RogueAlien Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Hvetemel Byggmel Sammalt Hvete fin og grov Sammalt rug 2 egg Vann Bakepulver Vanlijesukker Gjær Sukker Blåbærsyltetøy Brunost Smør Litt Fin Bakst-Hvete Melis Litt forskjellig krydder EDIT: Jeg har foressten potetmel. Hjortesalt Tenkte og lage noe jeg kan spise i kveld. Vanligvis ville jeg laget pannekaker eller vafler, men jeg har ikke melk og jeg har ikke penger. Vel jeg har 10 kr ..men jeg gidder ikke på butikken i kveld. Noen som har noen tips? Endret 20. november 2007 av RougeAlien Lenke til kommentar
nettii Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 ja lag bolla ta pizzadeig kjempe godt. so har du nystekt bolla/rundstykke med brunost og blåbærsylthe! her er oppskrift vist du ikkje veit det: løys opp 50g gjer i 4dl lunka vatn ha i litt salt(ca1ts) smelt en kopp med smør å tøm i,men ikkje menst det er altfor varmt ha i hvetemel...ca1kg la det stå å heve i ca 40min ditta er oppskrifta til 1 STOR pizza,so då er det bere å korte det ned til kor masse du vil ha so kan du trille ut bollane å pensle dei med litt egg god fornøyelse og lykke til ps. drit å ver fattig hehe Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Jeg har ikke fersk gjær men tørrgjær i porsonspakker. Hvor mye blir det da? EDIT: Foressten jeg leste nettopp bakpå pakken og det står at en pose tilsvarer 50g ferskgjær. Endret 20. november 2007 av RougeAlien Lenke til kommentar
nettii Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 trur det er en heil pakke...ekje sikker,menne det står på pakken. er sikkert 50g den også Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Men jeg kan jo egentlig bare lage vanlige rundstykker også da. Det er jo værken lettere eller hardere. Hadde håpet og kunne lage noe som gikk litt fortere. Jeg greier fint og bake men det var bare noe fort og enkelt jeg tenkte på. Lenke til kommentar
nettii Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 trukje det er noke anna du kan lage av ditta som går fort lær deg og alltid ha potetstappe/m melk i hus!! hehehe å hamstr inn av fiskegrateng når det kosta 10kr(vist du har frysar da) Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Jeg har faktisk laget noe kjapt. jeg lagde pannekaker uten melk og det fungerte helt fint. Jeg brukte vann i stedet og hadde et ekstra egg og noe smør i. Og bare justerte med mel til det så ut som og oppførte seg som røre. de ble litt mer krispy enn vanlig men det funket bra med brunost eller blåbærsyltetøy. Lenke til kommentar
nettii Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 hehehe...hørets igrunnen ikkje godt ut menne æ man svolten,so et man alt(omtrent) Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 hehehe...hørets igrunnen ikkje godt ut menne æ man svolten,so et man alt(omtrent) Jo men det var jo godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå