petterpann Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Noen som vet hvor lang garangti Dell PC-er har, og hvor lang tid det kan ta dersom man sender en PC inn til reperasjon? Lenke til kommentar
hwl Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Noen som vet hvor lang garangti Dell PC-er har, og hvor lang tid det kan ta dersom man sender en PC inn til reperasjon? Du må huske at det er forskjell på garanti og reklamasjon. Garanti er noe Dell tilbyr eller du evt kjøper i tillegg utover normal reklamasjonsrett som gir deg BEDRE rettigheter. Alt etter hva du har fått med/kjøpt så varierer garantitiden fra 1 til 4 år, men din lovpålagte reklamasjonstid er 5 år på laptop. Reparasjonstiden kan også variere, du må nesten høre med Dell eller det firmaet som Dell bruker i ditt område, normalt er dette Infocare eller evt. andre. Jeg har stort sett gode erfaringer med Dell når det gjelder reparasjonstid, dvs at de ikke bruker lang tid. Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 pleier ligge på 2-4 uker på reperasjon. Garantien er 2 år og reklamasjon 5. Men når går de 2 under det samme slik at det ikke er noe forskjell på dem. Du må betale for reprasjon for selvpålagde skader som veskeskader, slagskader og slike ting. Hvis verkstedet ikke finner feil på varen så blir dt rep. kostnad på den det vil en pris for sjekk av pc + frakt og mva. Dette kommer ofte på rundt 500 kr. Lenke til kommentar
Juji Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Heisann Fikk nettopp mail ifra hp support angående en ødelagt skjerm på en bærbar (type DV9041) På denne PC-en så følgte det med 1 års garanti, kjøpte min i februar. Jeg skulle sende PC-en til Infocare i oslo, skulle ta rundt 2 uker eller noe i den duren. Kostnadsfritt siden det var innenfor garantien Må si jeg ble positivt overasket når de svarte på mailen min under 24 timer. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Snakket med teknisk kundesupport på Dell i dag. Vi kom frem til at det kanskje var skjermkortet som har tatt kvelden, og han mente at garangtien på PC-en var gått ut. Jeg har hatt den i litt over ett år nå. Heldigvis var han hyggelig og mente at han kunne gi meg litt "good will", og at jeg derfor ville kunne levere inn PC-en til reprasjon uten å betale ekstra for det. Handycare ringte tidligere i dag, og posten henter maskinen i morgen. Er veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå