MrCrool Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Handlet nettopp Logitech Internet Navigator Keyboard SE(Special Edition) fra databutikken.com (skulle kanskje ikke ha handlet derfra etter å ha hørt mange andre med dårlige erfaringer derfra, men tenkte de kunne vel ikke greie å klure til en bestilling på et stakkars tastatur). Men den gang ei! Da jeg gikk for å hente pakken på posten så jeg (utenpå pakken) at de hadde sendt meg et svensk/finsk tastatur. Nå skal det være sagt at det står ingenting på websidene hvilket språk tastaturet gjelder for, men jeg synes det er en rettferdig antakelse at det er norsk når det selges på databutikkens norske sider, og de linker til logitechs norske internettsider. Har derfor ikke hentet ut pakken ennå, den ligger fortsatt på posten. Noen tips til hva jeg skal gjøre? Portoen på forsendelsen ble jo nesten like dyrt som tastaturet, omkring 200 kroner. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 anbefaler deg å ta opp dette med databutikken. Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 veldig ofte så ligger de norske tastene med løst i eska. Kan jo ikke garantere at det gjelder her, men har i hvertfall opplevd dette selv. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Skriv en mail (eller ring om du foretrekker det) til Databutikken så løser nok saken seg Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hva med å løse ut pakken? Undersøke tastaturet, er det virkelig et finsk/svensk et? Hvis det er det, si at du har fått tilsendt feil tastatur og du skal ha et norsk et uten ekstra kostnader, hvis dem stusser på dette mumle ordet forbrukerrådet i tlf eller via mail om du vil. Da får dem som regel fart i sakene Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 ja dette skjønte jeg ikke - hvordan vet du at du har fått et finskt tastatur hvis du ikke har hentet ut pakken? Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 ja dette skjønte jeg ikke - hvordan vet du at du har fått et finskt tastatur hvis du ikke har hentet ut pakken? Oppkravsblanketten manglet, så de på posten måtte åpne den ytre emablasjen for å se om den lå inni. Da fikk jeg se på esken (slik den ble pakket av logitech, men bilde og logoer og alt det der), hvor det sto markert med flagg og tekst: svensk/finsk tastatur. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har et tips. Vær høflig når du sender mail eller ringer databutikken. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hvis du ikke henter den ut(eller ber posten sende den tilbake) så kommer det til å koste deg en del spenn. Da blir det sett på som en uavhentet pakke og du må betale returporto, postens satser + tid/arbeid som butikken må bruke på å ta i mot varen; kort sagt, alt som det koster butikken å ta den imot. Hva med å bare motta tastaturet og se hva som ligger oppi esken? Jeg går utifra at det er tastaturet du er interessert i, og ikke esken det kommer i? Kanskje det ligger norske taster oppi der? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 send mail og forklar. Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Skrev denne mailen til databutikken.com: Hei Jeg bestilte for noen dager siden følgende produkt hos dere: Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition, black. Det står ingen ting på deres sider for hvilket språk dette tastaturet gjelder, jeg synes derfor det er en rettferdig antakelse at dette er et norskt tastatur i og med det tilbys på deres norske internettsider, og det er linker der til logitechs norske internettsider hvor man finner det norske tastaturet. Men da jeg var posten i dag (tirsdag 04.02.03) for å hente varen jeg bestilte, fant jeg ut at tastaturet var svensk/finsk. Jeg har derfor unnlatt å hente ut pakken så langt, den ligger fortsatt på postkontoret. Jeg håper derfor dere som et seriøst firma vil rette opp i denne feilen uten at det skal bringe merkostnader for meg som kunde. Mvh "MrCrool" fikk dette til svar i dag: Du har alltid 14 dagars ångerrätt på oanvända varor. För att utnyttja denna ska du, när du har löst ut paketet, göra en returbegäran på vår hemsida under kundtjänst. Skriv i felbeskrivningen att du vill göra ett återköp, och ange vad du vill byta till, alternativt bifoga dina kontouppgifter så gör vi en återbetalning. Maila in returnummret till oss så skickar vi en fraktsedel för fri frakt. MVH Kundtjänst Datorbutiken.com Ser ut til at de er villige til å rette opp i det, håper det ordner seg nå Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jøss så fort du fikk svar da... Har sendt 5 mail på snart 2 uker uten ETT eneste svar.... Mange som sier noe om å ringe her, noen som har ett tlf nr? Og kanskje jeg skal nevne forbrukerrådet i neste mail(som jeg sikkert kommer til å sende i overimorgen) Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 De har en kundetelefon: 0046-46 23 81 00 (mandag-fredag 13.00 - 16.00). Den er svensk, de har dessverre ikke noen norsk kundetelefon. Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Tenkte jeg skulle poste hele mailkorespondansen så dere får se hvordan det endte opp. FIkk faktisk så mye som opptil 2 svar på mail på én dag. (OBS, den må leses baklengs): Hei! Bekrefter att vi tar den kostanden själv då ansvaret för dette ligger helt och hållet på oss själva. Mvh Kundeservice /databutikken.com ---Ursprungligt meddelande--- Till: [sMTP:"MrCrool"] Skickat: 2003-02-06 10:20 Till: norge [sMTP:[email protected]] Ärende: Re: *ID=xxxx* Re:Re: Re:DB_CONTACTNO Takk nok en gang for raskt svar. Ønsker bekreftelse på at dere da godtar at den bestilte vare blir å regne som avbestilt, og at jeg da heller ikke må betale verken for varen eller for returfrakt. Returfrakt forusettes dekt av dere. Mvh "MrCrool" ----- Original Message ----- From: <[email protected]> To: <"MrCrool"> Sent: Thursday, February 06, 2003 8:38 AM Subject: *ID=xxxx* Re:Re: Re:DB_CONTACTNO Hei! Hämte ikke ut denne pakke. Denne vare har felaktigt hamnat på den norska siden. Dette tastatur går ikke att få i norsk layout. Mvh Kundeservice /databutikken.com ---Ursprungligt meddelande--- Till: [sMTP:"MrCrool"] Skickat: 2003-02-05 21:22 Till: norge [sMTP:[email protected]] Ärende: Re: *ID=xxxx* Re:DB_CONTACTNO Hei Takker for raskt svar. Før jeg løser inn varen ønsker jeg en bekreftelse på at dere forhandler den varen jeg bestilte (Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition, black) i norsk versjon, og at dere har denne på lager, og at den vil bli sendt meg straks jeg returnerer den feilvaren dere har sendt meg. Mvh "MrCrool" ----- Original Message ----- From: <[email protected]> To: <"MrCrool"> Sent: Wednesday, February 05, 2003 10:52 AM Subject: *ID=xxxx* Re:DB_CONTACTNO Du har alltid 14 dagars ångerrätt på oanvända varor. För att utnyttja denna ska du, när du har löst ut paketet, göra en returbegäran på vår hemsida under kundtjänst. Skriv i felbeskrivningen att du vill göra ett återköp, och ange vad du vill byta till, alternativt bifoga dina kontouppgifter så gör vi en återbetalning. Maila in returnummret till oss så skickar vi en fraktsedel för fri frakt. MVH Kundtjänst Datorbutiken.com ---Ursprungligt meddelande--- Till: [sMTP:"MrCrool"] Skickat: 2003-02-04 19:48 Till: norge [sMTP:[email protected]] Ärende: DB_CONTACTNO Below is the result of your feedback form. It was submitted by "MrCrool" ([email protected]) on Tuesday, February 4, 2003 at 19:46:51 --------------------------------------------------------------------------- realname: "MrCrool" email: [email protected] Kund_ID: xxxxxxx Att: Adress: Postnr: Ort: Tel1: Tel2: Ordernr: xxxxxxx msg: Hei Jeg bestilte for noen dager siden følgende produkt hos dere: Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition, black. Det står ingen ting på deres sider for hvilket språk dette tastaturet gjelder, jeg synes derfor det er en rettferdig antakelse at dette er et norskt tastatur i og med det tilbys på deres norske internettsider, og det er linker der til logitechs norske internettsider hvor man finner det norske tastaturet. Men da jeg var posten i dag (tirsdag 04.02.03) for å hente varen jeg bestilte, fant jeg ut at tastaturet var svensk/finsk. Jeg har derfor unnlatt å hente ut pakken så langt, den ligger fortsatt på postkontoret. Jeg håper derfor dere som et seriøst firma vil rette opp i denne feilen uten at det skal bringe merkostnader for meg som kunde. Mvh "MrCrool" --------------------------------------------------------------------------- REMOTE_ADDR: xxx.xx.xx.xx Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Det var jo veldig bra. Kjapt og smertefritt. Se og lær barn; SÅNN skal det gjøres ! Veldig mange ting kan løses ved å sende en mail/ta en telefon. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Ja, og holde en høflig tone som MrCrool har gjort. Også flott at Databutikken tar fullt ansvar for dette - uten å lage noen som helst form for "bråk"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå