FreshyG Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hei, jeg har fått et lite problem med den stasjonære vistaen min... i går klarte jeg å koble meg til nettet helt fint, men ikke i dag.. jeg klarer ikke å finne ut problemet. Jeg vet jeg er tilkoblet til et lokalt netverk, jeg klarer fint å snakke med folk på msn. ALT ANNET INTERNETT FUNKER IKKE... jeg tok å printscreenet et bilde av cmd -> ipconfig. Og her står det som følgende: cmd -> ipconfig http://bildr.no/view/123670 TUSEN TAKK FOR SVAR..+ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg regner med at du har DNS-problemer. Hva skjer om du manuelt setter DNS-server til 195.159.0.100? (Powertech) Lenke til kommentar
FreshyG Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Jeg regner med at du har DNS-problemer. Hva skjer om du manuelt setter DNS-server til 195.159.0.100? (Powertech) hmm, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg må være ærlig å innrømme at meg og Vista går langt fra hånd i hånd. På fredag fikk jeg rett og slett ikke til å deaktivere en nettverkstilkobling på en virtuell maskin som gikk suppetregt. Det gikk rundt og rundt i de samme menyene uten at jeg fant hvor dette gjøres, så her får du forklaringen for XP: Start->Settings->Network Connections->Local Area Connection->Properties->dobbeltklikk på Internet Protocol (TCP/IP) i listen->skriv DNS-server inn i det øverste av de to DNS-feltene. Lenke til kommentar
FreshyG Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Jeg må være ærlig å innrømme at meg og Vista går langt fra hånd i hånd. På fredag fikk jeg rett og slett ikke til å deaktivere en nettverkstilkobling på en virtuell maskin som gikk suppetregt. Det gikk rundt og rundt i de samme menyene uten at jeg fant hvor dette gjøres, så her får du forklaringen for XP: Start->Settings->Network Connections->Local Area Connection->Properties->dobbeltklikk på Internet Protocol (TCP/IP) i listen->skriv DNS-server inn i det øverste av de to DNS-feltene. takk uanz.. jeg skal teste ut, men tror ikke at det kommer til å funke på vista! Lenke til kommentar
FreshyG Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Det er seriøst umulig å finne det ut på VISTA. :| Det hadde vært greit å vite hvis du kunne kjør/cmd til local area connection elrns. Endret 20. november 2007 av FreshyG Lenke til kommentar
FreshyG Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 yaah.. jeg kom inn ... ;d der sto det IPv6 og IPv4 .. på IPv6-adresse, skal jeg skrive der: 195.159.0.100? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det er en v4-adresse. Lenke til kommentar
FreshyG Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 søren !! det fungerer ikke! :@ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå