Gå til innhold

Crysis: Utrolig dårlig, jeg er skuffet

Anbefalte innlegg

Har faktisk ikke testet MP ennå da jeg ble så lei hele Crysis etter den elendige andre halvdelen av SP delen. Etter det jeg leser her så kanskje de ikke er noen grunn til å teste ut MP i det hele tatt... :(

Synes MP delen er helt grei jeg, ihvertfall når man ikke har noe bedre å gjøre.

Men noen som vet hvordan man bytter nick? Får sånn Nonman eller hva det var nå igjen som nick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har faktisk ikke testet MP ennå da jeg ble så lei hele Crysis etter den elendige andre halvdelen av SP delen. Etter det jeg leser her så kanskje de ikke er noen grunn til å teste ut MP i det hele tatt... :(

Synes MP delen er helt grei jeg, ihvertfall når man ikke har noe bedre å gjøre.

Men noen som vet hvordan man bytter nick? Får sånn Nonman eller hva det var nå igjen som nick.

Lagt oppp veeeeldig til å følge cs-prinsippet, console -> name (navn)

Som forøvrig bytter tilbake til Nomad når du starter spillet på nytt... Irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke riktig hvorfor det er så mye klaging på Crysis her. Jeg syns det er et flott spill, og det syns også kritikerne som gir det samme metascore som call of duty 4, som er 93/100. Hvis man vil spille Quake, så kan dere godt spille Quake, men dere kan ikke klage på at Crysis er dårlig fordi multiplayeren ikke er som Quake.

Jeg ser bare overdreven klaging på småting her, og jeg får følelsen av at mesteparten av klagingen utføres fordi Crysis er et veldig opphypet spill, og endel folk har tendensen til å måtte slå ned på spill som er veldig opphypet. Jeg syns det virker som mange bare rett og slett hater alle hypede spill. Også ser jeg ganske mye av at folk som ikke har prøvd det velger å ikke kjøpe det på grunn av hva noen sier her på forumene. Og det er jo litt negativt.

Bare fordi et spill er litt annerledes (uansett om det er positivt eller negativt) enn hva noen hadde ventet seg, så vil det ikke si at det er dårlig.

Lenke til kommentar
www.gunzonline.com

Baserer seg 50% på skill og 50% på fingre som ikke blir ødelagt av litt hardt bruk. Er visstnok ikke FPS ;P

Altfor mange cheats og hacks til GunZ (nei, jeg suger ikke, søk via Google)

Avhenger veldig mye fra server til server og fra versjon til versjon. Jeg ble lei av alle drittungene som trodde de var best og hackerne så jeg flytta til en privat server som hadde en dugbar anticheat. De siste månedene jeg spilte der så jeg ikke en eneste hacker :-)

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt på demoen gledet jeg meg stort etter dette spillet.

Men nå idag kjøpte jeg spillet og jeg må si jeg er ufattelig skuffet over spillet. Jeg hadde gledet meg etter noe "jungel warfare", men her (som alle FPS nå tildags) er det Tanks,fly og annet Hardware i bilde.

Personlig synes jeg denne utviklingen av FPS spill er tragisk. Det skal dreie seg om dyktighet ikke "armor and firepower". Er denne stilen på vei å dø ut? Sånn at et hvilken som helst liten 10åring kan bare hoppe i en tanks og blåse folk til biter?

Gud som jeg savner Old School Quake dagene....

Ønket at spill hadde en slik "satisfaction guaranty or your money back" ordning...for dette spillet er rett og slett ikke verdt discen den er trykket på....

PS

Jeg snakker om ONLINE/MULTIPLAYER delen...

Som alle FPS nå til dags? Har du noen begrunnelse bak det utsagnet i det hele tatt? Crysis er jungel warfare så det skriker etter, og det er tydelig at du A: Spiller feil spill, eller B: Ikke vet hva du snakker om. Overrasket over at det er tanks og helikopter i spillet? Leste du ikke på baksiden? Har du ikke sett en eneste review? Virker ikke som du visste helt hva du gikk inn i hvis du forventet CS når Crysis er mer likt BF2..

Det er ingen fly fly i Crysis, med unntak av de som står godt planta på bakken, det finnes angrepshelikopter, men etter å ha flydd rundt i disse har jeg kommet til konklusjonen om at de er ganske elendige, og veldig lette å skyte ned :p

Det jeg liker BEST med Crysis er at det er et veldig skillbasert spill. De som er dårlige, blir ikke bedre i Crysis, mens de som vet hva de gjør, har god aim og ingame IQ, havner på toppen av statslista. Jeg har spilt på toppnivå i BF2 i snaue 2år og de fleste online shooters spill er lette å komme inn i, og det første jeg merker etter å ha spilt Crysis er at jeg har vokst som spiller, det er ikke bare pek&klikk, det er så mye mye mer. Du må bruke hodet hele tiden, gjør smarte veivalg og utfordre deg selv.

