Gå til innhold

ønsker du et variablet antall drev kontakter til Mist PSU's?

Spirre

Anbefalte innlegg

var litt i beit for en god emnetittel, så om du har et bedre forslag så kom med det, men les tråden først ;)

har bestillt meg en 500Watts Mist (rev 3) i dag, etter å ha brukt et par Hiper Type-R psu'er i et par år. gidder ikke utdype hvorfor da det ikke er meningen med tråden

i den sammenheng så sendte jeg en mail til Microplex.no for å sjekke ut mulighetene for å få produsert kabler med bare 1 eller 2 kontakter på, i tillegg til de med 3 kontakter som de har i dag. en annen mulighet er å kjøre alle kabler med 1 kontakt og så bruke splittere slik som Hiper Type-R har gjordt.

poenget med denne tråden er for å sjekke ut interessa blandt folk rundt dette.

fordelen med dette er at det blir mindre kabelrot (for de som er opptatt av sånt) og et veldig godt eksempel på dette er der hovedkortet trenger en egen molex kontakt (mitt DFI kort krever også en floppy kontakt i tillegg til nevnte molex kontakt) i tillegg til ATX og 4/8pin "P4" kontakt. da får du sjelden brukt en eller begge de to siste kontaktene på kabelen fordi den blir strekt over HK og havner dermet et stykke unna drevs. spesielt da i mine kabinetter som er ganske store (CM Stacker)

det optimale kabel systemet til min nåværende maskin ville blitt som følger (utenom de nødventige HK og Pci-E kontaktende selvsagt):

1 kabel med 1x molex +1x floppy (HK)

1 kabel med 2x molex (DVD + Viftestyring)

1 kabel med 2x s-ata (2x HDD)

slik som det er i dag så lager de kun en kabel med 3x s-ata, en med 3x molex og en med 2x molex + 1x floppy

dersom de da kunne lage kabler med 1x og 2x s-ata, 1x og 2x molex, samt 1x molex +1x floppy, så ville det bli langt bedre å holde det ryddig og pent i maskinene.

jeg sendte som sagt en epost og spurte om dette, og svaret jeg fikk var: Kan du ikke bare klippe av de kontaktene du ikke trenger?

litt svakt svar synes jeg. mulig at det stemmer, men hadde jo håpa på å slippe slikt, da resultatet ikke blir like bra, og det er det som er hele poenget, at det skal se bra ut ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...