foksen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hallo der - Skal kjøpe 3 sett med høytalere til mine fortapte - 1000-1500 pr. sett hadde jeg tenkt - noen forslag - har noen prøvd disse; Harman Kardon SoundSticks II - syntes de var bra å se på men lyden er jo viktigst - takknemlig for tips - må bli 2,1 anlegg - tusen takk for hjelp 11 ¨mvh kjell Lenke til kommentar
Deem Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Logitech Z-3000 sier jeg bare ... Lenke til kommentar
foksen Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Logitech Z-3000 sier jeg bare ... Hallo - har søkt litt på nett for pris og kjøpested eventuellt tester på z-3000 men finner ikke noen gode norske - er det ny modell ute og går eller er de i handselen ennå montro - Lenke til kommentar
branick Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Tror det han mente var Z-2300 Hatt de før, og det er mest morro for pengene du har som budsjett ihvertfall. Styr unna de mange variantene av små JBL høyttalere ihvertfall. Veldig anstrengt lyd i diskantområdet. Misforstå meg rett, logitech er ikke perfekte de heller, men de er så mye bedre enn konkurentene sine mener jeg Lenke til kommentar
Deem Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Sorry !! Var Z-2300 ja! Cnet.com gav de 9.5 av 10 i 2004 tror jeg... Og det er ikke så mye som har forandret seg på lydfronten i budsjettklassen de siste 3-4 årene... Endret 21. november 2007 av snillest Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Slenger meg på anbefalingen av Logitech Z-2300 her, super lyd til liten pris. Anbefaler deg ikke å gå for et JBL-sett, som nevnt, da disse gir mye mindre valuta for pengene. Har du ikke lyst på Logitech-settet, bør du ta en titt på Altec Lansing's modeller. Lenke til kommentar
foksen Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Sorry !! Var Z-2300 ja! Cnet.com gav de 9.5 av 10 i 2004 tror jeg... Og det er ikke så mye som har forandret seg på lydfronten i budsjettklassen de siste 3-4 årene... Hallo der - måtte sjekke mine egne og det er Creative sine - ser reklame for CREATIVE I-TRIGUE L3800 PC - er dette noe alternativ opp mot z-2300 montro - takknemlig om noen har de høytalerne og kan dele erfaringer Ser det er litt problemer med summin i bass på z-2300 blant erfaringene på nettet - står mellom Harman-Kardon Soundstick 2 og Creative I-Trigue L3800 hvis ingen har noen bedre råd - må vel snart bestille skal julen kunne feires også - takknemlig for svar - Endret 22. november 2007 av foksen Lenke til kommentar
branick Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Du betaler halve prisen bare for navnet og designet om du velger soundsticks. Den creative'n er på ingen måte en konkurrent engang mot logitech Z2300. Z2300 er THX godkjent om det sier deg noe? Dvs at det er garanti for samme lydkvalitet enten du bruker den på lavt volum eller det høyeste. Det vil også si at du kan spille noe innmari høyt med de Jeg jobber i et elektrovarehus og har testet så og si alt av pc-høyttalere over lengre tid. Hadde før Z2300, og sitter nå med Z-5500. Jeg regner ikke med at du forventer deg lydkvalitet alá den norske opera, men mest mulig morro for pengene? Hvis så, ja så velg nå logitech for guts skyld! -Øivind- Lenke til kommentar
kenneth_lh3 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) jeg ville kjøpt Logitech Z-5500. <3 mye lyd for penga, har det selv Endret 22. november 2007 av kenneth_lh3 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Bare vær obs på at bassen på Z-2300 ikke dunker, den bare brummer og buldrer. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dersom du er ute etter skikkelig lyd, spesielt kanskje for bruk der mellomtone registeret brukes mye, er nok ikke Logitech sitt system så mye å gå for. For dunk dunk (egentlig brum brum) pling pling, derimot fungerer de helt ok, men personlig synes jeg de er til de grader oppskrytt. Og den THX-multimedia sertifiseringen de har fått på seg er ikke noe å skryte av. Lenke til kommentar
branick Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Og den THX-multimedia sertifiseringen de har fått på seg er ikke noe å skryte av. Angående pc-høyttalere og THX, så tilsier ikke det et visst lydtrykk slik det gjør på diverse hjemmekinoer osv, det tilsier bare at lydkvaliteten skal være den samme ved alle volum, ihvertfall slik jeg har forstått det fra logitech sin representant selv. @Thorsen: Er noen av de tre nevnte anleggene gode nok til å tilfredsstille deg? Lenke til kommentar
foksen Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Og den THX-multimedia sertifiseringen de har fått på seg er ikke noe å skryte av. Angående pc-høyttalere og THX, så tilsier ikke det et visst lydtrykk slik det gjør på diverse hjemmekinoer osv, det tilsier bare at lydkvaliteten skal være den samme ved alle volum, ihvertfall slik jeg har forstått det fra logitech sin representant selv. @Thorsen: Er noen av de tre nevnte anleggene gode nok til å tilfredsstille deg? hallo der - har bestillt 3 sett Harman-Kardon Soundstick 2 hos Pixmania - tenker de er gode nok til julegaver - uansett er det nok ingen dårlig lyd som kommer ut av dem og det er godt nok for meg - de tre hadde nok ikke vært enige uansett hvis de hadde fått prøve flere anlegg - smaken er så forskjellig - tusen takk for alle gode råd - rart at pixmania er så mye billigere enn andre nettbutikker - kjøpte skjerm der for 3 uker siden - da var de også billigst - takk for hjelpen - hilsen kjell Lenke til kommentar
Deem Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 det er fordi pixmania er en fransk butikk, de har ikke norsk garanti der og er vel en av grunnene til at de er billigere... selv ville jeg aldri kjøpt noe derifra... Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg har et glimrende sett du kan få kjøpt billig... 300kr kanskje... koster opprinnelig 1500 og kun brukt et par ganger. Lenke til kommentar
branick Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Håper de faller i god smak foksen Lenke til kommentar
YamHAeroX Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 x-540 er det ultimate settet med tanke på pris-lyd. Har dette selv og ble direkte imponert over hvor mye lyd man kan få for se lite penger. Og jeg snakker ikke ut i lufta, var å hørte på mantge hifi-sett o diverse før jeg kjøpte dette, selvfølgelig er det mye finere og rene lyd. Men så koster det noe sykt. X-540: God bass(sliter litt vis du hører mye på metal), fine satelitter som det kommer helt grei å fin lyd utav=) OBS: vis du skal ha settet på et normalt stort rom eller større, vil jeg tro at bassen vil slite og satelittene bli for masete. Ettersom du må skru såpass mye opp! men et lite rom som jeg har dem i, er det perfekt Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Du betaler halve prisen bare for navnet og designet om du velger soundsticks. Den creative'n er på ingen måte en konkurrent engang mot logitech Z2300. Z2300 er THX godkjent om det sier deg noe? Dvs at det er garanti for samme lydkvalitet enten du bruker den på lavt volum eller det høyeste. Det vil også si at du kan spille noe innmari høyt med de Jeg jobber i et elektrovarehus og har testet så og si alt av pc-høyttalere over lengre tid. Hadde før Z2300, og sitter nå med Z-5500. Jeg regner ikke med at du forventer deg lydkvalitet alá den norske opera, men mest mulig morro for pengene? Hvis så, ja så velg nå logitech for guts skyld! -Øivind- Nei nei nei! Hva mener du med at THX-sertifisering tilsier at anlegget har samme lydkavlitet ved alle volum-nivåer? Etter det jeg husker så vrenger Z-2300 som bare rakkern hvis du skrur volumet høyt nok. THX-sertifisering har ikke en dritt og si, nesten alle slags jalla-anlegg nå til dags har jo den THX-logoen klistra på. Dessuten passer ikke Z-2300 til den som lytter til rock - bassen er altfor rumlende, satelittene har store mangler i nedre mellomtone-register og den høye diskanten er også borte. Og nå fins det faktisk 2.1-multimediaanlegg i samme prisklasse som klarer brasene mye bedre enn Z-2300. Personlig anbefaler jeg Klipsch eller Altec Lansing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå