Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger tips: Nytt kabinett til spilloppsett, vannkjølt

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en ny PC snart, se oppsettet her. Jeg trenger hjelp til å velge kabinett. Maskinen skal som nevnt der vannkjøles, så jeg kommer ikke til å benytte meg av noen vifter, og luftflyt spiller ingen rolle. Jeg vil dog ha en stillegående PC, så alt som demper støy fra harddisker er alfa omega - jeg kommer til å kjøre to 74 GB Raptor i RAID0. I oppsettet står det foreløpig listet Antec P182, men dette stammer fra tiden da jeg fremdeles hadde tenkt å gå for luftkjøling, og er kanskje ikke det beste valget akkurat nå. (Hva vet vel jeg?)

Dette er hva jeg er ute etter:

Pris

Ikke over tusenlappen. Fint om det kommer ned mot 500.

Bruk

Maskinen skal brukes til spilling, og skal overklokkes (dette har dog lite å gjøre med kabinettet, ettersom jeg som nevnt går for vannkjøling).

Vekt

Spiller liten rolle. Jeg drar ikke mye på LAN. Støydempende kabinetter har vel uansett en tendens til å være tunge.

Plass

Skal ha fire harddisker, ett optisk drev, ett frontpanel til lydkort og ellers litt ledninger og slanger (spesielt sistnevnte) rundt om i kabinettet. Av ytre størrelse er det fint om det ikke er stort høyere enn 40 cm, for jeg skal ha plass til Zalman Reserator XT oppå (18 cm i høyden), og den står i en hylle med tak (totalt 61 cm i høyden). Om dette er umulig, eller om det vil redusere andre kvaliteter betraktelig, så får jeg heller finne en annen plassering til Reserator. :) Hyllen er for øvrig 28,5 cm bred.

Kjøling

Skal som nevnt ha vannkjøling.

Vifter

Uvesentlig - skal vannkjøle, så det blir ikke noen bruk av vifter på meg (med unntak av PSU).

Støy

Jeg vil ha en så stillegående PC som mulig, og tenker spesielt på støydemping av harddiskene mine. Jeg har én raptor nå, og når den jobber knatrer det godt. Jeg skal som nevnt kjøre to, og støyen vil jeg ha helt vekk, i alle fall så mye som overhodet mulig. Det er dog fint om støydempingen ikke innkapsler harddiskene i noe som gjør at de kreperer av varme - Raptor-disker har etter sigende en tendens til å bli litt varme, spesielt siden jeg ikke skal ha luftgjennomstrømning (nå har jeg en vifte som blåser over alle tre diskene mine).

Utseende

Det bør ikke være av de aller mest dølle kabinettene, men jeg trenger ikke noe spesielt fancy utseende. Jeg har nå Lian Li PC7BSCAND, og er fornøyd med utseendet på det, om det er noe å gå etter. Alle mulige former for lys (annet enn power LED og HDD LED) er en uting. Utseendet er dog prioritert godt ned til fordel for andre kvaliteter.

Detaljer

Kommer ikke på så mye her. Fint om det er bra å bygge i.

PSU

Jeg vil ha et kabinett uten PSU, for denne kjøper jeg separat.

Casemods

Jeg skal ikke casemodde.

========================================

Det var vel det. Si ifra om det er noe mer dere må vite. På forhånd takk for alle svar! :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...