Gå til innhold

Fikk feil vare, HVA GJØR JEG?


Anbefalte innlegg

Handlet nettopp Logitech Internet Navigator Keyboard SE(Special Edition) fra databutikken.com (skulle kanskje ikke ha handlet derfra etter å ha hørt mange andre med dårlige erfaringer derfra, men tenkte de kunne vel ikke greie å klure til en bestilling på et stakkars tastatur). Men den gang ei!

Da jeg gikk for å hente pakken på posten så jeg (utenpå pakken) at de hadde sendt meg et svensk/finsk tastatur.

Nå skal det være sagt at det står ingenting på websidene hvilket språk tastaturet gjelder for, men jeg synes det er en rettferdig antakelse at det er norsk når det selges på databutikkens norske sider, og de linker til logitechs norske internettsider.

Har derfor ikke hentet ut pakken ennå, den ligger fortsatt på posten.

Noen tips til hva jeg skal gjøre? Portoen på forsendelsen ble jo nesten like dyrt som tastaturet, omkring 200 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å løse ut pakken? Undersøke tastaturet, er det virkelig et finsk/svensk et? Hvis det er det, si at du har fått tilsendt feil tastatur og du skal ha et norsk et uten ekstra kostnader, hvis dem stusser på dette mumle ordet forbrukerrådet i tlf eller via mail om du vil. Da får dem som regel fart i sakene :lol:

Lenke til kommentar
ja dette skjønte jeg ikke - hvordan vet du at du har fått et finskt tastatur hvis du ikke har hentet ut pakken?

 

Oppkravsblanketten manglet, så de på posten måtte åpne den ytre emablasjen for å se om den lå inni. Da fikk jeg se på esken (slik den ble pakket av logitech, men bilde og logoer og alt det der), hvor det sto markert med flagg og tekst: svensk/finsk tastatur.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke henter den ut(eller ber posten sende den tilbake) så kommer det til å koste deg en del spenn. Da blir det sett på som en uavhentet pakke og du må betale returporto, postens satser + tid/arbeid som butikken må bruke på å ta i mot varen; kort sagt, alt som det koster butikken å ta den imot.

 

Hva med å bare motta tastaturet og se hva som ligger oppi esken? Jeg går utifra at det er tastaturet du er interessert i, og ikke esken det kommer i? Kanskje det ligger norske taster oppi der?

Lenke til kommentar

Skrev denne mailen til databutikken.com:

 

Hei

Jeg bestilte for noen dager siden følgende produkt hos dere: Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition, black.

Det står ingen ting på deres sider for hvilket språk dette tastaturet gjelder, jeg synes derfor det er en rettferdig antakelse at dette er et norskt tastatur i og med det tilbys på deres norske internettsider, og det er linker der til logitechs norske internettsider hvor man finner det norske tastaturet.

Men da jeg var posten i dag (tirsdag 04.02.03) for å hente varen jeg bestilte, fant jeg ut at tastaturet var svensk/finsk. Jeg har derfor unnlatt å hente ut pakken så langt, den ligger fortsatt på postkontoret.

Jeg håper derfor dere som et seriøst firma vil rette opp i denne feilen uten at det skal bringe merkostnader for meg som kunde.

 

Mvh

"MrCrool"

 

 

fikk dette til svar i dag:

 

Du har alltid 14 dagars ångerrätt på oanvända varor. För att utnyttja denna ska du, när du har löst ut paketet, göra en returbegäran på vår hemsida under kundtjänst. Skriv i felbeskrivningen att du vill göra ett återköp, och ange vad du vill byta till, alternativt bifoga dina kontouppgifter så gör vi en återbetalning. Maila in returnummret till oss så skickar vi en fraktsedel för fri frakt.

 

MVH

Kundtjänst

Datorbutiken.com

 

 

Ser ut til at de er villige til å rette opp i det, håper det ordner seg nå

Lenke til kommentar

Jøss så fort du fikk svar da...

 

Har sendt 5 mail på snart 2 uker uten ETT eneste svar....

 

Mange som sier noe om å ringe her, noen som har ett tlf nr?

 

Og kanskje jeg skal nevne forbrukerrådet i neste mail(som jeg sikkert kommer til å sende i overimorgen)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle poste hele mailkorespondansen så dere får se hvordan det endte opp. FIkk faktisk så mye som opptil 2 svar på mail på én dag. (OBS, den må leses baklengs):

 

 

Hei!