Jeg tror rett og slett, i fare for å være nesevis, at du er udyktig. Hvis du forventer å kunne hoppe inn i et spill, og eie alle og alt de første rundene du spiller, før du har opparbeidet deg noe mapknowledge eller hvordan de forskjellige våpnene oppfører seg, da burde du tenke deg om litt. Crysis er ikke bare pek og klikk ;)

I f.eks COD4/Quake/CS har du småsmå baner, der t.o.m. lillesøstera til naboen kan få kills med litt hell. I Crysis må du hele tiden bruke huet og bruke terrenget rundt deg til din fordel, og det krever mer av deg som spiller enn enkle shoot`em ups. Dog. jeg forstår godt denne trangen til "det enkle", men for meg er det enkle blitt kjedelig over de siste 10åra.(ref; CS..)

Prøv spillet litt mer, lær deg maps osv. Plantation-mappet har ingen hardware med unntak av biler og er bortimot kun jungel - det burde passe deg ypperlig, og er du ute etter fast-paced action allà Quake så stikker du inn på en Instant Action server. Der ligger våpenene strødd rundt og det eneste målet er å få mest kills, en veldig bra mode for å få seg våpenknowledge og feel. Armada er et fantastisk bra Instant Action map.

Siden du faktisk har brukt 400,- på dette spillet, så ville det vært dumt av deg å gi opp så tidlig når spillet har så mye og gi ;)

Lenke til kommentar
Våpnene er unøyaktig og det eneste som skal til for å vinne er å skaffe seg flest mulig upgrades så fort som mulig. Er du så uheldig å komme inn midt i en runde så har du 15 minutter med slakt forran deg.

Du må tulle med meg.. Hitboxen i Crysis er noe av det beste jeg har vært borti, og at du ikke treffer har kanskje noe meg andre ting å gjøre? ;)

Det du skriver er forsåvidt helt feil, det har ingenting å si når du kommer inn i en runde. Poengsystemet virker slik at du starter med nok cash til SMG og får 100points for hver kill/base du tar over, så det tar ikke lange tiden før du har råd til å kjøpe det meste på menyen, hvis du spiller lurt.

Skal jeg fortelle deg hva mitt favorittvåpen er? SMG - Jepp, du leste riktig, det våpenet ALLE kan kjøpe så fort de joiner gamet. Alle våpen i Crysis har styrker og svakheter, men jeg har ingen problemer med å spille en hel runde kun med SMG. Hvis du har litt aim så kan det være det beste våpenet du har.

Det som skal til for å vinne er å skaffe seg nuke, det får du ved å ha prototype og energysites, upgrades du får som f.eks minigun eller frysegeværet er bortimot ubrukelig hvis du ikke er skilled. Så å komme her å si at det som skal til for å vinne er upgrades er bare tull.

Klanen min spilte en klankamp her om dagen, og vi brukte nesten kun SMG og granater, mappet var Plantation, vi vant, og det var skamkult.

-Over og ut :)

Endret av -=PuNkGuY=-
Lenke til kommentar

Jo, har coveret her et sted (fant 63 kroner også :) )

Prinsippet i multiplayer går ut på at man kjøper tanks/buggy/helikopter på noen baner så fremt at man har huset til å kjøpe det i orden. Imotsetning til at man skal ta områder skal man drepe de andre sin base, ogm an kjøper ikke våpen, men uniformer som forskjellige våpen følger med. Jada, nyskapende og god grafikk.

Uansett, 349,- kasta bort :(

C&C Renegade ga mye mer spillglede :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Er ikke mange spill i dag som er nyskapende. Så det er ikke noe å være overrasket over.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg var heller ikke spesielt fornøyd med Crysis MP, men jeg hadde ikke så store forventninger heller. For meg var Crysis mer en grafikkdemonstrasjon med fenomenalt SP gameplay.

Sammenlignet med CoD4, så har Crytek en lang vei å gå. UT3 blir nok også en slager, uten at jeg skal gå for mye offtopic her nå.

Lenke til kommentar

Nå er jo COD4 basert på et gameplay som har eksistert her i 10år såeh... Samme gjelder vel egentlig UT3, som bygger på et gameplay som vel er enda eldre igjen...

Første storskala FPS spillet var vel bf1942 og det er en relativt større utfordring å gjøre Crysis til gull, enn et oppfølgerspill som har 3tidligere titler, en gigantisk fanskare og som bygger på mye av det samme som de foregående titlene..

Jeg mener de absolutt har klart det, men at den første patchen som kommer nå snart vil være ganske avgjørende for utviklingen av miljøet. Vil de høre på beta-testere eller ikke?

En patch viser ofte hvor seriøse spillprodusenter er med et spill, om de bryr seg eller ikke :)

Spiller mye mix-kamper om dagene, og det er skamkult, for de som vil joine og har en mic, og samtidig kan engelsk, #crysis.mix :)

Spilt med finner, skotter, engelskmenn og nordbaggar.

Endret av -=PuNkGuY=-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...