Gå til innhold

Tamron SP AF 17-50MM F/2.8 XR Di II LD

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestilt dette objektivet som tidlig julegave til meg selv :innocent: for bruk med Nikon D80. Jeg har lest opp og ned produktomtaler, tester og erfaringer her inne og har gjort meg opp den meningen at dette objektivet er et godt kjøp i forhold til skarphet, kvalitet og bruksområde, og gir mye for pengene (3450,-).

Fra før har jeg et telezoom objektiv som jeg har brukt mye til nå (Tamron 28-300mmF/3,5-6,3 AF aspherical LD (if) om jeg leser det riktig), men det har sine store svakheter i dårlig lys, ved vidvinkel (hvilken vidvinkel :tease: ) og selvfølgelig på grunn av dårlig fotograf. Nå tror jeg ikke at fotografen absolutt vil bli så mye bedre med det nye objektivet, men jeg får kanskje tatt bilder der det andre måtte gi tapt - innendørs, i skumring og tåke, i ridehall og andre innendørs arrangementer?

Har noen noen meninger, eller ennå bedre noen ulike bilder tatt med dette objektivet (portrett, natur, actionshots av dyr etc etc)?

Hjertelig takk for input!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat bestilt dette objektivet som tidlig julegave til meg selv :innocent: for bruk med Nikon D80. Jeg har lest opp og ned produktomtaler, tester og erfaringer her inne og har gjort meg opp den meningen at dette objektivet er et godt kjøp i forhold til skarphet, kvalitet og bruksområde, og gir mye for pengene (3450,-).

Har noen noen meninger, eller ennå bedre noen ulike bilder tatt med dette objektivet (portrett, natur, actionshots av dyr etc etc)?

Hjertelig takk for input!

Har objektivet selv og er utrolig fornøyd med resultatene på de utfordringene jeg har satt objektivet på. For sikkerhetsskyld er objektivet kombinert med et D80. Her har du en link til et bilde jeg har tatt om kvelden: http://foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vis_bilde.cgi?id=345783

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...