breisladd Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg har en K750 som jeg kjøpte i 2005, etter et år omprogrammerte jeg den til W800. Men nå er joisticken temmelig gåen, og høyttaleren er knekt. Dette ville normalt sett vært en garati-sak, men siden jeg har byttet firmware (via total multi server) tror jeg at garanten ikke gjelder lenger. Men dette er jo og feil som ikke har noenting med firmware å gjøre. 1: Har jeg garanti på disse feilene? 2: Går det ann å bare bytte firmware til K750 igjen, og så kan jeg levere telefonen til der jeg kjøpte den og få garanti, eller vil de merke dette? Noen med peiling?? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 1. Garanti, og i ditt tilfelle reklamasjon bortfaller nå du har W800i firmware på den ja. 2. ja det er vel muligheter å flashe tilbake til K750i. Har du prøvd Gflash? Ellers så er det noe mer info om flashing her. Kan godt være at unlock.no gutta kan flashe den tilbake mot betaling også. Jeg tror alt vil være greit så lenge du har flashet den tilbake til orginal firmware. Men jobber ikke på mobilverksted så kan ikke si noe 100 % sikkert. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) 1: Har jeg garanti på disse feilene? At du har byttet firmware har ingen innvirkning på garantien i dette tilfellet. For å unngå krangel kan det være lurt å legge inn K750i firmware igjen, men det er ikke en nødvendighet. Om garantien er utgått (er vel kun 1 år?) har du også full reklamasjonsrett på disse feilene, så fremt det ikke er selvforskyldt naturligvis. Endret 22. november 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 1: Har jeg garanti på disse feilene? At du har byttet firmware har ingen innvirkning på garantien i dette tilfellet. For å unngå krangel kan det være lurt å legge inn K750i firmware igjen, men det er ikke en nødvendighet. Om garantien er utgått (er vel kun 1 år?) har du også full reklamasjonsrett på disse feilene, så fremt det ikke er selvforskyldt naturligvis. Det er 2 års garanti fra kjøpsdato på mobil telefoner. Ved reklamasjon må du vise fram kjøpskvitering, og ellers komplett eske Siden alle telefoner skal flash'es når di er inne på service vil garanti falle bort i dette tilfelle. Altså, som nevnt over. Reflash til K750 firmware før garanti (ja, jeg jobber med dette) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 maturesh: Dette er kanske det dummeste jeg har lest... Du jobber med dette, men klarer likevel å prestere å ta feil i 3 av 3 påstander. - Mobiltelefoner har ikke 2 års garanti. Finnes ingen generell regel om det - det er produsenten som bestemmer garanti. - Du trenger ikke original eske for å kunne reklamere på et produkt. - Hva som skjer med telefonen på service er jo totalt irrelevant. Det er garantivilkårene som gjelder. Garantien GJELDER i dette tilfellet. Tviler du på det, foreslår jeg at du heller kontakter forbrukerrådet/forbrukerombudet. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har en K750 som jeg kjøpte i 2005, etter et år omprogrammerte jeg den til W800.Men nå er joisticken temmelig gåen, og høyttaleren er knekt. Dette ville normalt sett vært en garati-sak, men siden jeg har byttet firmware (via total multi server) tror jeg at garanten ikke gjelder lenger. Men dette er jo og feil som ikke har noenting med firmware å gjøre. 1: Har jeg garanti på disse feilene? 2: Går det ann å bare bytte firmware til K750 igjen, og så kan jeg levere telefonen til der jeg kjøpte den og få garanti, eller vil de merke dette? Noen med peiling?? Beklager at jeg låner traden, men det høres interessant ut å kunne omprogrammere min k750i til W800. Har du noen tips til hvordan jeg skal gjøre dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå