Gå til innhold

8800GT SLi "memory speed" lavt + problemer med drivere

sureup

Anbefalte innlegg

Hey,

Nettopp satt sammen PC-en min og innstallert det viktigste, men så ser jeg en ting og det er på systeminformasjonen i NVIDIA kontrollpanelet så står det at GPU memory speed: 950MHz. skal ikke den ligge mellom 1800-2000? Eller er det jeg som blander ting nå?

Jeg ser det samme på Juster GPU innstillinger der corebus ligger på 640Mhz og Memory bus 950Mhz.

Et annet problem er også på juster gpu instillinger så får jeg ikke valgt egne klokkefrekvenser? Trykker på tilpassede klokkefrekvenser men den bytter ikke over, så får ikke endret på noe? Det kommer en sånn liten markør i rundingen men det bytter fortsatt ikke over sånn at jeg får beveget på "spakene".

Jeg har innstallert den nyeste Nvidia driveren til Vista 64bit og jeg får flere problemer med NVIDIA Monitor.

Når jeg trykker på Monitor greia så får jeg bare et lite 2 sekunders flash av det programmet som vister performance, bus speeds, voltages osv + temperaturen under, men så går det bort og får melding om at "NVIDIA MonitorView har sluttet å virke".

Det jeg vil er å ha muligheten til å klokke + se hvor varmt det er på kortene mine etc. Noen andre program jeg kanskje burde bruke? Jeg brukte den vanlige nvidia driveren til å klokke litt på min gamle pc

Dette er mitt oppsett:

3GHz E6850

4GB OCZ Gold 2x2gb ram

2x8800GT 512MB SLi

Windows Vista Premium 64Bit

Thermaltake Toughpower 850W

osv.

Jeg har prøvd å reinstallere driveren flere ganger men det funker ikke

Ellers kan jeg fortelle at jeg har fått bittelitt under 14000 i 3DMark06

takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oki da var det oppklart :). ja jeg har byttet til sånn avansert greier, jeg hadde jo ikke sett de om jeg hadde på standard.

noen som vet hva som kan være feil med klokkinga + nvidia monitor?

du kan jo gå inn på nvidia.com og laste ned nview på nytt og se om det hjelper å innstallere det på nytt?

Lenke til kommentar
Known issue: nVidia sliter med og få SLI til og virke i Vista, Microsoft's problem.

uff det er jo synd hver gang folk spør om vista funker bra med sli osv så får man ja og at det er ingen problemer :p

men jaja, hva kan jeg gjøre? Noen andre programmer som jeg kan bruke til å klokke enkelt grafikkortene + ha oversikt over temperaturene på grafikkortene + cpu etC?

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Minnet kjører vel på det dobbelte av den hastigheten, så 950 tilsvarer 1900 hvis jeg ikke tar helt feil.

Pirking:

Minnet kjører på 950 MHz, men det sendes 2 signaler på klokkesyklus, vi kan si at dataraten er 1900 MT/s. Litt irriterende at minneprodusentene tar seg friheten til å oppgi frekvensen til høyere enn den er.

Lenke til kommentar
Minnet kjører vel på det dobbelte av den hastigheten, så 950 tilsvarer 1900 hvis jeg ikke tar helt feil.

Pirking:

Minnet kjører på 950 MHz, men det sendes 2 signaler på klokkesyklus, vi kan si at dataraten er 1900 MT/s. Litt irriterende at minneprodusentene tar seg friheten til å oppgi frekvensen til høyere enn den er.

oki takk :)

så; noen som har noen gode og ENKLE overklokkings programmer til grafikkort + monitoring av alle temperaturene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...