Gå til innhold

Tips til Gamer-pc til 7-8k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er et forslag til ca 10 lapper med skjerm, tastatur og mus, men uten høytalere. Hvis du har tenkt til å ha med PC-en på LAN jevnlig ville jeg kanskje heller gått for et aliminiumkabinett fra f.eks Lian Li. P182 er et råstilig og kjempebra kabinett men det er litt tungt.

EDIT: Nytt forslag

Endret av Olarg
Lenke til kommentar

8800GT er kjent som spøkelseskortet siden det er så¨godt som umulig å oppdrive, men det skal visst komme om et par uker, cirka rundt tiden når nye 8800GTS kommer.

PSU = Power Supply Unit = Strømforsyning :)

edit: Så det var integrert i kabinettet

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

8800GT er ikke helt umulig å oppdrive. MPX har en del XFX (600M, 640M og 670M) og Gainward(600M) kort på lager (50+ ifølge siden deres). Netshop har XFX 8800GT 640M på lager (8 stk. atm.). Sikkert flere som har noen få hvis man leter. Vet om flere som har fått kortet ennå så det finnes, det er bare ikke så mange i butikkene ennå.

Lenke til kommentar

Det står en Antec Earthwatt 500w i kabinettet du har satt opp. Denne holder i massevis så med mindre du velger et annet kabinett trenger du ikke tenke på PSU. Syns oppsettet du har valgt ut nå ser knallbra ut, mangler bare mus, tastatur og høytalere. Jeg har oppdatert mitt forslag litt, bl.a. med HD3870 da dette kortet er utrolig mye stillere enn 8800GT uten å være så alt for mye dårligere. Det er litt billigere også. Noe særlig lettere å få tak i er det dessverre ikke (mpx hadde noen få igjen sist jeg sjekket). Med P5K har du også muligheten for CrossFire med 2 HD3870 (selv om du bare får PCIe x16/x4 så vil det gi en absolutt godkjent ytelses-boost).

EDIT: det ser ut til at GTS får en pris på ca 2500,- Ytelsesmessig er det vel ingen som vet, selv om det spekuleres i at det blir en del kraftigere enn dagens GTX (og da også ULTRA??).

Endret av Olarg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...