Gå til innhold

Installere win98, finner ikke CD rom i windows

NERV

Anbefalte innlegg

Jeg skal installere software å en maskin for en bekjent. Det er en telenor firmapc med en ghost reinstall cd. Driverne til skjerm/lyd ligger på hovedkort cd plata.

Problemet er at cd rom ikke er tilgjengelig i windows. Den virker i Dos.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, Ghost cd'n virker fint den. Alt virker i dos. Problemet er når windows er lagt inn, finner jeg ikke CD rommen i windows. Jeg ser at den blir funnet og driver lagt in i dos.

Siden resten av driverne (skjerm/lyd) som ikke ligger i ghostfeilen ligger på en annen CD (motherboar cdn) har jeg et problem. Cd rommen dukker ikke opp.

Lenke til kommentar

Det er ikke hardware konflikt. CD rommen virket før jeg reinstallerte windows, så det er lite trolig at kabelen er løs.

Er det nødvendig med driver til CD rom? Jeg har aldri opplevd at windows ikke automatisk finner/legger in CD rommen.

Lenke til kommentar
Det er ikke hardware konflikt. CD rommen virket før jeg reinstallerte windows, så det er lite trolig at kabelen er løs.

Er det nødvendig med driver til CD rom? Jeg har aldri opplevd at windows ikke automatisk finner/legger in CD rommen.

Man vet aldri med 9X OS.

Lenke til kommentar
Neida, Ghost cd'n virker fint den. Alt virker i dos. Problemet er når windows er lagt inn, finner jeg ikke CD rommen i windows. Jeg ser at den blir funnet og driver lagt in i dos.

sorry, jeg leste feil :oops:

Setter pris på forsøket ;)

Jeg forsøkte å sette inn W98SE, rent ikke Ghost, og da finner den CD rommen. Da mangler jeg selvsagt en del andre drivere. At det går an å lage en så dårlig Ghost back up.

Vurderer og legge in XP, da den har flere drivere innebygget, men maskinen har bare 64 RAM. Vil vel ikke gå så bra.

PS har hørt at programmer som sisoft Sandra kan gi en oversike over hardwaren, slik at jeg kunne ha lastet ned riktige drivere på nettet. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Begynner og nerme meg nå 8)

Mangler driver til Modem, men det skal ikke være all verden å finne, og så har jeg en 'ukjent enhet'.

Ikke så lett å finne driver, nå man ikke veit hva som mangler. Er det en måte å finne ut hva denne enheten er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...