Gå til innhold

Kommer ikke på nett med min PS 3

Otowi

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har lagt inn all relevant info som trenges, inkludert WEP koden til min router, men når jeg prøver "obtain ip adress" kommer det bare opp "could not obtain"(eller noe veldig likt).... Er det tryggt å sette PS 3 i DMZ??

Eller er det noen annet jeg kan gjøre??

Routeren er en Linksys WRT54G...

Håper noen kan hjelpe en stolt ny PS 3 eier :)

Endret av Otowi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På PC-en: Start - Kjør - skriv inn cmd - så popper opp den svarte boksen...da skriver du inn ipconfig

Da står det IP adressen din. På meg står det 192.168.1.2, på PS3en min skrev jeg inn 192.168.1.233....233 er på nettverket mitt ledig, det vil si jeg har også NAT-type 2. :)

Lenke til kommentar

Søkte litt på nettet, og får nå ip adresse :) , men så får jeg denne feilmeldingen : 80710102

Jeg har søkt litt og prøvd noen forslag (det var sånn jeg fikk til det med IP adressen) men ingen virker... Den fant inernett en gang, og da prøvde jeg system update,men fikk samme feilmeldingen som nevnt ovenfor....

Setter pris om noen kan forklare meg hvorfor jeg får den feilmeldingen, og hvordan jeg fikser den...

Lenke til kommentar

Googlet PSN error og nummeret, fikk opp dette...

wot u have to do is:

1.turn off ur ps3.

2.plug in the ethernet cable

3.turn off ur cable modem - leave for 20 sec then turn back on

turn on ur ps3 and it will work.

eller

Change your DNS settings to the OpenDNS servers:

208.67.222.222

208.67.220.220

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Ok, jeg har lagt inn all relevant info som trenges, inkludert WEP koden til min router, men når jeg prøver "obtain ip adress" kommer det bare opp "could not obtain"(eller noe veldig likt).... Er det tryggt å sette PS 3 i DMZ??

Eller er det noen annet jeg kan gjøre??

Routeren er en Linksys WRT54G...

Håper noen kan hjelpe en stolt ny PS 3 eier :)

Velkommen til helvette. Ha samme ruter og har slitt MYE med den i forhold til ps3. Når jeg skrur på PS3'en mister blant annet alle andre maskiner i nettet ipadresse et kort øyeblikk. Kjører statisk ipadresse. Mister stadigvekk connection til Playstation network.

Lenke til kommentar
Søkte litt på nettet, og får nå ip adresse :) , men så får jeg denne feilmeldingen : 80710102

Jeg har søkt litt og prøvd noen forslag (det var sånn jeg fikk til det med IP adressen) men ingen virker... Den fant inernett en gang, og da prøvde jeg system update,men fikk samme feilmeldingen som nevnt ovenfor....

Setter pris om noen kan forklare meg hvorfor jeg får den feilmeldingen, og hvordan jeg fikser den...

Har forsøkt mye rart. Det beste tipset er vel å slå av mediasharing og sette ps3 i eget DMZ. I prinsippet er det vel egentlig kun behov for å ha noen få åpne porter. Hvis du googler litt så ser det ut som en del personer har problemer med forholdsvis kurrante rutere mot ps3. Det er flere som ha kjøpt seg en ny jallruter og etter å ha byttet til denne fungerer plutselig ps3 perfekt på nett.

Linksys gikk igjen mistenkelig mange ganger i mine treff på google og ps3 problemer. Det kan også skyldes at mange faktisk eier denne ruteren. Har du mulighet bør du låne en annen ruter av et annet merke og se hvordan denne fungerer.

Da Warhawk kom var det MANGE som hadde nettproblemer med ps3. Etter dette kom det en patch som skulle fikse dette. Ser til stadigvekk at min ps3 mister connection selv om servere og pceæer i mitt nett kjører uten probemer. Dog får de også korte dropp i det jeg skrur på ps3'en.

Lenke til kommentar

Har forøvrig samme router som trådstarter, måtte slå av media-sharing når den kom i firmware 1.8 (har ikke slått på for å prøve siden), og har ikke hatt særlig problemer siden dengang. Men jeg bruker routeren kablet i PS3. :)

Har ikke problemer med at jeg mister connection eller noenting, det er veldig stabilt hos meg.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...