Zuul Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har følgende spec's på PC'en min: -Asus P4S8X -Intel Pentium 4 2.53 Ghz "Northwood" Boxed PC533 -1024 MB TwinMOS PC2700 DDR SDRAM @ 333 Mhz CL 2.5 -Creative GeForce 4 Ti 4600 128 MB DDR (300Mhz/650Mhz) -Creative SB Audigy 2 -WDC 40 & 20 GB ATA-100 7200 RPM HDD'S -Memorex 16/48x DVD -Plextor 48/24/48A CDRW -Win XP Pro + + 1 Mbit SHDSL linje fra Nextgentel (SHDSL CHARLIE) Endelig! Lurer på hva som er flaskehalsen i mitt system? Har tenkt litt på HDD'ene og skjermkortet......... Kan det lønne seg å bytte ut de diskene med Serial ATA disker? Eller skal jeg heller gå for et ATI Radeon 9700Pro? Eller rett og slett beholde systemet slik det er i dag? Hilsen Zuul Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hm, jeg ville beholdt den som den er. Ser ingen åpenbare flaskehalser jeg. Lenke til kommentar
jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hm, jeg ville beholdt den som den er. Ser ingen åpenbare flaskehalser jeg. Helt enig vent heller litt med å oppgradere så får du mere for penga. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Du trenger ikke å bytte ut skjermkortet..det er bra nok men du kunne bytta ut HDD da.. hvis da har mye penger så kunne du ha kjøpt 2 serial ata disker å kjørt de i raid Lenke til kommentar
fudun Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Du må gjerne gi meg maskina di hvis du ikke er fornøyd... Ok, jeg ser en ting du burde hatt, og det er RAID. S-ata vinner du ikke noe ytelse på, men et par bra hd'er i raid gjør seg. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Tja kunne j okjøpt raid hdd, eller vanlig bare med 8mb cache. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 hvis du absolutt skal ha nytt: kjøp noe basert på r300. Er dette en skrytepost? Ellers ville jeg uten tvil kjøpt ny HDD nå som du har 1Mbit linje kyllingvipp: herregud for en stor avatar! Du må gjøre den om til 50x50 pixler, ellers mister du muligheten til å ha en i det hele tatt! Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Tror jeg beholder den slik den er jeg.... når jeg tenker over det Takk for alle svarene da :wink: Kunne fort svidd av noen tusenlappper hvis jeg ikke hadde spurt dere først :o Dette er ingen skrytepost, jeg spør dere om råd. Hilsen Zuul Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Nå som vi er inne på emnet flaskehals. Der er noe jeg alltid har stusset på. Hvorfor lager hovedkortprodusenter HK'er (f. eks. ASUS P4S8X) med støtte for 533 Mhz FSB når de bare bruker single DDR minne kanaler? Man klarer jo ikke å utnytte båndbredden fra CPU'en fult ut da rammen kjører på 333 Mhz og CPU'en kjører 533 Mhz FSB. Hvis man tenker på det jeg skrev over her. Hvordan har det seg da at en CPU med 533 Mhz FSB yter bedre enn en CPU med 400 Mhz FSB? Bare lurer Hilsen Zuul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå