Gå til innhold

Organisering av klipp i Premiere Elements 4.0

Anbefalte innlegg

Jeg har tre filmer (gamle smalfilmruller), hver på ca 1 time, med mange enkeltklipp som skal deles opp, organiseres, og redigeres sammen til en lang film. Filmene er nå i DV/Avi-format, og er hver på omtrent 12GB.

Jeg legger til filmene i "organizer", men hvordan går jeg så fram, enklest mulig?

Jeg må altså dele opp hver film i enkeltscener, navngi dem (for å holde oversikten over hva som er i hvert klipp), for så å forandre rekkefølgen på klippene i det ferdige produktet.

Jeg har sett funksjonen "Split Clip", men problemet der er da at enkeltklippene ikke vises i "organizer", men bare på tidslinja/scenelinja.

Er det enklest å splitte filmene, og lagre dem fysisk som enkeltfiler, eller finnes det andre metoder? Jeg antar at jeg, når alle tre filmene er delt opp, ender opp med over hundre klipp som skal organiseres, og hvis alle klipp ligger på tidslinja blir det ekstremt rotete. Jeg prøvde "scene detect"-funksjonen, men den lagde en enorm mengde klipp som bare gjorde det mer rotete.

Er det f.eks mulig å dele opp filmene i klipp, og organisere dem på samme måte som hvis man bruker "scene detect"? Da får man jo laga mapper, som inneholder enkeltklipp. Det hadde vært perfekt!

Noen som orker å bruke litt tid på å hjelpe en fersking?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...