Gå til innhold

Anbefalinger til U5's nye PC

Anbefalte innlegg

Er på tide med ny pc da denne er fra "steinalderen" P3 3.0ghz, 4x1024mb PC3200 DDR400, X1950PRO 512mb.... Går noe tregt for og si det slikt. Denne PC-en har dog et knallbra Lian Li kabinett hvor jeg har plass til latterligt mange harddisker.

Så planen er og bruke denne PC-en som en slags server, som kan stå på 24/7 som den alltid har gjort og jobbe for og holle min ratio oppe på diverse nedlastingsprogrammer, og spare min nye pc for slikt dritt. Samt ha liggende all musikk og film som jeg har liggende.

Har prøvd og satt sammen en pc her som jeg føler kan være noe (?) Har lagt til en 500GB disk som ikke blir montert i PC-en men som blir montert i "serveren" da den begynner og bli rimeligt full.

Sidene jeg bruker er Komplett.no og Netshop.no, hvor den siste skal jeg bare ha kabinett fra. Det er dog et liten (?) rundt om det er stor forskjell og ikke minst verdt pengene og kjøpe et 8800GTX eller 8800ULTRA kort, prisforskjellen er ikke stor om jeg kjøper skjermkortet fra Netshop istede for Komplett, da blir det ca 350kr mer for et slikt kort. I tillegg kan jeg spare "65" på den ene harddisken ved og kjøpe den fra nettshop. Og da blir det ikke rare forskjellen.

Men men jeg har her "lista" over hvordan jeg ser for meg PC-en. PC-en skal jeg ha i stua og brukes sammen med HD tven til og se for det meste film og surfing og til tider spilling, så har ikke så veldigt lyst på en skikkeligt bråke pc i grunn. En annen ting jeg definitivt ikke har peiling på er strømforsyning så her trenger jeg også veiledning. I tillegg er jeg ikke så veldigt oppdatert om dagen når det kommer til ram heller.

Har lagt til både HD DVD og Blu-ray spiller, en på hver side, for spilling av begge typer formater. Men vil jeg kunne få surround lyd på annlegget mitt via en slik optisk lyd kabel? Annlegget mitt består av en 7x150watt Pioneer VSX-1016v samt et komplett 5.1 Dali annlegg.

Komplett.no

Netshop.no

Så tipper PC-en havner på en ca 21500kr totalt

Setter stor pris på om noen kan komme med alternativer eventuelt rettinger, andre anbefalinger av produkter. Eller rett og slett en helt annen pakke. Og om noen klarer og komme med noe som er et billigere alternativ så setter jeg STOR pris på det også :)

Endret av EkanTrike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer rett og slett ikke å finne en passe strømforsyning til et slikt system, noen som har noe og anbefale?

Og hva er best av DDR2 6400 og DD8500 for dette systemet? Sett på disse 2?

2 stk av denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325955

1stk av denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335615

Men et dilemma/spørsmål er jo da. Skal jeg gå f.eks for den AMD Phenom 9500, for så og oppgradere senere? Har hørt rykter om AM3, er det verdt og vente på?

Endret av EkanTrike
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...