Dr. Jacoby Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Keepertråden! Tenke jeg altså skulle ta intiativ til å opprette en egen keepertråd. Her kan vi altså diskutere alt som har med keeperarbeid å gjøre. Fra beste målvakt i verden til spørsmål om utstyr. Bra keeper: Ikke spesielt bra: Har ikke noe særlig mer å skrive her akkurat nå, men kom gjerne med ting som kunne passet inn i førstepost. Gjerne start med å fortelle litt om dere selv, hvilken klubb og hvilket nivå f.eks. Endret 20. november 2007 av Ministry Lenke til kommentar
olus Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Supert at en sånn tråd er lagt Er 15 år å spiller på Ålgård. Har et lite problem med trening for meg selv. Spessielt der jeg bor er det bare pc-folk så ingen gidder værme ut å spille på fritiden Noen som har noen gode tips til egentrening?. Øvelser, basis? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tja, du kan jo være med PC-folka og spille Counter Strike. Får visstnok gode reaksjoner av det. Neida, fra spøk til alvor. Det er mye du kan gjøre på egenhånd hvis du vil bli en god keeper. Spenst, hurtighet og koordinasjon er meget viktig. Spenst kan du trene ved ganske enkelt hoppe i trapper osv. Hurtighet kan du trene hvis dere har fridrettslag der du bor og koordinasjon kan du forbedre hvis du har muligheten til f.eks. å være med på turn eller brytettreninger. Skjønner hvis du helst vil gjøre mye aleine uavhengig av andre, da kan det være en mulighet å legge ned en stige på bakken og løpe fort mellom vært trinn osv. for å få bedre hurtighet. Jeg har ikke øvelser med ball, da jeg regner med at dere gjør det på treningene. På fritiden kan det være greit å trene på det som muligens blir litt nedprioritert på fotballtreningene. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Laget mitt har ALDRI tilrettelagt keepertrening, noe som irriterer meg noe grenseløst. HAr dårlige knær, jeg, så det blir dårlig med spensttrening også Lenke til kommentar
olus Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Bør du snakke me trener hvertfall. Spør om de kan legge opp noe. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Hvis dere syntes det er lite trening på dere kan dere jo spørre om dere kan være med de eldre gutta. Svært nyttig trening. Var det hvertfall for meg, har spilt med folk som er 2-3 år eldre enn meg nesten helt siden jeg begynte med 11er-fotball. Jeg har fått et høyere tempo i kroppen med ball, slik at når jeg spiller med mine jevngamle lagkamerater har jeg ikke problemer med tempo. Tenker da på tilbakespill og slikt, som er en veldig stor del av keeperarbeidet fra man er 15-16 og oppover. Mener å ha hørt tall som at 90% av keeperarbeidet foregår med ballen i beina i de høyeste divisjonene i Norge. Tallet er trolig lavere jo yngre man er og jo dårligere organsiert forsvaret er, samt hva slags fokus laget har når det gjelder å spille seg ut. Vanquish: Du bør nok ta en prat med treneren din. Kommer litt ann på hvor mange trenere dere har, men burde ikke være noe problem å få f.eks assistentreneren til å ta keepertrening med deg. Lenke til kommentar
olus Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hvis dere syntes det er lite trening på dere kan dere jo spørre om dere kan være med de eldre gutta. Svært nyttig trening. Var det hvertfall for meg, har spilt med folk som er 2-3 år eldre enn meg nesten helt siden jeg begynte med 11er-fotball. Jeg har fått et høyere tempo i kroppen med ball, slik at når jeg spiller med mine jevngamle lagkamerater har jeg ikke problemer med tempo. Tenker da på tilbakespill og slikt, som er en veldig stor del av keeperarbeidet fra man er 15-16 og oppover. Mener å ha hørt tall som at 90% av keeperarbeidet foregår med ballen i beina i de høyeste divisjonene i Norge. Tallet er trolig lavere jo yngre man er og jo dårligere organsiert forsvaret er, samt hva slags fokus laget har når det gjelder å spille seg ut. Vanquish: Du bør nok ta en prat med treneren din. Kommer litt ann på hvor mange trenere dere har, men burde ikke være noe problem å få f.eks assistentreneren til å ta keepertrening med deg. Spiller selv med lag som er et år større en meg. Til neste sesong må jeg spille med juniorer selv om jeg er er 15 år. Etter jeg beynnte å trene me eldre har jeg gått fra klart sistevalg av 3stk, og veldi usikkert og tabbete, til 2 valg bare bak en ganske god keeper som er et år større en meg. Har fått gode bekreftelser på at alt går mye bedre nå, som f.eks framgangspokelen på laget. Mitt kansje største problem er at når jeg driver og trener med folk på fritiden klarer jeg ikke være konsentrert. Det er et stort minus for jeg får ikke til en drit da Lenke til kommentar
