MiSP Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg skal kjøpe meg ny spill-PC snart, oppsettet er beskrevet her. Ettersom den skal brukes til spilling må jeg nesten ha et X-Fi-lydkort, men det er så mange å velge mellom at jeg ikke aner hva jeg skal velge. Jeg har sett meg ut Fatal1ty FPS, uten at jeg derimot kan se noen klar forskjell mellom dette og lillebroren Platinum. Jeg vil gjerne ha ett av kortene som har et frontdeksel - jeg er lei av å manuelt måtte krype ned bak PC-en, koble ut høyttalere, koble inn hodetelefoner, gå inn i driverpanelet og endre fra 5.1 til headset hver gang jeg skal ha lyd i hodetelefoner. Dette kan nemlig gjøres automatisk med et frontdeksel. I tillegg til spilling kommer jeg også til å høre en del på musikk, da spesielt i FLAC-format (uten at jeg er en audiofil av den grunn). Jeg skal snart kjøpe meg nytt lydanlegg, tenker da på enten Klipsch ProMedia GMX D-5.1 eller Logitech Z-5500 Digital, sannsynligvis førstnevnte. Jeg har ikke noen klar prisantydning, men Fatal1ty FPS tøyer egentlig grensene litt. På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
ikkenostress Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Hei, jeg kjøpte meg Creative SB X-Fi Xtreme music kort med en slik I/O Boks. Så med den kan man koble alt mulig til og fra. I tillegg kjøpte jeg meg Logitech Z-5500 THX og jeg er MEGA fornøyd med lyd og kvalitet. for ikke å nevne som du sier å slippe å krabbe bak pc,n hver gang .. så noe slikt anbefaler jeg sterkt. Hadde et slik x-fi gamer xtreme kort men da funket ikke I/O konsollen så derfor valgte jeg music kortet isteden.. men dette var jo helt likt med et unntak av ekstra ram på gamer kortet. Men jeg har ikke merket noe til dette. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg har nå XtremeMusic, og det har ikke frontpanel. Men takk for tilbakemelding. Noen andre? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Da gikk jeg for X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series. Tenkte å gå for den vanlige Platinum, men produktsiden til Platinum på prisguide.no listet nesten bare butikker med Fatal1ty Champion Series. Ettersom jeg ikke kunne finne noen som helst forskjell på disse to, ikke engang ut ifra produktspesifikasjonene hos Creative, så kjøpte jeg Fatal1ty Champion Series. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå