Gå til innhold

Ekstern 120mm vifte til PS3?

T_Trosten

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å koble til 2 120mm vifter til playstation 3? Går det ann å hente strøm fra maskinen på noen måte? Evt. om det finnes en usb til 12V kontakt?

Sliter litt med støy fra playstationen, som skyldes at den står i et tv bord (med åpen dør), hvor det blir ganske varmt. S da tenker jeg å montere 2 120 mm vifter i bakveggen for å få mer sirkulasjon.

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bebeluv: Tviler på det siden jeg forhåpentligvis skal kunne lukke igjen skapdøra etterpå. Dessuten så er gode 120mm vifter veldig stillegående.

aspire86: Nei, den vil ikke funke, da planen er å transportere varmen ut av skapet, og inn med ny kjølig luft. Viftene skal altså monteres i skapet, med strømtilførsel fra playstationen. Har også mulighet til å ta strøm fra PC-en, men da må jo den stå på samtidig...

Ellers takk for tips

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å koble til 2 120mm vifter til playstation 3? Går det ann å hente strøm fra maskinen på noen måte? Evt. om det finnes en usb til 12V kontakt?

Sliter litt med støy fra playstationen, som skyldes at den står i et tv bord (med åpen dør), hvor det blir ganske varmt. S da tenker jeg å montere 2 120 mm vifter i bakveggen for å få mer sirkulasjon.

Noen som vet noe?

Her finner du vifter til PS3

http://mobilbutikken.com/

Mega Power Mini Cooling System til PS3

95,00KR

Lenke til kommentar
Er ikke det jeg leter etter nei, skal ha den varme lufta ut av skapet, ikke bare sirkulert inni der... Dessuten så høres det ikke så veldig fristende ut med 4 små vifter.

Men kan jeg bruke en sånn en som jeg linka til i sta for å få strøm til viftene?

Det veit jeg ikke. Men å skaffe 12V til et par vifter burde ikke være noe problem. Plenty billige 230V - 12V adapter å få tak i. Aberet er at du bør sette en egen bryter på viftene. Men det er vell ikke noe "stort" problem......

Om en sammenligner med en PC er det jo vanlig å montere en nede som suger inn og en noe høyre for å trekke den varme luften ut.

Varmluft stiger opp, men det vet du vell.

Om du i tillegg monterer en slik som Mobilbutikken selger. Skulle du få plenty kjøling av PS3

Lenke til kommentar
Er ikke det jeg leter etter nei, skal ha den varme lufta ut av skapet, ikke bare sirkulert inni der... Dessuten så høres det ikke så veldig fristende ut med 4 små vifter.

Men kan jeg bruke en sånn en som jeg linka til i sta for å få strøm til viftene?

Det veit jeg ikke. Men å skaffe 12V til et par vifter burde ikke være noe problem. Plenty billige 230V - 12V adapter å få tak i. Aberet er at du bør sette en egen bryter på viftene. Men det er vell ikke noe "stort" problem......

Om en sammenligner med en PC er det jo vanlig å montere en nede som suger inn og en noe høyre for å trekke den varme luften ut.

Varmluft stiger opp, men det vet du vell.

Om du i tillegg monterer en slik som Mobilbutikken selger. Skulle du få plenty kjøling av PS3

Innblåsing i hylla under, og utsug der hvor maskinen står ja.

Frister ikke å bruke en 230V til 12V omformer, og skru av og på viftene manuelt. Kunne vært greit med en usb omformer eller noe, sånn at de skrur seg av og på sammen med maskinen.

Eller om det er mulig åkoble de direkte inn i maskinen..?

Å plasere maskinen utafor skapet er uaktuelt, skal jo se pent ut :D

Lenke til kommentar

Frister ikke å bruke en 230V til 12V omformer, og skru av og på viftene manuelt. Kunne vært greit med en usb omformer eller noe, sånn at de skrur seg av og på sammen med maskinen.

Har gjort et lignende forsøk selv, med 1 stk 12V strømforsyning fra Biltema til 49,- til å drive vifter. Dette koblet med et vanlig 12v bilrelé hvor 5V fra en USB-kabel tilkoblet PS3 var tenkt som styrespenning. En god teori i mitt hode, men dessverre for svak spenning på USB til å slå reléet av/på. Noen som vet om 12V reléer som takler så lav styrespenning som 5V?

Lenke til kommentar

Har gjort et lignende forsøk selv, med 1 stk 12V strømforsyning fra Biltema til 49,- til å drive vifter. Dette koblet med et vanlig 12v bilrelé hvor 5V fra en USB-kabel tilkoblet PS3 var tenkt som styrespenning. En god teori i mitt hode, men dessverre for svak spenning på USB til å slå reléet av/på. Noen som vet om 12V reléer som takler så lav styrespenning som 5V?

Du får ikke et 12V rele til å trekke med kun 5V. Få tak i et microrele som kan drives av 5V. Bør ikke være umulig.

Prøv Elfa.

Men jeg hadde "orket" og brukt en bryter :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...