Jeez Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Skulle nettopp til å spille litt Driver og satte på ei plate med mp3er og kikka på shortcutten til Driver, og jada, der stivna/fraus skjermen. Ctr+alt+del og alle sånne blei prøvd 1 og flere ganger. Siden Siemensen min mangler reset-button måtte eg bak og dra ut ledningen, sint som eg var hørte eg cpu vifta stilna og satte ledningen i igjen. Windows ME kjørte igang ScanDisc pga uriktig avslutning, da såg eg at oppløsningen var på 640x480 pix. Eg lot ScanDisc gjøre jobben sin ferdig og klikka på "Egenskaper/Innstillinger" for så å skyve skyveren helt opp på 1024x768, den vanlige oppløsningen min. Klikka "Ok" og fikk opp en boks om at "datamaskinen må startes på nytt for at de nye inns..bla bla bla". "Ok" for restart, men når Windows kom opp igjen var 640x480 der fremdeles. Prøvde etterpå PowerStrip for kanskje å få skifte den der, men PS ville ikkje ha noe med 16bits farger å gjøre. Dessuten når eg skal starte et program kommer f.eks feilmeldinga "Winamp har fororsaken en feil i KERNEL32.DLL. Winamp vil bli avsluttet." Men Winamp kommer likefullt opp. Er eneste utvei format c: eller er det andre finurlige måter å komme ut av denna knipa her på, har forresten ikkje kjørt defrag på ei stund, kan det ha noen innvirkning? Oppløsningen 640x480 er helt bisarr, verktøylinja i Explorer fyller nesten halve skjermen... vær så snill å hjelp meg :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Kan det være at selve egenskapene for skjermen har blitt endra? Gå på avanserte egenskaper for skjermen din og se om windows eller spillet har endra maks skjermstøtte størrelse og refreshrate ned til laveste nivå. Eventuellt kan du prøve å legge inn skjermen på nytt(noen skjermer har egne drivere). Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Kanskje skjerm eller skjermkort driveren din er korrupt. Installer driverene på nytt og se om det funker. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Prøv å endre skjerm... hadde samme problemet... Skjerm-instillinger-avansert-skjerm-trykk på endre skjerm,, kansje dette virker (lite trolig, men man vet aldri....) Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 01:06, norpheus skrev:Prøv å endre skjerm... hadde samme problemet... Skjerm-instillinger-avansert-skjerm-trykk på endre skjerm,,kansje dette virker (lite trolig, men man vet aldri....) Hadde samme problem selv, gjorde akkurat det samme og problemet ble løst. Go for it. Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Ja.. når eg prøvde Skjerminnstillinger fikk eg opp enda ei feilmelding, så prøvde eg igjen og fikk opp Avansert, men det var bare to "blad" der, det var "Generelt" og "Fargebehandling". Det skal vere fler der sant? Iallfall var ingenting relevant der som kunne hjelpe meg. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hadde også samme problemet. Gikk inn på skjerm, endret til standardskjerm med oppløsning 1600x1200. Det løste problemet. Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Det fins ikkje noe bytte-av-skjerm-mulighet her! Når eg trykker på Avansert kommer denne Feilmedlinga opp: Rundll32 har forårsaket en feil i MMSYSTEM.DLL. Rundll32 vil bli avsluttet. Hvis problemet fortsetter, bør du starte datamaskinen på nytt. Så hvis eg trykker enda en gang kommer det bare opp to sider med innstillinger og det er "Generelt" og "Fargebehandling". Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Beklager til deg SintBrus, skulle ha hørt på deg fra byrjinga :smile: Installerte skjermkortdriverane på nytt (sjøl om Windows ikke anbefalte det) og restarta. Der var vi plutselig i 800x600! Vegen derifra var kort til 1024x768, likefullt fortsette problema med program, f.eks Winamp vil starte, men vil ikkje spille noe, "MMSYSTEM002 Enhets-ID ugyldig for din maskin" lyder felmeldinga. Når Audio-HQ på SB Live! skal startes kommer denna feilmeldinga: "No audio device that is compatible with this application can be found. Reinstall the card and run the istallatin package again". Prøvde å installere driverane til SB`en på nytt men det hjalp ikkje. Skal eg avinstallere driverane, restarte og prøve igjen, eller er det mer tungvint? Ahh, skulle ønske tiden kunne skruast tilbake :smile: Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Problemet ditt er at du har siemens maskin, det er jo bare dritt spør du meg, kjenner en som hadde det, bare problemer hele tiden. :smile: [ Denne Melding var redigert av: DeltaVifte på 2002-01-06 18:10 ] Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Hehe, har bestillt meg nye saker allerede faktisk, men skal installere XP imorra. Simens suger... Lenke til kommentar
krssoer Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hej Jeg har næsten samme problem. Bare at jeg får denne meldingen :et uopretelig undtag OD opstod ved 034F:00005603 gjeldene program avsluttes. tryk ctrl+alt+del. starter da i (sikker modus)går ind på skærm instillinger, her er da to valg 2+16 farger ,tryk bruk og start på nytt. Da sker dette skærmen virker kun med 16 farger. Jeg har prøvt og formatere og installere alt på nytt. 0 resultat. Har lastet nye opdaterte drivere . virker ikke. Har testet skærmen på en annen PC,da virker den. Har lånt en annen skærm, samme problemer. Lånte så en gammel Tandom skærm fra 80tallet.da virker alt som normalt. Dette problmet opstod etter at et modem brøt sammen. Modemet er byttet og virker som den skal. Spørsmålet mit blir da: Er det på tide med et nytt skærmkort? eller er problemet et helt annet sted ? Lenke til kommentar
Svenn-Erik Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Reset button.. Du trenger nok ikke å trekke ut strøm ledningen, hold bare powerknappen inne i ca 4-5 sek. så skrur maskinen seg av. Svenn-Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå