Gå til innhold

Lavt lydnivå på øreplugger kjøpt i USA på europeisk mp3spiller.

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Kjøpte meg noen Boss øreplugger i USA. Men da jeg koblet den til min Creative Zen V merket jeg fort at lyden hadde et latterlig lavt maks lydnivå. Har prøvde øreproppene på en ipod nano kjøpt i USA, og lyden og lydnivået er som det skal. Noen som vet om ørepropper kjøpt i Amerika ikke går sammen med en mp3-spiller kjøpte i Europa? Eller en annen grunn til at lyden ikke er som den skal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MP3-spillere som kjøpes i Europa har en volume-begrensing. Dette gjelder nesten alle merker. Denne sperren kan i de fleste tilfeller fjernes ved å installere amerikansk firmware på spilleren.

Det har jeg også gjort. Men det er neppe volumsperre som gjør at lyden er så lav. For lyden er ikke bare lav, den er bra mye lav. I hvert fall langt unna det Europa kan kalle skadelig lydnivå.

Lenke til kommentar

Eg antar dei har spenning, straum og motstand i USA, som her i landet. Forskjellen kan nok ligge i volumsperra ja, den finnes ikkje i USA og dermed kan dei utvikle øyrepluggar berekna for høgare effekt enn i Europa. Pluggane er rett og slett for tunge for spelaren, er det ei sperre på spelaren så kan du kanskje få gjort noko med det. Finnes ikkje det må du nok ha ein form for forsterkar på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...