fakey Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Supert at en sånn tråd er lagt Er 15 år å spiller på Ålgård. Har et lite problem med trening for meg selv. Spessielt der jeg bor er det bare pc-folk så ingen gidder værme ut å spille på fritiden Noen som har noen gode tips til egentrening?. Øvelser, basis? Hvis du har et skråtak kan du jo kaste en ball opp, og når den kommer ned prøve å ta den. Får vel god reaksjon av det. En ting jeg har lurt på veldig lenge er hva en keeper gjør om en motspiller er spilt igjennom helt fra midtbanen. Når støter dere ut på han? Lenke til kommentar
olus Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Supert at en sånn tråd er lagt Er 15 år å spiller på Ålgård. Har et lite problem med trening for meg selv. Spessielt der jeg bor er det bare pc-folk så ingen gidder værme ut å spille på fritiden Noen som har noen gode tips til egentrening?. Øvelser, basis? Hvis du har et skråtak kan du jo kaste en ball opp, og når den kommer ned prøve å ta den. Får vel god reaksjon av det. En ting jeg har lurt på veldig lenge er hva en keeper gjør om en motspiller er spilt igjennom helt fra midtbanen. Når støter dere ut på han? Om han er alene helt fra mittbanen ? Da ville jeg stått på 5 meteren helt til han begynnte å nærme seg 16. Da hadde jeg rykkt ut fortest mulig. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Ville kanskje ha gjort noe av det samme, kanskje ikke helt inne på 5 meteren. Rushe fort ut til jeg er tett oppi han og en lobb blir for vanskelig for han. Så må man være talmodig, ikke selge seg(altså holde seg på beina). Følge han hele tiden, tilslutt så gjør han en dårlig touch og da er du der. Viktig at man er raskt oppi han, hvis ikke så er det null problem for han å gjøre en lobb. Dette er slik jeg tror man skulle taklet det helt perfekt, men kan ikke akkurat si jeg har solgt meg få ganger i lignende situasjoner.. Hvis dere syntes det er lite trening på dere kan dere jo spørre om dere kan være med de eldre gutta. Svært nyttig trening. Var det hvertfall for meg, har spilt med folk som er 2-3 år eldre enn meg nesten helt siden jeg begynte med 11er-fotball. Jeg har fått et høyere tempo i kroppen med ball, slik at når jeg spiller med mine jevngamle lagkamerater har jeg ikke problemer med tempo. Tenker da på tilbakespill og slikt, som er en veldig stor del av keeperarbeidet fra man er 15-16 og oppover. Mener å ha hørt tall som at 90% av keeperarbeidet foregår med ballen i beina i de høyeste divisjonene i Norge. Tallet er trolig lavere jo yngre man er og jo dårligere organsiert forsvaret er, samt hva slags fokus laget har når det gjelder å spille seg ut. Vanquish: Du bør nok ta en prat med treneren din. Kommer litt ann på hvor mange trenere dere har, men burde ikke være noe problem å få f.eks assistentreneren til å ta keepertrening med deg. Spiller selv med lag som er et år større en meg. Til neste sesong må jeg spille med juniorer selv om jeg er er 15 år. Etter jeg beynnte å trene me eldre har jeg gått fra klart sistevalg av 3stk, og veldi usikkert og tabbete, til 2 valg bare bak en ganske god keeper som er et år større en meg. Har fått gode bekreftelser på at alt går mye bedre nå, som f.eks framgangspokelen på laget. Mitt kansje største problem er at når jeg driver og trener med folk på fritiden klarer jeg ikke være konsentrert. Det er et stort minus for jeg får ikke til en drit da Nja, stort minus? Å leke litt med ball er jo bare fint det. Men du må prøve å finne en god middelvei da, for det skal jo ikke være like seriøst på løkka som på treninger med laget, men du vil heller ikke at det skal bli altfor useriøst. Kommer litt ann på vennegjengen din og din innflytelse på dem. Et spm. til; står du alltid i mål? Når du spiller på fritiden? Endret 24. november 2007 av Ministry Lenke til kommentar
olus Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ville kanskje ha gjort noe av det samme, kanskje ikke helt inne på 5 meteren. Rushe fort ut til jeg er tett oppi han og en lobb blir for vanskelig for han. Så må man være talmodig, ikke selge seg(altså holde seg på beina). Følge han hele tiden, tilslutt så gjør han en dårlig touch og da er du der. Viktig at man er raskt oppi han, hvis ikke så er det null problem for han å gjøre en lobb. Dette er slik jeg tror man skulle taklet det helt perfekt, men kan ikke akkurat si jeg har solgt meg få ganger i lignende situasjoner.. Hvis dere syntes det er lite trening på dere kan dere jo spørre om dere kan være med de eldre gutta. Svært nyttig trening. Var det hvertfall for meg, har spilt med folk som er 2-3 år eldre enn meg nesten helt siden jeg begynte med 11er-fotball. Jeg har fått et høyere tempo i kroppen med ball, slik at når jeg spiller med mine jevngamle lagkamerater har jeg ikke problemer med tempo. Tenker da på tilbakespill og slikt, som er en veldig stor del av keeperarbeidet fra man er 15-16 og oppover. Mener å ha hørt tall som at 90% av keeperarbeidet foregår med ballen i beina i de høyeste divisjonene i Norge. Tallet er trolig lavere jo yngre man er og jo dårligere organsiert forsvaret er, samt hva slags fokus laget har når det gjelder å spille seg ut. Vanquish: Du bør nok ta en prat med treneren din. Kommer litt ann på hvor mange trenere dere har, men burde ikke være noe problem å få f.eks assistentreneren til å ta keepertrening med deg. Spiller selv med lag som er et år større en meg. Til neste sesong må jeg spille med juniorer selv om jeg er er 15 år. Etter jeg beynnte å trene me eldre har jeg gått fra klart sistevalg av 3stk, og veldi usikkert og tabbete, til 2 valg bare bak en ganske god keeper som er et år større en meg. Har fått gode bekreftelser på at alt går mye bedre nå, som f.eks framgangspokelen på laget. Mitt kansje største problem er at når jeg driver og trener med folk på fritiden klarer jeg ikke være konsentrert. Det er et stort minus for jeg får ikke til en drit da Nja, stort minus? Å leke litt med ball er jo bare fint det. Men du må prøve å finne en god middelvei da, for det skal jo ikke være like seriøst på løkka som på treninger med laget, men du vil heller ikke at det skal bli altfor useriøst. Kommer litt ann på vennegjengen din og din innflytelse på dem. Et spm. til; står du alltid i mål? Når du spiller på fritiden? Står bare i mål når jeg har sett fotballkamp eller noe:p. Da er jeg helt i hundre å jeg må nesten bare ut å slenge meg :!: I tilleg har vi 2 timer fotball i uka på skolen så da spiller jeg ute. Før sto jeg bare i mål uansett. Merkt en stor forskjell da seg spillte mer ute Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) jeg er spiss men må stå noen ganger siden ingen adre vil og de sier at jeg er den beste Spilte kamp i går og keepern kom ikke så da måtte jeg stå, da endte det med at vi tapte 3-11. Lurer på en liten ting: Hvordan skal man ungå å få vondt når man slenger seg etter ballen, spessielt hvis den er litt unna deg ikke sån helt nærme, får alltid så vond :S EDIT: Kan jo legge til at Iker Casillas er verdens beste keeper Endret 24. november 2007 av Eivicious Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Det har mye med teknikk å gjøre for å ikke få vondt, selv pleier jeg å lande med hofta/låret først, så armen, men det er sikkert mange forkjellige og/eller bedre måter å lande på, prøv deg fram, og bli vant til det En ting jeg har problemer med er å slenge seg til høyre side. Skal jeg til venstre slanger jeg meg i full strekk og lander bra, men når jeg skal til høyre, så må jeg på en måte stupe som om jeg skulle hoppa i et basseng, greier ikke å slenge med sidelengs på en måte. Noen som har noen tips? Hva slags underlag liker dere best å slenge dere på da? Selv liker jeg best kunstgress. Det gjør litt vondt i starten med noen få brannsår osv., men på det kunstgresset vi har her i alle fall, så sklir jeg mye bedre bortover, også liker jeg å lande litt hardt, ikke bare synke ned i bakken Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Det har mye med teknikk å gjøre for å ikke få vondt, selv pleier jeg å lande med hofta/låret først, så armen, men det er sikkert mange forkjellige og/eller bedre måter å lande på, prøv deg fram, og bli vant til det En ting jeg har problemer med er å slenge seg til høyre side. Skal jeg til venstre slanger jeg meg i full strekk og lander bra, men når jeg skal til høyre, så må jeg på en måte stupe som om jeg skulle hoppa i et basseng, greier ikke å slenge med sidelengs på en måte. Noen som har noen tips? Hva slags underlag liker dere best å slenge dere på da? Selv liker jeg best kunstgress. Det gjør litt vondt i starten med noen få brannsår osv., men på det kunstgresset vi har her i alle fall, så sklir jeg mye bedre bortover, også liker jeg å lande litt hardt, ikke bare synke ned i bakken Takk. Sliter med samme prblem som deg, klarer bare å slenge meg til venstre , høyre blir rart, på sammme måte som det med å sladde med sykkelen, klarer det best til venstre :hrmm: Jeg liker best å slenge meg på kunst gress, men da må det være litt mykt ikke sån gammelt uten varmekable som høres ut som bettong Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Supert at en sånn tråd er lagt Er 15 år å spiller på Ålgård. Har et lite problem med trening for meg selv. Spessielt der jeg bor er det bare pc-folk så ingen gidder værme ut å spille på fritiden Noen som har noen gode tips til egentrening?. Øvelser, basis? Skaff deg Trampoline, og en ball i ett nett med en tråd. Så skyter du ballen, så kommer den tilbake. Og da kan du øve deg på og slenge deg osv.. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Supert at en sånn tråd er lagt Er 15 år å spiller på Ålgård. Har et lite problem med trening for meg selv. Spessielt der jeg bor er det bare pc-folk så ingen gidder værme ut å spille på fritiden Noen som har noen gode tips til egentrening?. Øvelser, basis? Skaff deg Trampoline, og en ball i ett nett med en tråd. Så skyter du ballen, så kommer den tilbake. Og da kan du øve deg på og slenge deg osv.. Det pleier jeg å gjøre på hytta om sommeren, det kan bli ganske slitsomt etterhvert Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Supert at en sånn tråd er lagt Er 15 år å spiller på Ålgård. Har et lite problem med trening for meg selv. Spessielt der jeg bor er det bare pc-folk så ingen gidder værme ut å spille på fritiden Noen som har noen gode tips til egentrening?. Øvelser, basis? Skaff deg Trampoline, og en ball i ett nett med en tråd. Så skyter du ballen, så kommer den tilbake. Og da kan du øve deg på og slenge deg osv.. Det pleier jeg å gjøre på hytta om sommeren, det kan bli ganske slitsomt etterhvert Ja, men det er faen meg fett Lenke til kommentar
olus Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Supert at en sånn tråd er lagt Er 15 år å spiller på Ålgård. Har et lite problem med trening for meg selv. Spessielt der jeg bor er det bare pc-folk så ingen gidder værme ut å spille på fritiden Noen som har noen gode tips til egentrening?. Øvelser, basis? Skaff deg Trampoline, og en ball i ett nett med en tråd. Så skyter du ballen, så kommer den tilbake. Og da kan du øve deg på og slenge deg osv.. Det pleier jeg å gjøre på hytta om sommeren, det kan bli ganske slitsomt etterhvert Ja, men det er faen meg fett Syns det suger jeg :!: Lenke til kommentar
olus Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Kjøper nye hansker til neste sesong. Har hatt Sells til nå å er veldig fornøyd, men ikke sikker på om jeg skal fortstte med de Hvilke har dere ,og noen gode tips ? Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Akkurat nå bruker jeg noen billige til 400kr elns, glemte igjen de forrige handskene mine på bortekamp langt unna, så jeg hadde ikke råd til noe annet. Vil gå til innkjøp av nye handsker før sesongen starter, men venter til rett før slik at de er i best stand. Ta en titt på Uhlsport sine hansker i din nærmeste butikk(ikke alle som har uhlsport, men regner med at du vet om noen med godt utvalg). Har hatt Uhlsport før og de var svært gode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå