Hr Kotelett Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg sitter her på en maskin som ikke er min. De har ADSL fra NGT. Har puttet ledningen fra (ADSL)boksen i nettverkskortet, og prøvd å konfigurert det på best mulig måte. Men den vil ikke på nettet uansett. Så visst det er noen som kunne ha skrevet ned en del ting/konfigurasjoner på hva jeg er nødt til å gjøre, så hadde det vært bra. Det har funket før. Litt Spec: ADSL fra Nextgentel Windows 2000 SMC onboard Nettverkskort (er innstalert ja ) Lenke til kommentar
Inspector7 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har du sjekka om "ethernet" lampa på ADSL routeren lyser? Hvis den ikke gjør det, eller du ikke er sikker om den gjør eller ei, så skal du være oppmerksom på at du må bruke en såkalt "krysset" TP-kabel mellom adsl-routeren til nextgentel og nettverkskortet ditt. Mener å huske at den kryssa tp-kabelen som fulgte med i nextgentel pakken var grønn eller noe sånt. Ellers setter du bare pc'en din til å motta ip-adresse automatisk, så skal det fungere med en gang Lenke til kommentar
sete Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg sitter her på en maskin som ikke er min. De har ADSL fra NGT. Rart at du kan sitte på den pc'en uten nett og poste på forumet da Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Rart at du kan sitte på den pc'en uten nett og poste på forumet da KvErUlAnT Men så den må være kryssa, hmm for prøve det da... Lenke til kommentar
AndersK_ Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg sitter her på en maskin som ikke er min. De har ADSL fra NGT. Rart at du kan sitte på den pc'en uten nett og poste på forumet da du skjønnte vel den da!!! Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Vet det høres lamet ut, men du har fulgt bruksanvisningen? Det har funket før. Mener du da med samme oppset? Og hva har du eventuelt forandrett på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå