uhuruguy Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Var en liten tur innom en fotobutikk i dag, og så en Nikon sb-22 til ca 500 kroner. Ledetall 28. Noen som kjenner til den? Jeg tar ikke mye blitz-bilder, men av og til kunne det vært kjekt å ha. Men jeg vil heller prioritere mer optikk fremfor de andre Nikon-blitzene til over 2000 kroner. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Er det denne blitzen det er snakk om ? Hadde den da jeg hadde Nikon F-501; Kjempefin blitz; men jeg er usikker på om virker noe særlig på digitale kamera hus? Tom Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 En SB-22 må brukes i A eller M på et dSLR. Hva med en SB-400 hvis du ikke har bruk for funksjonene og muligheten til trådløs blitsstyring til SB-600/800? Lenke til kommentar
uhuruguy Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Takk for svar. Jeg er litt skeptisk til ikke å ha TTL - så da kan jeg nok sikte meg inn på sb-400, siden det bare er 500 ekstra - trådløs blitz trenger jeg ikke i første omgang. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Har Sb400, angrer på at jeg kjøpte den i heletatt. Bruker likesågodt pop up blitzen... Lenke til kommentar
uhuruguy Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 OK. Er den for dårlig? Dvs for svak, eller gir dårlige eksponeringer? Eller er det funksjonaliteten du ikke er fornøyd med? Når det gjelder blits trenger jeg den ikke til stort mer enn innendørsfotografering av familie etc og utfyllingsblitz utendørs - har ikke behov for trådløst e.l. Har Sb400, angrer på at jeg kjøpte den i heletatt. Bruker likesågodt pop up blitzen... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Det jeg savner er at du ikke kan snu den i alle retninger, hovedsakelig. Kan ikke bounce lyset i fra veggene osv. Blitz styringen skjer også på samme måte som popup blitzen. Div du stiller det i kamera. Bare en liten tulleblitz. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Har både SB-400/600/800, og synes det geniale med SB-400 er at det er så liten at den går lett ned i en lomme. Den er likevel stor nok til at objektivene ikke lager skygge (største problemet med pop-up blitsen). I tillegg er blitshodet justerbart. Kan selvsagt ikke erstatte storebrødrene, men som sagt veldig liten og er tilstrekkelig hvis man ikke skal lyse opp alt for store områder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå