Gå til innhold

Hva er Anti-Aliasering?

Johsse

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på dette pga jeg vil gjerne vite hvordan det fungerer og om det hjelper på i ytelsen når driver spill eller hva det gjør.

Mitt skjermkort 8800GTX kan ha max 16x Anti-Aliasering (16xQ?), og jeg spiller for det meste Crysis og lurer på om Anti-Aliasering er noe vits i å bruke?

Forklar meg hva den gjør rett og slett bare.

Takker på forhånd for alle svar :)

MVH Johsse :)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, så det er med andre ord ikke noen vits i og bruke den?

Vel, PC-en min er forsåvidt ganske ny...

Fikk den for 2 uker siden, og det jeg merket først var noe lagg i Crysis.

Dette synes jeg var meget rart i og med at PC-en min egentlig burde drive det meste.

Det hjalp litt på da jeg klokket Core busen til litt over 670Mhz men ellers var det ikke noe annet.

Jeg har kun merket synlig lagg i dette spillet, driver andre spillene ganske bra!

Kunne det skyldes at jeg muligens har for lite ram? Hørte at det var anbefalt med 2,5gig og jeg har bare 2gig.

Viss jeg da skal oppgradere RAMen så blir det nok 2gig av samme type til så slipper vi maset senere :p

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Jeg lurer da på hvordan de jobber sammen, og om dette kan minske laggen i Crysis f.eks.?

Kan vel egentlig ikke kalle det lagg, men at det ikke glir like fint hele tiden, spesielt når jeg kommer ut i åpne landskap med mye textures :p

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Men, akuratt slik det er nå så kan jeg si det slik at ved å aktivere både 8AA og 8AF så slo det ikke ut noe lagg :) Det var merkelig men jeg er fornøyd, kvaliteten er også mye bedre...

Anyway, takker til alle som tok tiden til og forklare meg dette... Håper nå at jeg ka dette til neste gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...