Johsse Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Hei! Jeg lurer på dette pga jeg vil gjerne vite hvordan det fungerer og om det hjelper på i ytelsen når driver spill eller hva det gjør. Mitt skjermkort 8800GTX kan ha max 16x Anti-Aliasering (16xQ?), og jeg spiller for det meste Crysis og lurer på om Anti-Aliasering er noe vits i å bruke? Forklar meg hva den gjør rett og slett bare. Takker på forhånd for alle svar MVH Johsse Endret 20. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Rett meg om jeg har feil; Den gjør at ting ser bedre ut. Blurrer ting en smule slik at man ikke får sliken stygg pixel-look-a-like effekt. Det ser jo ikke bra ut (slike små firkanter bildet er bygget opp av). Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Åja, så det er med andre ord ikke noen vits i og bruke den? Vel, PC-en min er forsåvidt ganske ny... Fikk den for 2 uker siden, og det jeg merket først var noe lagg i Crysis. Dette synes jeg var meget rart i og med at PC-en min egentlig burde drive det meste. Det hjalp litt på da jeg klokket Core busen til litt over 670Mhz men ellers var det ikke noe annet. Jeg har kun merket synlig lagg i dette spillet, driver andre spillene ganske bra! Kunne det skyldes at jeg muligens har for lite ram? Hørte at det var anbefalt med 2,5gig og jeg har bare 2gig. Viss jeg da skal oppgradere RAMen så blir det nok 2gig av samme type til så slipper vi maset senere Endret 20. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det er på en måte et filter som gjør at ting ikke ser så kantete ut - de glir bedre inn med resten av verden. Wiki Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Det står litt om antialiasing og anisotropisk filter i denne tråden med bilder. Merk at begge disse vil trekke prosessorkraft fra grafikkortet og kan senke ytelsen. Edit: Jeg flytter denne til Skjermkort hvor de fleste som har peil på dette henger. Endret 21. november 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Hehe, det går fint... stusset litt på hvor jeg skulle poste den men siden Anti-aliasering er porgramvare endte den opp på nettopp "Programvare" Endret 21. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 AA er vel en av 3Dfx's viktigste saker :-) sammen med Anisioskopiskt filter Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Jeg lurer da på hvordan de jobber sammen, og om dette kan minske laggen i Crysis f.eks.? Kan vel egentlig ikke kalle det lagg, men at det ikke glir like fint hele tiden, spesielt når jeg kommer ut i åpne landskap med mye textures Endret 21. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Kan jeg for spørre om en ting? Det er jo alltid 2 tall, 8AA og 16AF(?). Hva er AF? Leste litt om det på den tråden Skagen linket til, men jeg forsto det ikke helt, Så ut som noe Anti Antialising, når det ble for mye av det gode? Endret 21. november 2007 av åousky Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 kant utjevning, grunnen til at det er odde tall er at det er letter og jevne ut feks 4 blokker en 3. les en gang til over Wiki artikkelen angående AA. Wiki-linky-Anti alisering: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-alias Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 AA og AF minsker ikke laggen i spill, den gjør den bare værre Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Men det ser da bedre ut. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Men, akuratt slik det er nå så kan jeg si det slik at ved å aktivere både 8AA og 8AF så slo det ikke ut noe lagg Det var merkelig men jeg er fornøyd, kvaliteten er også mye bedre... Anyway, takker til alle som tok tiden til og forklare meg dette... Håper nå at jeg ka dette til neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå