Gå til innhold

Keepertråden! Diskuter alt som har med Keeperarbeid å gjøre

Dr. Jacoby

Anbefalte innlegg

Akkurat nå bruker jeg noen billige til 400kr elns, glemte igjen de forrige handskene mine på bortekamp langt unna, så jeg hadde ikke råd til noe annet. Vil gå til innkjøp av nye handsker før sesongen starter, men venter til rett før slik at de er i best stand.

Ta en titt på Uhlsport sine hansker i din nærmeste butikk(ikke alle som har uhlsport, men regner med at du vet om noen med godt utvalg). Har hatt Uhlsport før og de var svært gode.

Hadde et par me Uhlsport til ca 800 før. Var greie men lengt ifra Sells nivå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den er kun i størrelse 7(lite!!). Jeg er mellom 9 og 11 tror jeg. 7 passer vel fint for folk under 13 ellerno..

hehe. så ikke helt etter :blush: . Men de jeg kjøpt i sommer er en av toppmoddelene. Er helt like som de vi så på , men mangler bare små luftefull på eller noe sånnt. Da hadde de i mange størrelser bla. 9 som jeg bruker ;)

Lenke til kommentar
Kjøper nye hansker til neste sesong. Har hatt Sells til nå å er veldig fornøyd, men ikke sikker på om jeg skal fortstte med de :) Hvilke har dere ,og noen gode tips ?

Jeg bruker disse:

Ja, de er fake, men jeg trenger ikke noe bedre :p

Funker fett i starten, men blir ganske dårlige etter noen måneder :p

Og jeg trenger sånn fingersave dritt, pga. fingrene mine er ødelagt av forstuinger :p

545255.jpg

Lenke til kommentar
Fingersave er fint å ha uansett. Jeg pleier å si at det er keepern det kommer ann på, ikke utstyret. Men si at fingersave redder kanskje 1/30(?) skudd for deg. Kanskje det er verdt det..

Føler det er ubehagelig og gjør det vanskligere med grep når jeg har hansker md fingersave. Selfølgerlig er dette noe du vende deg til. Sellsene mine inneholder fult av små "puter" inni som demper og beskytter hånda. Vil anbefale Sells til alle som skal ha nye hansker!

Lenke til kommentar

Nå for tiden bruker jeg gule diadora til 90 kr. :thumbdown: Klarte å rote vekk Nike total 90 hanskene til 1000 spenn. Nike anbefales! Før brukte jeg Fingersave, men nå takler jeg det ikke lenger :p Fingersave anbefales IKKE. Når hanskene stopper alle skudd for deg, da går man glipp av en del trening.

Lenke til kommentar
Nå for tiden bruker jeg gule diadora til 90 kr. :thumbdown: Klarte å rote vekk Nike total 90 hanskene til 1000 spenn. Nike anbefales! Før brukte jeg Fingersave, men nå takler jeg det ikke lenger :p Fingersave anbefales IKKE. Når hanskene stopper alle skudd for deg, da går man glipp av en del trening.

Så sant Så sant :!: Jeg heller takler ikke fingersave lenger. Føler ikke det hjelper en drit :p

Lenke til kommentar
En ting jeg har problemer med er å slenge seg til høyre side. Skal jeg til venstre slanger jeg meg i full strekk og lander bra, men når jeg skal til høyre, så må jeg på en måte stupe som om jeg skulle hoppa i et basseng, greier ikke å slenge med sidelengs på en måte. Noen som har noen tips?

Hva slags underlag liker dere best å slenge dere på da?

Selv liker jeg best kunstgress. Det gjør litt vondt i starten med noen få brannsår osv., men på det kunstgresset vi har her i alle fall, så sklir jeg mye bedre bortover, også liker jeg å lande litt hardt, ikke bare synke ned i bakken :p

Å slenge seg er som å skyte eller skrive. Man har sin favorittside. Min er til høyre og jeg tror høyrehendte vanligvis har det slik mens venstrehendte har det motsatt. Eneste måten å endre på dette er å trene, trene, trene. Selv er jeg 26 år og stått i mål siden jeg var 7, og fortsatt er det forskjell på sidene. Heldigvis ikke slik at det hemmer meg lengre, men dog. Det du kan gjøre er å sette deg på huk slik at fallhøyden ikke blir så høy. Så lener du deg sidelengs til høyre og skyver fra med beina. Husk at armene styrer retningen på kroppen. Bruk armene til å styre deg sidelengs slik du gjør mot venstre. Husk at når man slenger seg så skal man slenge seg litt framover og lande på siden på skulderen. Etterhvert som du blir sikrere på den siden kan du øke høyden

Selv liker jeg kunstgress med gummikuler. Ballen går litt fortere, spesielt på våt bane, men det er veldig behagelig å slenge seg på. Jeg spiller aldri i shorts på kunstgress eller gruss, kun med bevernylon keeperbukse/nikkers og langarmet keepergenser med t-skjorte under i tilfelle keepergenseren skulle krype oppover kroppen ved slenging.

Lenke til kommentar

Det er bortkastete penger å kjøpe dyre hansker hvis man spiller på grus eller kunstgress slik som vi vanligvis gjør her på vestlandet. Da vil de etter et par treninger/kamper miste sin effekt. Det jeg gjør for å ha et bra kamp-par er å kjøpe relativt billige treningshansker og noen gode, litt dyrere kamphansker. Vedlikehold er viktig. Etter bruk må skit vaskes av i lunkent vann og henges på tørk. Da forlenger du gripeevnen og det blir mindre slitasje på grepet. Legges de på baderomsgulv med varmekabler med gripesiden ned, smelter de fast til gulvet.

Lenke til kommentar

Oj, fin aktivitet her nå=)

Jeg er høyrehendt og har venstre som min beste side. Er ikke noe problem på noen måte for meg, jeg bare bruker litt lenger tid på å varme opp den siden.

Jeg liker definitivt best å slenge meg på vanlig, gjerne litt fuktig gress. Kunstgress går greit, men jeg får nesten alltid brannsår på hoftene(Greier rett og slett ikke å feste t-skjorter godt nok. Nyere kunstgress går greit).

Du vil gjerne tørke de etter du ha skyldt de, men ikke la de ligge i tørt rom lenge. Da blir ihvertfall mine handsker altfor tørre, og grepet svekkes. Jeg pleier å ha mine handsker i en vanlig bærepose, for å holde på fuktigheten.

Litt forskjellig hvordan man gjør det med kamphansker og treningshansker. Jeg foretrekker å bare ha et par, for å "bli kjent" med de godt nok. Kommer litt ann på hvor forskjellige hansker du har tenker jeg..

Endret av Dr. Jacoby
Lenke til kommentar
Det er bortkastete penger å kjøpe dyre hansker hvis man spiller på grus eller kunstgress slik som vi vanligvis gjør her på vestlandet. Da vil de etter et par treninger/kamper miste sin effekt. Det jeg gjør for å ha et bra kamp-par er å kjøpe relativt billige treningshansker og noen gode, litt dyrere kamphansker. Vedlikehold er viktig. Etter bruk må skit vaskes av i lunkent vann og henges på tørk. Da forlenger du gripeevnen og det blir mindre slitasje på grepet. Legges de på baderomsgulv med varmekabler med gripesiden ned, smelter de fast til gulvet.

Hansker blir ikke veldig slipp på kunstgress. Jaffal isje på krøllgress. Kansje litt mærr på kortere. Uansett blir hverfall ikke mine mye slittt på kunst. Grus derimot ødelegger de jo totalt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...