Bekrefter att vi tar den kostanden själv då ansvaret för dette

ligger helt och hållet på oss själva.

 

Mvh

Kundeservice /databutikken.com

 

 

 

 

---Ursprungligt meddelande---

Till: [sMTP:"MrCrool"]

Skickat: 2003-02-06 10:20

Till: norge [sMTP:[email protected]]

Ärende: Re: *ID=xxxx* Re:Re: Re:DB_CONTACTNO

 

Takk nok en gang for raskt svar. Ønsker bekreftelse på at dere da godtar at

den bestilte vare blir å regne som avbestilt, og at jeg da heller ikke må

betale verken for varen eller for returfrakt. Returfrakt forusettes dekt av

dere.

 

Mvh

"MrCrool"

 

 

 

 

----- Original Message -----

From: <[email protected]>

To: <"MrCrool">

Sent: Thursday, February 06, 2003 8:38 AM

Subject: *ID=xxxx* Re:Re: Re:DB_CONTACTNO

 

 

Hei!

Hämte ikke ut denne pakke.

Denne vare har felaktigt hamnat på den norska siden.

Dette tastatur går ikke att få i norsk layout.

 

Mvh

Kundeservice /databutikken.com

 

 

 

 

 

---Ursprungligt meddelande---

Till: [sMTP:"MrCrool"]

Skickat: 2003-02-05 21:22

Till: norge [sMTP:[email protected]]

Ärende: Re: *ID=xxxx* Re:DB_CONTACTNO

 

Hei

 

Takker for raskt svar.

Før jeg løser inn varen ønsker jeg en bekreftelse på at dere forhandler den

varen jeg bestilte (Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition,

black) i norsk versjon, og at dere har denne på lager, og at den vil bli

sendt meg straks jeg returnerer den feilvaren dere har sendt meg.

 

Mvh

"MrCrool"

 

 

 

 

 

----- Original Message -----

From: <[email protected]>

To: <"MrCrool">

Sent: Wednesday, February 05, 2003 10:52 AM

Subject: *ID=xxxx* Re:DB_CONTACTNO

 

 

Du har alltid 14 dagars ångerrätt på oanvända varor. För att utnyttja denna

ska du, när du har löst ut paketet, göra en returbegäran på vår hemsida

under kundtjänst. Skriv i felbeskrivningen att du vill göra ett återköp, och

ange vad du vill byta till, alternativt bifoga dina kontouppgifter så gör vi

en återbetalning. Maila in returnummret till oss så skickar vi en fraktsedel

för fri frakt.

 

MVH

Kundtjänst

Datorbutiken.com

 

 

 

 

 

---Ursprungligt meddelande---

Till: [sMTP:"MrCrool"]

Skickat: 2003-02-04 19:48

Till: norge [sMTP:[email protected]]

Ärende: DB_CONTACTNO

 

Below is the result of your feedback form. It was submitted by

"MrCrool" ([email protected]) on Tuesday, February 4, 2003 at

19:46:51

---------------------------------------------------------------------------

realname: "MrCrool"

email: [email protected]

Kund_ID: xxxxxxx

Att:

Adress:

Postnr:

Ort:

Tel1:

Tel2:

Ordernr: xxxxxxx

msg: Hei

Jeg bestilte for noen dager siden følgende produkt hos dere: Logitech

Internet Navigator Keyboard Special Edition, black.

Det står ingen ting på deres sider for hvilket språk dette tastaturet

gjelder, jeg synes derfor det er en rettferdig antakelse at dette er et

norskt tastatur i og med det tilbys på deres norske internettsider, og det

er linker der til logitechs norske internettsider hvor man finner det norske

tastaturet.

Men da jeg var posten i dag (tirsdag 04.02.03) for å hente varen jeg

bestilte, fant jeg ut at tastaturet var svensk/finsk. Jeg har derfor unnlatt

å hente ut pakken så langt, den ligger fortsatt på postkontoret.

Jeg håper derfor dere som et seriøst firma vil rette opp i denne feilen uten

at det skal bringe merkostnader for meg som kunde.

 

Mvh

"MrCrool"

---------------------------------------------------------------------------

REMOTE_ADDR: xxx.xx.xx.xx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...