Badeand_83 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Her er et par tester av HD 3870 TweakTown TechSpot Sånn jeg ser det er den store fordelen til HD 3870 at den er såpass mye stillere enn 8800 GT. At det er 300 kr billigere skader heller ikke. Okey? Så det er ikke egentlig noen fordel med 8800GT fremfor HD 3870? Mvh Espen Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Her er et par tester av HD 3870 TweakTown TechSpot Sånn jeg ser det er den store fordelen til HD 3870 at den er såpass mye stillere enn 8800 GT. At det er 300 kr billigere skader heller ikke. Okey? Så det er ikke egentlig noen fordel med 8800GT fremfor HD 3870? Mvh Espen 8800GT er litt bedre. 10-20% tror jeg. Men hvis jeg har forstått det riktig er crossfire-ytelsen (løsningen AMD bruker på å kombinere flere skjermkort) bedre enn SLi-ytelsen (løsningen Nvidia bruker for å kombinere flere skjermkort) noe som gjør at du kan kjøpe et nytt 3870HD på bruktmarked for noen hundre kroner senere Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvordan Crossfire-ytelsen vil være iforhold til SLI vil nok variere veldig fra spill til spill. Med et kort er derimot 8800GT raskere i alt, men som sagt så bråker det også en del og det koster litt mer. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Tror jeg drøyer litt nærmere jul før jeg avgjør noe da Så er det kanskje en liten mulighet for at 8800GT er litt lettere å få tak i Mvh Espen Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan jo anbefale et ASUS P5K, det duger og i mine øyne ganske bra:) minne : Crucial Ballistix.... skjermkort: Gforce, ASUS,MSI,EVGA,XFX 8800GT ....ikke vits å bruke 1000-2000kr mer fordi du skal ha GTS eller GTX da 8800GT faktisk er ganske bra og yter nesten bedre enn GTS og tilsvarende GTX. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Selv i disse Intel tider våger jeg å anbefale et komplett AMD system, uten tastatur og mus. Med 20 lcd, os, og surround. Forberedt for 2 x cf. Amd system fra litt over 8000 Litt om amd 5000 + og overdrive 3870 vs 8800Gt Endret 3. desember 2007 av Osse Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Amd system fra litt over 8000 Kom ikke inn på linken Men Asus P5K er jo de hovedkortet som allerede ligger i min prisliste, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Spørs hva du skal spille.....vil tru og har hørt rykter om at feks Funcom har fått betalt av Intel og Nvidia til å lage faenskap for AMD/ATI brukere som da spiller feks Age Of Conan.... Sånn er spillbransjen. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Spørs hva du skal spille.....vil tru og har hørt rykter om at feks Funcom har fått betalt av Intel og Nvidia til å lage faenskap for AMD/ATI brukere som da spiller feks Age Of Conan....Sånn er spillbransjen. Huh...? Nå datt jeg av lasset her :!: Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Spørs hva du skal spille.....vil tru og har hørt rykter om at feks Funcom har fått betalt av Intel og Nvidia til å lage faenskap for AMD/ATI brukere som da spiller feks Age Of Conan....Sånn er spillbransjen. Er nok bare tomme rykter det 1. Funcoms salg til brukere av amd/ati ville blitt veldig redusert 2. Funcoms rykte ville blitt redusert for dårlig kompatibelhet 3. Det å kode det til å fungere dårlig med amd/ati er lettere sagt enn gjort, å gjøre kode det for intel og nvidia er derimot lettere 4. Intel og Nvidia er ikke sammarbeidspartnere Endret 3. desember 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Dersom du kan bruke rund 10500, og trenger alt, og du kan manuelt klokke i bios, ok så ja, jeg kan ikke sette opp et komplett AMD system med skjerm, os og suround som matcher det. Men jeg vil like å se et enklere klokkbart system for en nybegynner i klokking fra intel med samme spes som det jeg satte opp. Alt kommer an på hvor mye penger du har, et godt system skal hensynta flere ting. du har etter det jeg har forstått en maks grense på kr 9000,- for et komplett system med os , skjerm og høytalere. Nytter lite å ha en klokkbar cpu , dersom du ikke kan klokke. Et godt system består av av deleler som matcher hverandre, samt sikrer rimelig mulighet for greie oppgraderinger uten å skifte alt. Kan du bruke kr 600 mer, ville jeg lagt de i et hovedkort med 790FX chipset, kan du bruke kr 1000,- mer , ja da bruk det på bedre minne. har du et budsjett på maks kr 9000,- inkludert frakt osv. forhold deg til det. Er litt overasket over den ene negative reviewen av skjermen, bruker det selv og er meget godt fornøyd. kan du bruke kr 10 000.- da forandrer ting seg noe, men du må fortsatt kunne klokke manuelt i bios, med AMD overdrive trenger 2 klikk, thats it. Du har mulighet til å oppgradere cpu frem til 2010. Phenom når den blir moden. I den prisklasssen mener jeg bestemt du får mest igjen med det jeg satte opp. Skal du klokke en intel cpu, de er meget overklokkingsvenlig, trenger du et overklokkingsvennlig hovedkort, minne som er mer klokkevenlig, da du ikke kan bruke mulitplier som faktor. Men jeg utfordrer folk som kan Intel til å sette opp et system mer brukervennlig, klokkbart med like god ytelse for samme sum. Inkludert skjerm, os , og surround, samt oppgraderings mulighter til cf el sli. ps har da haket av for at folk skal kunne se handlevogna. Endret 3. desember 2007 av Osse Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Funke linken nå hadde vist glemt å trykke oppdater. + brukte muligens feil link Endret 3. desember 2007 av Osse Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Hmm.. Jeg kan egentlig null og niks om klokking, hva som passer best med hva, og ganske minimalt (faktisk bare det mest grunnleggende) om spesifikasjoner og slikt Så det jeg trenger er egentlig hjelp til å finne fram til det som fungerer best til en sum av 9K, som er det budsjettet jeg har til rådighet for øyeblikket.. Har fra før mus, tastatur og høytalersett, så det trengs da ikke dras med i regnearket Men det forslaget jeg har, er det et oppegående forslag, eller finnes det bedre løsninger? Mitt forslag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det funker, men velg heller et ATI/AMD skjermkort, f.eks Radeon 3870, siden 3870 og 8800GT er like i ytelse, 8800 er litt dyrere og nesten umulig å få tak i, særlig med frister på 15 desember på å sende pakker. Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Kikket litt rundt på diverse Radeon 3870-kort, og er det noen kvalitetsmessig forskjell merkene mellom f.eks HIS og ASUS? Mvh Espen Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Forresten, hvordan finner jeg ut hvordan type prosessorkjøler jeg trenger? De forskjellige socket-typene osv? Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 For de som passer til intel sine prosessorer står det som regel i produktbeskrivelsen at de passer til LGA775, de som passer til de nye AMD står det at de passer til AM2 eller AM2+(phenom). Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Akkurat Takk takk Godt å ha slike som dere her Mvh Espen Lenke til kommentar
Badeand_83 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Kikket litt rundt på diverse Radeon 3870-kort, og er det noen kvalitetsmessig forskjellmerkene mellom f.eks HIS og ASUS? Mvh Espen Noen som vet? Mvh Espen Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Ytelsen er jo den samme. Eneste forskjellen er utformingen og bundlen. Er nok ett fett hvilket du velger Endret 5. desember 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå