Wisur Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg bruker to skjermer på min pc og etter at jeg formaterte igår så har den ene skjermen fungert heller dårlig.. Begge skjermene er like og støtter 1440x900. Men når jeg stiller opp dette på skjerm nr 2. så blir det en veldig merkelige mønster på skjermen. Den fungerer fint på alle andre mindre resolusjoner. Sjekka om det var skjermen men den funker fint. Og det er litt merkelig hvis kontakta er gåen siden den fungerer fint på laver resolusjon. Har ett Raedon 9600 skjermkort. Fint hvis noen har en idé om hva det kan være.. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Oppløsning mener du? Ikke ment som kritikk, bare høres litt mongo ut med resolusjon Det at det har fungert tidligere er jo bra! Har du forsøkt å bytte mellom DVI og VGA? Regner med du har installert de nyeste ATi skjermkortdriverene Catalyst Control Center etter formatering? Du kjører 60Hz? På selve skjermene skal du kunne se hvilken oppløsning den behandler/kjører på. Hvis du setter 1440x900 på den problematiske skjermutgangen, hva sier skjermen? Personlig har jeg et 9600PRO kort hvor jeg kun har 1 DVI utgang. VGA utgangen kan bomme på Hz blant annet. Har du mulighet til å poste bilde av ATi CCC? Lenke til kommentar
Wisur Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Var ikke Vga porten som var problemet, Dvi porten var den som gjorde det. Har fått fiksa det nå. Jeg oppdaterte BIOS'n og da funka det. Vet ikke hva det kan ha vært, men funker bra nå hvertfall. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det hørtes...mistenkelig ut, men - bra du fikk ordnet det! Liten detalj - sliter selv med DVI porten på 9600PRO kortet på en av skjermene mine - vanligvis kjøres 1604x1200 istedenfor 1600x1200. En liten "tweak" i CCC var nødvendig for å løse problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå