punktum).

:whistle:

edit: Det var litt småspydig, sorry.. ;)

Men faktum er jeg gjerne skulle visst det selv, i nogenlunde normale ordelag og så detaljert som mulig.. Det hadde vært interessant!

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...